V návaznosti na náš včerejší článek přinášíme rovněž tiskovou zprávu importéra: Volkswagen představuje na autosalonu v Los Angeles ve světové premiéře nový koncept space up! blue.
Odkaz na včera zveřejněný článek: www.auto.auto-news.cz/volkswagen-potreti-vystavuje-up-co-nabidne-21960.html
Koncept space up! blue představuje první vůz na světe poháněný vysokoteplotním palivovým článkem, kterému pro jízdu po městě postačí pouhý klasický akumulátor. Jde o kompaktní, sebevědomí vůz s nulovými emisemi ve stylu legendárního Samba Busu.
Představovaný koncept premiérově pohání vysokoteplotní palivový článek a sada dvanácti lithium-iontových akumulátorů. Pokud motor space up! blue o výkonu 45 kW (61 k) funguje pouze na akumulátorový pohon, dokáže vůz dojet do vzdálenosti 100 km. Při pohledu do budoucnosti tak čtyřmístný Volkswagen představuje ideální vůz pro kohokoliv – do práce, na rekreaci, do školy nebo jen na nákup – a to zcela bez emisí.
Energie konceptu může být doplňována buď prostřednictvím klasické elektrické zástrčky, nebo vysokoteplotního palivového článku. V druhém případě se tak dojezd vozu prodlouží o dalších 250 km. Celkově je možné se space up! blue ujet 350 kilometrů na jedno nabití. Kromě toho dokáže vůz využívat i další zdroj energie: slunce. Velký solární panel na střeše dodává dodatečných 150 Wattů energie.
S novými vysokoteplotními palivovými články (HTFC) představuje Volkswagen systém, který přináší zlom ve výzkumu palivových článků pro masovou výrobu. HTFC nabízí zásadní výhody v porovnání s dalšími podobnými systémy: významně nižší hmotnost, znatelně vyšší užitečnost, podstatně nižší cenu a díky tomu také lepší vyhlídky na to, aby se tato technologie stala v budoucnosti běžně využívanou. Vysokoteplotní palivový článek byl vyroben ve výzkumném centru v Německu založeném automobilkou Volkswagen.
Koncept space up! blue představovaný v Los Angeles je třetí variantou „Nové malé rodiny“ Volkswagen . Po showcarech up! a space up!, které byly představeny na autosalonech ve Frankfurtu, resp. v Tokiu, je space up! blue třetím prostorovým zázrakem automobilky. Při délce 3,69 m, šířce 1,61 m a výšce 1,57 m nabízí vnitřek konceptu prostor mnohem většího vozu. Chytrý návrh 1090 kg vážícího vozu (a to včetně akumulátoru a palivového článku) umožňuje umístění motoru v zadní části vozu. Pod zadními sedadly pak lze nalézt lithium-iontové akumulátory, vysokoteplotní palivový článek je umístěn v přední části vozu.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.