Škoda Auto vykázala za uplynulý měsíc říjen celosvětově celkem 53.838 prodaných vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2006 odpovídá nárůstu o hodnotě 15,3 %. Automobilka vykazuje stále větší zájem o své vozy.
Odbyt společnosti Škoda Auto tak od začátku roku činí 516.267 vozů (+12,9 % proti stejnému období loňského roku).
Na světových trzích slaví u zákazníků největší úspěch Škoda Octavia. Automobilka jí dodala zákazníkům na 22.312 vozů (limuzína, combi a varianta Scout).
Škoda Fabia je za octavií druhým nejprodávanějším modelem. Z celkového počtu 18.150 přitom dvě třetiny tvoří nová generace tohoto úspěšného vozu (11.943 vozů).
Nejvíce vozů Škoda putovalo v říjnu letošního roku k zákazníkům v západní Evropě, kde se pro nový vůz této značky rozhodlo 25.569 zákazníků. To odpovídá 7% nárůstu proti stejnému měsíci roku 2006.
Úspěch zaznamenala společnost Škoda Auto také na východních trzích. V Číně prodala automobilka za měsíc říjen 4.111 zde vyrobených octavií, přestože se zde vozy se zančkou Škoda začaly prodávat teprve v červnu letošního roku.
Celkový prodej v České republice za říjen 2007 činí 6.135 vozů. Nejprodávanějším modelem zde byla Škoda Fabia, přičemž výrazný podíl na tomto úspěchu tvoří její nová generace. Té se zákazníkům dodalo 1.896 kusů (z celkového počtu 2.796 fabií prodaných na území ČR).
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.