Značka Volkswagen nabízí pro model Eos, nejprodávanější kupé-kabrio na českém trhu, nový základní motor. Agregát 1.4 TSI s výkonem 90 kW (122 k) je prvním motorem TSI nové generace, který jevybaven pouze turbodmychadlem.
Cestování s motorem 1.4 TSI patří k velmi příjemným zážitkům. Eos vybavený tímto agregátem bez nejmenší námahy dosáhne maximální rychlosti 196 km/h při průměrné spotřebě 6,7 litru paliva na 100 km. Motor TSI s jednoduchým přeplňováním a s výkonem 122 koní nahrazuje typ 1.6 FSI s výkonem 85 kW (115 k), oproti kterému má řadu zřejmých výhod. Například přesto, že je jeho spotřeba paliva asi o dvanáct procent nižší, dodává o dvanáct procent vyšší točivý moment, a to v celém rozmezí otáček od 1500 do 4000 min-1, a dosahuje o 4 km/h vyšší maximální rychlosti. Eos 1.4 TSI se šestistupňovou manuální převodovkou je na českém trhu v prodeji za 701 900 Kč.
Nově lze pro Volkswagen Eos objednat za příplatek také inovativní rádio navigační systém RNS 510 s 30GB pevným diskem, který může přehrávat i video z DVD. Intuitivní ovládání systému usnadňuje 6,5palcová dotyková obrazovka. Systém dokáže číst data z externích zdrojů pomocí integrovaného portu AUX IN nebo čtečky karet SD.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.