V současné době komerčně nejúspěšnější motor v modelu Touareg, třílitrový vznětový šestiválec V6 TDI, se dočkal dalšího vylepšení, jehož výsledkem je nižší spotřeba a vyšší výkon.
Prodeje modelu Volkswagen Touareg se od jeho modernizace v Evropě zvýšily o 2,5 %. Celkem se těchto vozů od roku 2002 celosvětově prodalo již více než 331 000, z toho v Evropě více než 204 000. Také v Česku je Touareg bestsellerem značky Volkswagen – od zahájení prodeje se pro něj do dnešních dnů rozhodlo již 1682 zákazníků.
Úpravy vznětového motoru V6 TDI se zaměřily zejména na snížení spotřeby paliva. Nejpopulárnější motor z Touaregu tak nyní v průměru potřebuje jen 9,6 litru nafty na 100 kilometrů. I přes znatelné zvýšení výkonu a točivého momentu tak Touareg potřebuje o 0,8 litru paliva na 100 km méně, v městském provozu pak úspora paliva dosahuje dokonce 1,4 litru na 100 km (hodnoty platí pro verzi s manuální převodovkou).
Nový třílitrový šestiválec v Touaregu nyní s manuální převodovkou disponuje točivým momentem 500 Nm (+ 10 %) a výkonem 176 kW / 240 k (+ 7%). Maximální rychlost vozu stoupla na 214 km/h a z nuly na 100 km/h se Touareg dostane téměř o vteřinu rychleji (8,0 vteřiny).
Touareg V6 TDI s automatickou převodovkou je na českém trhu k dostání za 1 505 900 Kč, verze s manuální převodovkou se v českých autosalonech očekává začátkem příštího roku a cena není zatím stanovena. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.