Šampionát WTCC - dvě stříbra pro SEAT

Leon WTCC
Leon WTCC, foto: Seat
Jan Fiala 19. listopadu 2007 14:40
Sdílej:

S velkými očekáváními přijel tým SEAT Sport bojovat do Macaa o posledním závodním víkendu letošní sezony šampionátu FIA World Touring Car Championship. Smůla, která se přilepila na paty nejlepšímu jezdci továrního týmu značky SEAT, ale nakonec připravila jezdce i španělskou značku o tituly.

V prvním závodě zaujal Yvan Muller vedoucí pozici hned po startu, když předjel Alaina Menua (Chevrolet) v první zatáčce městského okruhu. Muller si jel pro 10 mistrovských bodů. Všechno vypadalo skvěle až do předposledního kola. Problém v palivovém systému auta zastavil jezdce i naděje týmu bez jakéhokoliv varování.

Gabriele Tarquini setrvával po většinu závodu na čtvrté příčce za Farfusem, ale byl rychlejší než jezdec BMW, když ustavil nejrychlejší kolo závodu. Po odstoupení Mullera se z toho stal souboj o druhé místo. Dramatický souboj s kontaktem dvou vozů v lisabonské zatáčce znamenal konec pro Farfuse a první stupně vítězů pro Tarquiniho v Macau.

Jordi Gené skončil na výborném čtvrtém místě a Tiago Monteiro přispěl k tomu, že SEAT měl tři jezdce v cíli mezi prvními šesti.

Yvan Muller sledoval start druhého závodu z boxů, když týmoví mechanici ani přes veškerou snahu nedokázali vyřešit problém s palivovým systémem ve třicetiminutovém limitu mezi oběma závody. Titul mezi jezdci byl v tu chvíli pryč, ale existovala stále naděje na vítězství v poháru konstruktérů, a na tento cíl se soustředily všechny síly.

Prvních osm jezdců startovalo jako obvykle v opačném pořadí, což největšímu soupeři Mullera - Andymu Priaulxovi (BMW) – přiřadilo první místo na startu. Strkanice v první zatáčce vynesla Tarquiniho mimo trať a ten se pak připojil ke startovnímu poli na poslední pozici. Ani další rekordní čas na kolo nestačil na lepší než 14. místo v cíli.

Fantastický závod zajel Tiago Monteiro, pro něhož je sezona 2007 první ve WTCC. Tvrdý souboj s Thompsonem, jezdcem Alfy Romeo, skončil čtvrtým místem v cíli. Tom Coronel startující za SEAT Netherlands s podporou továrního týmu, skončil v prvním závodě na 15. příčce, ale ve druhém dojel na skvělém 5. místě, před dalším jezdcem SEATu Rickardem Rydellem.

Komentář členů týmu SEAT Sport po závodech Yvan Muller (SEAT León TDI nº12): “Vedl jsem závod a s vědomím, že Andy Priaulx je na 11. místě a tudíž bez bodů a snažil jsem se zbytečně neriskovat. Pak ale auto bez varování zastavilo jeden a půl kola před cílem. Šlo o problém s palivovým systémem, který jsme před tím nikdy nezaznamenali. Před závody v Anderstorpu jsme si nepředstavovali, že v Macau budeme bojovat o titul, takže náš tým udělal s Leonem TDI fantastický kus práce. Když ztratíte titul kvůli tomu, že nejste dost rychlí, pak je vše OK, ale my jsme dost rychlí byli.”   Gabriele Tarquini (SEAT León nº 11): “Byla to opravdu dobrá sezona pro SEAT, ale v posledním závodě jsme se setkali s něčím, co se předtím nestalo – motor Yvanova SEATu se zastavil. Přijeli jsme do Macaa pro dva tituly, ale bohužel jsme oba ztratili, z čehož jsme pochopitelně zklamaní. Moje druhé místo v prvním závodě je mé první umístění na stupních vítězů v Macau, což je aspoň malá útěcha.”   Tiago Monteiro (SEAT León nº 18): “Byla to pro mne velmi pozitivní sezona. Závody World Touring Cars jsou pro mne novou zkušeností, jezdci i auta jsou velmi vyrovnaní, a tak jsem rád, že jsem vybojoval jedno pole position a tři stupně vítězů. Jsem potěšen čtvrtým místem v Macau, protože souboj s Jamesem Thompsonem byl opravdu tvrdý. Neměl jsem však dost rychlosti na to, abych jej předjel. Musím poděkovat všem v týmu, který pro mne připravil tak skvělou sezonu – mým mechanikům, inženýrům i vedení týmu.“

Jaime Puig, Ředitel SEAT Sport: “Ke konci sezony jsme byli s Leony TDI velmi konkurenceschopní a bojovali jsme o vítězství v každém závodě. Do Macaa jsme přijeli bojovat o dva tituly a na to bychom měli být hrdí. Byli jsme blízko k vítězství v poháru konstruktérů i v pořadí jezdců, ale pokud v životě nevíte, jak chutná prohra, nepoznáte ani chuť vítězství. Samozřejmě jsme velmi zklamáni, ale ve chvílích jako je tato musíte být silní. Máme fantastický tým, excelentní auto, nejlepší jezdce, a tak si musíme být jisti tím, že příště to dopadne lépe.“ 2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 22 závodech

Pořadí značek 1. BMW  255 bodů 2. SEAT 249 bodů 3. Chevrolet 218 bodů 4. Alfa Romeo 124 bodů

Pořadí jezdců 1. Andy Priaulx (BMW) 92 bodů 2. Yvan Muller (SEAT) 81 bod 3. James Thompson (Alfa) 79 bodů 4. Augusto Farfus (BMW) 71 bod 5. Nicola Larini (Chevrolet) 71 bod 6. Alain Menu (Chevrolet) 69 bodů 8. Gabriele Tarquini (SEAT) 62 body 10. Jordi Gené (SEAT) 55 bodů Zdroj: Tisková zpráva SEAT Sport

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.