Nová Škoda Fabia je ze všech malých vozů „největší“. Proto získal tento kompaktní automobil jakožto nejlepší vůz své třídy od německých novin „Bild am Sonntag“ cenu Zlatý volant 2007.
Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, převzal v Berlíně cennou trofej a řekl: "Jsme hrdí na to, že se nám podařilo s novou Fabií navázat na úspěch první generace vozu Fabia, který rovněž získal toto významné ocenění. Je to pocta pro celý tým Škoda. "
Bestseller značky Škoda se ve finále prosadil proti čtyřem konkurentům. Porota, složená z odborníků a prominentních osobností hodnotila jízdní vlastnosti, design, prostornost, poměr ceny a užitné hodnoty, kvalitu a úroveň zpracování.
Zlatý volant udělil vydavatel Axel Springer poprvé před 32 lety, od té doby se tato cena uděluje každoročně. Tuto cenu za nejlepší automobilovou novinku roku získala v roce 1999 už předchůdkyně Škody Fabia. V 2004 získala toto ocenění Škoda Octavia.
Nová Fabia navazuje na úspěch své předchůdkyně, která se poprvé představila na podzim roku 1999 při příležitosti autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Stala se výraznou součástí segmentu kompaktních vozů v Evropě a zvítězila v řadě srovnávacích testů odborných časopisů. Rozhodlo se pro ni 1,6 milionu zákazníků. Fabia je díky tomu nejprodávanějším modelem automobilky Škoda od roku 1991. Nový model znamená opětovný pokrok zejména v tradičních hodnotách značky Škoda - v prostornosti a poměru ceny a užitné hodnoty. Součástí sériové výbavy tohoto chytře řešeného kompaktního vozu jsou čtyři airbagy, ABS a elektrohydraulický posilovač řízení. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.