V současné době komerčně nejúspěšnější motor v modelu Touareg, třílitrový vznětový šestiválec V6 TDI, se dočkal dalšího vylepšení, jehož výsledkem je nižší spotřeba a vyšší výkon.
Prodeje modelu Volkswagen Touareg se od jeho modernizace v Evropě zvýšily o 2,5 %. Celkem se těchto vozů od roku 2002 celosvětově prodalo již více než 331 000, z toho v Evropě více než 204 000. Také v Česku je Touareg bestsellerem značky Volkswagen – od zahájení prodeje se pro něj do dnešních dnů rozhodlo již 1682 zákazníků.
Úpravy vznětového motoru V6 TDI se zaměřily zejména na snížení spotřeby paliva. Nejpopulárnější motor z Touaregu tak nyní v průměru potřebuje jen 9,6 litru nafty na 100 kilometrů. I přes znatelné zvýšení výkonu a točivého momentu tak Touareg potřebuje o 0,8 litru paliva na 100 km méně, v městském provozu pak úspora paliva dosahuje dokonce 1,4 litru na 100 km (hodnoty platí pro verzi s manuální převodovkou).
Nový třílitrový šestiválec v Touaregu nyní s manuální převodovkou disponuje točivým momentem 500 Nm (+ 10 %) a výkonem 176 kW / 240 k (+ 7%). Maximální rychlost vozu stoupla na 214 km/h a z nuly na 100 km/h se Touareg dostane téměř o vteřinu rychleji (8,0 vteřiny).
Touareg V6 TDI s automatickou převodovkou je na českém trhu k dostání za 1 505 900 Kč, verze s manuální převodovkou se v českých autosalonech očekává začátkem příštího roku a cena není zatím stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.