Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Mitsubishi Motors North America Inc. (MMNA, se sídlem v Cypress Kalifornia) uvedou ve světové premiéře Mitsubishi Concept-RA na autosalonu „2008 North American International Auto Show“ (NAIAS nebo Detroit Motor Show).
Mitsubishi Concept-RA vyvolává vášeň pro dynamiku, přesné řízení a díky využití ekologicky čistého a vysoce efektivního dieselového motoru také vysokou odpovědnost vůči životnímu prostředí. NAIAS 2008 se uskuteční v době od 13. do 27.1. v centru Cobo v Detroitu a pro veřejnost otevře své brány 19.1. 2008.
Mitsubishi Concept-RA ukazuje, že vzrušující výkon a odpovědnost vůči životnímu prostředí by neměly být výjimkou ani pro koncepty. Tento coupe koncept má ve své výbavě dynamickou kontrolu řízení S-AWC a dvojitou spojku SST ve spojení s automatizovanou převodovkou použitou u Lancer Evolution)*1, a o pohon se stará nový vysoce výkonný a vysoce efektivní ekologicky čistý dieselový motor. )*1: Lancer Evolution X in Japan
Mitsubishi Concept-RA S-AWC nabízí aktivní kontrolu řízení a zavěšení kol k systémům ACD)*2, AYC)*3, Sport ABS)*4 a ASC)*5, které jsou kompromisem systému použitého u Lancer Evolution. S-AWC uceleně řídí tyto systémy tak, aby bylo dosaženo pokročilé úrovně kontroly nad točivým momentem a brzdami; tím je zvýšena trakce, zatáčení a stabilita vozu. To vše je doplněním intuitivního chování vozu, který spolehlivě reaguje na řidičovy úmysly za všech jízdních podmínek; přes běžné každodenní situace užívání vozu až po mezní situace, kdy je nutné zabránit kolizi.
Mitsubishi Concept-RA je vybaven novým vysoce efektivním turbodieselovým motorem 2,2 l 4-válec DOHC 16-ventilů s technologií MIVEC)*6 skýtající nízké emise. Díky piezoelektrickému vstřikovači common-rail dovoluje přímé vstřikování dosáhnout nízkého kompresního poměru; současně díky VD (Variable Diffuser)/VG (Variable Geometry) turbodmychadlu skýtá ekologicky čistý diesel maximální výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 420 Nm (42.8 kg-m). Pro splnění požadavků U.S. emisních standardů (Tier 2 Bin 5 emission regulations) se motor opírá o nový systém katalyzátoru výfukových plynů, který zahrnuje dieselový oxidační katalyzátor (DOC), katalyzátor oxidu dusnatého (NTC) a filtr pevných částic (DPF). Nový dieselový motor přinese vzrušující jízdní zážitky ve spojení s vysokou úrovní ekonomiky spotřeby.
S cílem zlepšit odolnost při nárazu a snížit hmotnost vozu je Mitsubishi Concept-RA vybaven novou strukturou karoserie, která využívá hliníkový prostorový rám, vyrobený z lisovaných hliníkových profilů a hliníkových částí, stejně tak jako novou kapotou nad motorem, nárazníky a dalšími venkovními komponenty, vyrobenými z vysoce nárazu odolné a snadno recyklovatelné pryskyřice. *2: Active Center Differential *3: Active Yaw Control *4: Sport Antilock Brake System *5: Active Stability Control *6: Mitsubishi Innovative Valve lift & timing Electronic Control system Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.