Šampionát WTCC - dvě stříbra pro SEAT

Jan Fiala, 19. listopadu 2007, 14:40 Google+

S velkými očekáváními přijel tým SEAT Sport bojovat do Macaa o posledním závodním víkendu letošní sezony šampionátu FIA World Touring Car Championship. Smůla, která se přilepila na paty nejlepšímu jezdci továrního týmu značky SEAT, ale nakonec připravila jezdce i španělskou značku o tituly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon WTCC

Leon WTCC | foto: Seat

Sdílejte článek

V prvním závodě zaujal Yvan Muller vedoucí pozici hned po startu, když předjel Alaina Menua (Chevrolet) v první zatáčce městského okruhu. Muller si jel pro 10 mistrovských bodů. Všechno vypadalo skvěle až do předposledního kola. Problém v palivovém systému auta zastavil jezdce i naděje týmu bez jakéhokoliv varování.

Gabriele Tarquini setrvával po většinu závodu na čtvrté příčce za Farfusem, ale byl rychlejší než jezdec BMW, když ustavil nejrychlejší kolo závodu. Po odstoupení Mullera se z toho stal souboj o druhé místo. Dramatický souboj s kontaktem dvou vozů v lisabonské zatáčce znamenal konec pro Farfuse a první stupně vítězů pro Tarquiniho v Macau.

Jordi Gené skončil na výborném čtvrtém místě a Tiago Monteiro přispěl k tomu, že SEAT měl tři jezdce v cíli mezi prvními šesti.

Yvan Muller sledoval start druhého závodu z boxů, když týmoví mechanici ani přes veškerou snahu nedokázali vyřešit problém s palivovým systémem ve třicetiminutovém limitu mezi oběma závody. Titul mezi jezdci byl v tu chvíli pryč, ale existovala stále naděje na vítězství v poháru konstruktérů, a na tento cíl se soustředily všechny síly.

Prvních osm jezdců startovalo jako obvykle v opačném pořadí, což největšímu soupeři Mullera - Andymu Priaulxovi (BMW) – přiřadilo první místo na startu. Strkanice v první zatáčce vynesla Tarquiniho mimo trať a ten se pak připojil ke startovnímu poli na poslední pozici. Ani další rekordní čas na kolo nestačil na lepší než 14. místo v cíli.

Fantastický závod zajel Tiago Monteiro, pro něhož je sezona 2007 první ve WTCC. Tvrdý souboj s Thompsonem, jezdcem Alfy Romeo, skončil čtvrtým místem v cíli. Tom Coronel startující za SEAT Netherlands s podporou továrního týmu, skončil v prvním závodě na 15. příčce, ale ve druhém dojel na skvělém 5. místě, před dalším jezdcem SEATu Rickardem Rydellem.

Komentář členů týmu SEAT Sport po závodech
Yvan Muller (SEAT León TDI nº12): “Vedl jsem závod a s vědomím, že Andy Priaulx je na 11. místě a tudíž bez bodů a snažil jsem se zbytečně neriskovat. Pak ale auto bez varování zastavilo jeden a půl kola před cílem. Šlo o problém s palivovým systémem, který jsme před tím nikdy nezaznamenali. Před závody v Anderstorpu jsme si nepředstavovali, že v Macau budeme bojovat o titul, takže náš tým udělal s Leonem TDI fantastický kus práce. Když ztratíte titul kvůli tomu, že nejste dost rychlí, pak je vše OK, ale my jsme dost rychlí byli.”
 
Gabriele Tarquini (SEAT León nº 11): “Byla to opravdu dobrá sezona pro SEAT, ale v posledním závodě jsme se setkali s něčím, co se předtím nestalo – motor Yvanova SEATu se zastavil. Přijeli jsme do Macaa pro dva tituly, ale bohužel jsme oba ztratili, z čehož jsme pochopitelně zklamaní. Moje druhé místo v prvním závodě je mé první umístění na stupních vítězů v Macau, což je aspoň malá útěcha.”
 
Tiago Monteiro (SEAT León nº 18): “Byla to pro mne velmi pozitivní sezona. Závody World Touring Cars jsou pro mne novou zkušeností, jezdci i auta jsou velmi vyrovnaní, a tak jsem rád, že jsem vybojoval jedno pole position a tři stupně vítězů. Jsem potěšen čtvrtým místem v Macau, protože souboj s Jamesem Thompsonem byl opravdu tvrdý. Neměl jsem však dost rychlosti na to, abych jej předjel. Musím poděkovat všem v týmu, který pro mne připravil tak skvělou sezonu – mým mechanikům, inženýrům i vedení týmu.“

Jaime Puig, Ředitel SEAT Sport: “Ke konci sezony jsme byli s Leony TDI velmi konkurenceschopní a bojovali jsme o vítězství v každém závodě. Do Macaa jsme přijeli bojovat o dva tituly a na to bychom měli být hrdí. Byli jsme blízko k vítězství v poháru konstruktérů i v pořadí jezdců, ale pokud v životě nevíte, jak chutná prohra, nepoznáte ani chuť vítězství. Samozřejmě jsme velmi zklamáni, ale ve chvílích jako je tato musíte být silní. Máme fantastický tým, excelentní auto, nejlepší jezdce, a tak si musíme být jisti tím, že příště to dopadne lépe.“

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 22 závodech

Pořadí značek
1. BMW  255 bodů
2. SEAT 249 bodů
3. Chevrolet 218 bodů
4. Alfa Romeo 124 bodů

Pořadí jezdců
1. Andy Priaulx (BMW) 92 bodů
2. Yvan Muller (SEAT) 81 bod
3. James Thompson (Alfa) 79 bodů
4. Augusto Farfus (BMW) 71 bod
5. Nicola Larini (Chevrolet) 71 bod
6. Alain Menu (Chevrolet) 69 bodů
8. Gabriele Tarquini (SEAT) 62 body
10. Jordi Gené (SEAT) 55 bodů

Zdroj: Tisková zpráva SEAT Sport

Vytisknout

Diskuze: Šampionát WTCC - dvě stříbra pro SEAT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

500

Fiat 500, evropské Auto roku 2008

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud