V současné době komerčně nejúspěšnější motor v modelu Touareg, třílitrový vznětový šestiválec V6 TDI, se dočkal dalšího vylepšení, jehož výsledkem je nižší spotřeba a vyšší výkon.
Prodeje modelu Volkswagen Touareg se od jeho modernizace v Evropě zvýšily o 2,5 %. Celkem se těchto vozů od roku 2002 celosvětově prodalo již více než 331 000, z toho v Evropě více než 204 000. Také v Česku je Touareg bestsellerem značky Volkswagen – od zahájení prodeje se pro něj do dnešních dnů rozhodlo již 1682 zákazníků.
Úpravy vznětového motoru V6 TDI se zaměřily zejména na snížení spotřeby paliva. Nejpopulárnější motor z Touaregu tak nyní v průměru potřebuje jen 9,6 litru nafty na 100 kilometrů. I přes znatelné zvýšení výkonu a točivého momentu tak Touareg potřebuje o 0,8 litru paliva na 100 km méně, v městském provozu pak úspora paliva dosahuje dokonce 1,4 litru na 100 km (hodnoty platí pro verzi s manuální převodovkou).
Nový třílitrový šestiválec v Touaregu nyní s manuální převodovkou disponuje točivým momentem 500 Nm (+ 10 %) a výkonem 176 kW / 240 k (+ 7%). Maximální rychlost vozu stoupla na 214 km/h a z nuly na 100 km/h se Touareg dostane téměř o vteřinu rychleji (8,0 vteřiny).
Touareg V6 TDI s automatickou převodovkou je na českém trhu k dostání za 1 505 900 Kč, verze s manuální převodovkou se v českých autosalonech očekává začátkem příštího roku a cena není zatím stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.