Evropská premiéra Imprezy WRX STI

Jan Fiala, 22. listopadu 2007, 12:40 Google+

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, ohlásilo evropskou premiéru zcela nové Imprezy WRX STI na Bologna Motor Show 2007 v Itálii. Boloňský autosalon začíná tiskovými dny 5. a 6. prosince 2007, pro veřejnost své brány otevře od 7. do 16. prosince.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza WRX STi

Impreza WRX STi | foto: Subaru ČR

Sdílejte článek

Subaru uspořádá tiskovou konferenci na stánku ve středu 5. prosince 2007 od 15 hodin. K dispozici médiím bude pan Masatsugu Nagato, Executive Vice Prezident společnosti FHI se zodpovědností za evropské trhy a Petter Solberg, pilot Subaru World Rally Teamu (SWRT).

Na základě unikátního konceptu „japonského“ výkonného sportovního vozu – kombinující prvky funkčního osobního vozu a dechberoucího závodního stroje – nová Impreza WRX STI otevírá novou kapitolu prémiových sportovních vozů napříč světovými trhy.

Impreza WRX STI byla poprvé představena v roce 1994 jako „STI Verze“ Imprezy. Byla to zesílená modifikace, vyvinutá společností Subaru Tecnica International (STI), dceřinou společností FHI specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI, během této doby byl výkon vozu neustále vylepšován a model se stal také více dostupným. Nakonec byl model plně zařazen do výrobního programu Subaru jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 jako „Impreza WRX STI“ na základech druhé generace Imprezy.

Nynější třetí generace Imprezy WRX STI byla precizně vyvíjena na genových základech předchozích dvou generací, nabízející totální kontrolu nad vozem a nejvyšší výkony stále se zvyšujícímu počtu vysoce náročných řidičů. V souladu s filozofií FHI, že „ultimativní výkon znamená důvěru v řízení“, bylo nové STI kompletně přestylizováno v designu, motoru, karoserii a výbavě. Benefitující z technologie Subaru Symmetrical All-Wheel Drive a horizontálně uloženého přeplňovaného motoru Boxer, nová Impreza WRX STI je inovativní sportovní model s pohonem všech kol, s výkonem, který dodává kombinaci vynikajících zážitků z jízdy a hrdosti z vlastnictví vozu.

Styl pětidvéřové karoserie hatchback byl použit pro nízký moment setrvačnosti vozu k své svislé ose.
Jak výkon, tak i kroutící moment byly navýšeny. Chování podvozku bylo také zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3) tak, aby jízda přinášela ještě větší potěšení a důvěru v ovládání vozu. Systém zavěšení na zadní nápravě používá nově navržené zavěšení Double Wishbone pro lepší přilnutí kol k vozovce a ve prospěch komfortu posádky.
I osvědčená technologie pohonného ústrojí Subaru,  Symmetrical All-Wheel Drive, byla taktéž zdokonalena díky multi-módovému systému Driver’s Control Centre Differential (DCCD). A zatímco vylepšené pohonné ústrojí řidiči dává pocit progresivní kontroly nad chováním vozu, je systém ještě nově standartně vybaven vícemódovým VDC systémem (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla.

Exteriér i interiér vozu vyjadřuje sofistikovanost a vytříbenou funkcionalitu. Rozšířené části karoserie perfektně zapadají do celkového neotřelého a neodolatelného výrazu vozu. Design iteriéru zase klade důraz na vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, s použitím převážně tmavých barev kombinovaných se sportovně podsvícenými ovladači.
Dalšími zdokonaleními jsou např. ve standardu boční a okenní SRS airbagy (bezpečnost), hospodárnost provozu (životní prostředí), nižší prostupnost hluku do kabiny a jízdní schopnosti (kvalita).

Nová Impreza WRX STI bude i nadále ikonou Subaru ve smyslu vysoce výkonného sportovního modelu. Úspěšný vývoj WRX STI je dán i díky zkušenostem získaným během závodních zkoušek ve světovém šampionátu FIA World Rally Championship (WRC), kde Impreza získala 3 poháry konstruktérů za sebou v letech 1995 – 1997. V tomto kontextu FHI plánuje předložit FIA žádost o homologaci Imprezy WRX STI 2,0l (jap. spec.) pro skupinu N platnou od 1.1.2008.

Prodej evropské specifikace Imprezy WRX STI 2,5l na evropských trzích je plánován na první čtvrtletí roku 2008*.

*Poznámka: V České republice plánuje Subaru ČR zahájit prodeje v dubnu 2008, ve dvou úrovních výbavy.

O Subaru a Fuji Heavy Industries Ltd.

Subaru je největší světový výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol. Tato značka patří k japonskému koncernu Fuji Heavy Industries (FHI), jednomu z lídrů japonské ekomnomiky s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize – FHI’s Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty dopravních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. Subaru platí za průkopníka techniky pohonu všech kol v osobních automobilech a na trh přivedla firma osobní automobil s pohonem všech kol v roce 1972. Před 35 lety také vyvinula jedinečný motor Subaru Boxer s protiběžnými písty, který v roce 2007 také představí jako diesel. Subaru po celém světe prodalo více než osm milionů osobních automobilů s pohonem všech kol. Ve světovém mistrovství rally patří Subaru ke špičkovým týmům a šestkrát získalo titul mistra světa.

Zdroj: Tisková zpráva SUBARU ČR, s.r.o

Vytisknout

Diskuze: Evropská premiéra Imprezy WRX STI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Passat

Nové technologie pro Volkswagen Passat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud