Škoda Auto vykázala za uplynulý měsíc říjen celosvětově celkem 53.838 prodaných vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2006 odpovídá nárůstu o hodnotě 15,3 %. Automobilka vykazuje stále větší zájem o své vozy.
Odbyt společnosti Škoda Auto tak od začátku roku činí 516.267 vozů (+12,9 % proti stejnému období loňského roku).
Na světových trzích slaví u zákazníků největší úspěch Škoda Octavia. Automobilka jí dodala zákazníkům na 22.312 vozů (limuzína, combi a varianta Scout).
Škoda Fabia je za octavií druhým nejprodávanějším modelem. Z celkového počtu 18.150 přitom dvě třetiny tvoří nová generace tohoto úspěšného vozu (11.943 vozů).
Nejvíce vozů Škoda putovalo v říjnu letošního roku k zákazníkům v západní Evropě, kde se pro nový vůz této značky rozhodlo 25.569 zákazníků. To odpovídá 7% nárůstu proti stejnému měsíci roku 2006.
Úspěch zaznamenala společnost Škoda Auto také na východních trzích. V Číně prodala automobilka za měsíc říjen 4.111 zde vyrobených octavií, přestože se zde vozy se zančkou Škoda začaly prodávat teprve v červnu letošního roku.
Celkový prodej v České republice za říjen 2007 činí 6.135 vozů. Nejprodávanějším modelem zde byla Škoda Fabia, přičemž výrazný podíl na tomto úspěchu tvoří její nová generace. Té se zákazníkům dodalo 1.896 kusů (z celkového počtu 2.796 fabií prodaných na území ČR).
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.