Zimní sezónu zahajuje Passat, nejprodávanější model značky Volkswagen na českém trhu, obohacený o dva nové motory, 1.4 TSI (90 kW / 122 k) a 1.8 TSI (118 kW / 160 k). Nabídka řady se tak rozšiřuje na sedm zážehových motorů (s výkony 102 až 250 k) a tři vznětové motory.
Motory nové generace TSI nahrazují v Passatu dříve dodávané agregáty FSI s pracovním objemem 1,6 a 2 litry. Nové pohonné jednotky poskytují vyšší výkony při nižší spotřebě paliva.
Passat 1.4 TSI dosahuje maximální rychlosti 203 km/h, přičemž se spokojí v průměru se 6,6 litry paliva na 100 km (Passat Variant 200 km/h a 6,7 l / 100 km), což znamená, že spotřeba se ve srovnání s verzí 1.6 FSI snížila o 0,9 l / 100 km. Základní cena Passatu vybaveného motorem 1.4 TSI je 735 900 Kč a verze Passat Variant je nabízena za ceny od 774 900 Kč.
Řadu výkonných zážehových agregátů dodávaných pro modely Passat doplňuje také motor 1.8 TSI. S ním Passat dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h při spotřebě paliva 7,6 litrů na 100 km (Passat Variant 217 km/h a 7,8 l / 100 km). Passat 1.8 TSI je v nabídce za ceny začínající na 777 100 Kč, ceny Passatu Variant startují na 816 100 Kč. Motor 1.8 TSI lze na přání kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Kromě nových pohonných jednotek je pro Passat k dispozici také automatický parkovací asistent Park Assist, původně vyvinutý pro model Touran. Systém je k dostání za příplatek 19 800 Kč. Dalším novým prvkem výbavy Passatu je navigační systém s rádiem RNS 510. Systém se ovládá pomocí dotykové obrazovky, může přehrávat video z DVD a je vybaven pevným diskem s kapacitou 30 GB k ukládání navigačních tras i hudby ve formátu MP3. Jeho srdcem je procesor PowerPC pracující na frekvenci 400 MHz, doplněný grafickým procesorem.
Zdroj. Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.