Značka Volkswagen užitkové vozy vyrobila do dnešních dní již více než 10 milionů exemplářů modelu Transporter, který se tak stal ikonou. Tento rok navíc uplynulo 60 let od vyrobení prvního Transporteru v historii.
Transporter je jedinečný automobil. Nejen, že se stal nejsnadněji rozeznatelným dodávkovým vozem, ale získal si i důstojné následovníky. Jeho popularita tak neklesá a Transporter zůstává nejlépe prodávanou dodávkou značky Volkswagen. V loňském roce se jej v České republice prodalo celkem 2 378 kusů.
Za tento úspěch vděčí Transporter nejen svému designu a stylu, ale i záviděníhodné reputaci, které Volkswagen dosáhl v oblastech kvality zpracování a odolnosti, díky nízkým nákladům na údržbu, a také zásluhou sítě specializovaných dealerství pro dodávkové vozy a široké řady různých modifikací vyhovujících jakýmkoliv potřebám. Ty zahrnují nízkou, střední a vysokou střechu, krátký a dlouhý rozvor, velkorysé nosnosti, výběr čtyř- a pětiválcových motorů TDI a navíc ještě modelové varianty Multivan a Caravelle pro přepravu osob a kempingový speciál California. K dispozici je také verze 4Motion s pohonem všech kol.
Střípky z historie Volkswagenu Transporter: 1947: Vytvořen první nákres designu Transporteru s motorem umístěným vzadu. 1950: Ve Wolfsburgu začala výroba první generace modelu Transporter s děleným čelním sklem. V modelovém roce 1950 byl vůz osazen vzduchem chlazeným motorem o objemu 1331 cm3 s výkonem 25 k, který byl převzatý z Brouku. Pro srovnání: současný Transporter je nabízen se čtyřmi vznětovými motory TDI s objemy od 1,9 do 2,5 litru a výkony od 84 k do 174 k a dvěma zážehovými motory 2,0 l (85 kW) a 3,2 l V6 (173 kW). 1956: Výroba Transporterů byla převedena do nového závodu v Hannoveru. 1967: Uvedení druhé generace Transporteru s vyklenutým oknem. Za 12 let výroby jich byly zhotoveny více než tři miliony. Dodnes se vyrábí v Mexiku. 1979: Uvedení třetí generace Transporteru.
1982: Po 32 letech produkce, během nichž se zhotovilo více než pět milionů vozů, vyměnil Transporter vzduchem chlazený motor za motor chlazený vodou, stále umístěný vzadu. 1990: Uvedení čtvrté generace Transporteru, která se stala první, u níž byl motor přemístěn dopředu, aby se získala zcela rovná ložná plocha pro náklad. 2003: Debut současné, páté generace Transporteru. 2007: V německém Hannoveru se na oslavu 60. výročí Transporteru konalo setkání fanoušků a majitelů této legendy, které přilákalo ohromujících 5000 Transporterů všech generací.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.