Nová Škoda Fabia je ze všech malých vozů „největší“. Proto získal tento kompaktní automobil jakožto nejlepší vůz své třídy od německých novin „Bild am Sonntag“ cenu Zlatý volant 2007.
Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, převzal v Berlíně cennou trofej a řekl: "Jsme hrdí na to, že se nám podařilo s novou Fabií navázat na úspěch první generace vozu Fabia, který rovněž získal toto významné ocenění. Je to pocta pro celý tým Škoda. "
Bestseller značky Škoda se ve finále prosadil proti čtyřem konkurentům. Porota, složená z odborníků a prominentních osobností hodnotila jízdní vlastnosti, design, prostornost, poměr ceny a užitné hodnoty, kvalitu a úroveň zpracování.
Zlatý volant udělil vydavatel Axel Springer poprvé před 32 lety, od té doby se tato cena uděluje každoročně. Tuto cenu za nejlepší automobilovou novinku roku získala v roce 1999 už předchůdkyně Škody Fabia. V 2004 získala toto ocenění Škoda Octavia.
Nová Fabia navazuje na úspěch své předchůdkyně, která se poprvé představila na podzim roku 1999 při příležitosti autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Stala se výraznou součástí segmentu kompaktních vozů v Evropě a zvítězila v řadě srovnávacích testů odborných časopisů. Rozhodlo se pro ni 1,6 milionu zákazníků. Fabia je díky tomu nejprodávanějším modelem automobilky Škoda od roku 1991. Nový model znamená opětovný pokrok zejména v tradičních hodnotách značky Škoda - v prostornosti a poměru ceny a užitné hodnoty. Součástí sériové výbavy tohoto chytře řešeného kompaktního vozu jsou čtyři airbagy, ABS a elektrohydraulický posilovač řízení. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.