Modernizovaný Opel Zafira

Marek Litzman, 18. listopadu 2007, 21:17 Google+

Do modelového roku 2008 vjíždí Opel Zafira, jeden z nejpopulárnějších vozů MPV segmentu, s osvěženým designem a se třemi novými motory. U prodejců automobilů Opel se první modernizované Zafiry objeví v únoru 2008.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zafira

Zafira | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Výrazný styling Zafiry vyzařuje sebevědomí a dynamičnost. Novinkou pod kapotou jsou zážehový motor o objemu 1,6 l a dva nové turbodiesely 1.7 CDTI – všechny agregáty Zafiry odpovídají současnému trendu: Jsou výkonnější a přitom hospodárnější. Všechny tyto přednosti posilují dlouholetou pozici Zafiry jako lídra svého segmentu, který jako první přišel se sedmimístnou koncepcí. Začátkem příštího roku Opel očekává výrobu dvoumilionté Zafiry. Od uvedení Zafiry druhé generace v polovině roku 2005 si Zafira drží v Evropě vedoucí postavení ve své třídě, za což vděčí více než 450 000 prodaným exemplářům – to představuje tržní podíl asi deset procent. Modernizovaná Zafira se ve světové premiéře představila na autosalonu v italské Boloni (7. – 16. prosince 2007).

„Správná nabídka ve správný moment,“ – tak charakterizuje Alain Visser, marketingový ředitel GM Europe, novou Zafiru. „Víme, že zákazníci velmi oceňují kvalitu, spolehlivost, funkčnost a flexibilitu Zafiry. A modernizovaná verze má ještě sportovnějšího ducha a dostala ještě výkonnější a hospodárnější motory. Díky tomu si Zafira i nadále drží svoji pozici etalonu evropského segmentu kompaktních MPV vozů.“


Dynamický design
Novou Zafiru charakterizuje výrazná příď i záď, která vozu dodává zřetelně sportovní nádech. Rozměrnou masku chladiče rozděluje chromované žebro s velkým logem automobilky Opel, tělesa světlometů jsou také chromovaná. Zafira Sport působí ještě sportovněji díky výraznému spodnímu lemu předního nárazníku. Dynamické linie se táhnou odpředu podél výrazných lemů podběhů kol a prahů až do zadních partií. Novými stylistickými prvky jsou dvě průhledné třírozměrné buňky v červených koncových světlech a stříbro-bílé pásky, které napříč dělí tělesa koncových světel.

V interiéru zaujmou matně chromované obroučky kolem otáčivých ovladačů klimatizace a autorádia a nový dekor palubní desky a dveřních výplní. Modely ve stupni výbavy Cosmo dostaly elegantní klavírní lak, ve kterém je vyvedena středová konzole a dekor ramen volantu. Audiosystémy s navigací, CD, DVD a MP3 přehrávači mají stereofonní konektory pro propojení s externími přístroji, jako je např. iPod.

Samozřejmě, že i nová Zafira má proslulý systém uchycení sedadel Flex7, který umožňuje  rychlou proměnu interiéru podle okamžitých potřeb, aniž by bylo nutné sedadla vyjímat z vozu ven.

Nové motory
Nižší spotřeba, vyšší výkony – tímto zadáním se řídili konstruktéři modernizované Zafiry při vývoji nových motorů. S novým zážehovým motorem o objemu 1.6 l a dvojicí moderních turbodieselů 1.7 CDTI „common-rail“ se škála pohonných jednotek rozšířila o další vysoce účinné agregáty. Pro modernizovanou Zafiru je připraveno celkem jedenáct (!) různých motorů. Výkonová škála začíná na hodnotě 94 k zážehového motoru Zafiry CNG, který spaluje stlačený zemní plyn, až po 240 k, kterými se chlubí přeplňovaný zážehový dvoulitr sportovní Zafiry OPC.

Škála pohonných jednotek pro novou Zafiru:
1.6 CNG/94 k
1.6/115 k
1.8/140 k
2.2/150 k
2.0T/200 k
2.0T OPC/240 k
1.9 CDTI/100 k
1.7 CDTI/110 k
1.9 CDTI/120 k
1.7 CDTI/125 k
1.9 CDTI/150 k

Silnou stránkou modelů Opel Zafira jsou jejich nízké provozní náklady, což je zásluha především nízké spotřeby pohonných jednotek, jejich nenáročného servisu a dlouhých servisních intervalů. Zafiry si tradičně velmi dlouho drží vysokou hodnotu i při prodeji ojetého vozu. Všechny tyto přednosti ocenil specializovaný magazín Auto Bild, když Zafiře přiřkl titul „Best Value 2006“.

Nový, hmotnostně optimalizovaný zážehový motor 1.6 TWINPORT ECOTEC, který má systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů založený na plynulém natáčení vačkových hřídelů, disponuje výkonem  85 kW/115 k. Nový šestnáctiventilový agregát 1.6 TWINPORT ECOTEC/85 kW nahrazuje starší šestnáctistovku o výkonu 77 kW/105 k, jeho spotřeba činí jen 7,0 l/100 km, což je o 4,3 % méně než o kolik si v průměru řekl jeho předchůdce. Vyšší výkon nového agregátu se odrazil i v lepších dynamických parametrech – maximální rychlost vzrostla o 9 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje Zafira 1.6 TWINPORT ECOTEC jenom 13,4 sekundy.

Nové přeplňované vznětové motory 1.7 CDTI o výkonech 81 kW/110 k a 92 kW/125 k jsou standardně propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Čtyřválce 1.7 CDTI mají systém přímého vstřikování „common-rail“, čtyřventilovou techniku rozvodu a bezúdržbové částicové filtry. K největším přednostem motorů 1.7 CDTI patří mohutný točivý moment, nízká spotřeba a jen malé množství škodlivin ve výfukových plynech. Oba turbodiesely si řeknou v průměru jenom o 5,7 l/100 km a emitují pouze 152 g CO2 na kilometr jízdy.

Technologická vyspělost
Nová Zafira si přiváží i řadu sofistikovaných technologií, z nichž mnohé se v této třídě objevují vůbec poprvé. Jde např. o unikátní interaktivní podvozek IDSPlus (dodávaný na přání) se systémem adaptivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control), který garantuje maximální míru komfortu, dynamiky a bezpečnosti. Podvozek IDSPlus propojuje systémy ESPPlus, ABS a CDC a dokáže bleskově měnit charakteristiku podvozku podle okamžitých jízdních podmínek.

Zcela nově řešený systém stabilizace přívěsu je mnohem vyspělejší, než podobné systém konkurenčních značek. Sofistikované zařízení neustále monitoruje vzájemné pohyby tažného vozidla a přívěsu a v případě nebezpečného rozkývání se cíleným přibržděním jízda soupravy účinně stabilizuje.

Technologickou lahůdkou nové Zafiry jsou bi-xenonové adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí spolu s řízením do zatáček. Pohodu cestování zvyšuje také např. panoramatická prosklená střecha, přičemž interiér je před příliš intenzivními slunečními paprsky chráněný elektricky ovládanými záclonkami. V podélné stropní konzoli se ukrývá celkem pět výklopných schránek, které se výborně hodí pro uložení nejrůznějších drobností. Všechny tyto prvky umocňují image nové Zafiry jako moderního flexibilního vanu kompaktní třídy.

Vytisknout

Diskuze: Modernizovaný Opel Zafira

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

H1

Končí vám platnost řidičského průkazu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud