Mitsubishi Concept-RA vyvolává vášeň pro dynamiku, přesné řízení a díky využití ekologicky čistého a vysoce efektivního dieselového motoru také vysokou odpovědnost vůči životnímu prostředí. NAIAS 2008 se uskuteční v době od 13. do 27.1. v centru Cobo v Detroitu a pro veřejnost otevře své brány 19.1. 2008.
Mitsubishi Concept-RA ukazuje, že vzrušující výkon a odpovědnost vůči životnímu prostředí by neměly být výjimkou ani pro koncepty. Tento coupe koncept má ve své výbavě dynamickou kontrolu řízení S-AWC a dvojitou spojku SST ve spojení s automatizovanou převodovkou použitou u Lancer Evolution)*1, a o pohon se stará nový vysoce výkonný a vysoce efektivní ekologicky čistý dieselový motor.
)*1: Lancer Evolution X in Japan
Mitsubishi Concept-RA S-AWC nabízí aktivní kontrolu řízení a zavěšení kol k systémům ACD)*2, AYC)*3, Sport ABS)*4 a ASC)*5, které jsou kompromisem systému použitého u Lancer Evolution. S-AWC uceleně řídí tyto systémy tak, aby bylo dosaženo pokročilé úrovně kontroly nad točivým momentem a brzdami; tím je zvýšena trakce, zatáčení a stabilita vozu. To vše je doplněním intuitivního chování vozu, který spolehlivě reaguje na řidičovy úmysly za všech jízdních podmínek; přes běžné každodenní situace užívání vozu až po mezní situace, kdy je nutné zabránit kolizi.
Mitsubishi Concept-RA je vybaven novým vysoce efektivním turbodieselovým motorem 2,2 l 4-válec DOHC 16-ventilů s technologií MIVEC)*6 skýtající nízké emise. Díky piezoelektrickému vstřikovači common-rail dovoluje přímé vstřikování dosáhnout nízkého kompresního poměru; současně díky VD (Variable Diffuser)/VG (Variable Geometry) turbodmychadlu skýtá ekologicky čistý diesel maximální výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 420 Nm (42.8 kg-m). Pro splnění požadavků U.S. emisních standardů (Tier 2 Bin 5 emission regulations) se motor opírá o nový systém katalyzátoru výfukových plynů, který zahrnuje dieselový oxidační katalyzátor (DOC), katalyzátor oxidu dusnatého (NTC) a filtr pevných částic (DPF). Nový dieselový motor přinese vzrušující jízdní zážitky ve spojení s vysokou úrovní ekonomiky spotřeby.
S cílem zlepšit odolnost při nárazu a snížit hmotnost vozu je Mitsubishi Concept-RA vybaven novou strukturou karoserie, která využívá hliníkový prostorový rám, vyrobený z lisovaných hliníkových profilů a hliníkových částí, stejně tak jako novou kapotou nad motorem, nárazníky a dalšími venkovními komponenty, vyrobenými z vysoce nárazu odolné a snadno recyklovatelné pryskyřice.
*2: Active Center Differential
*3: Active Yaw Control
*4: Sport Antilock Brake System
*5: Active Stability Control
*6: Mitsubishi Innovative Valve lift & timing Electronic Control system
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.