V návaznosti na náš včerejší článek přinášíme rovněž tiskovou zprávu importéra: Volkswagen představuje na autosalonu v Los Angeles ve světové premiéře nový koncept space up! blue.
Odkaz na včera zveřejněný článek: www.auto.auto-news.cz/volkswagen-potreti-vystavuje-up-co-nabidne-21960.html
Koncept space up! blue představuje první vůz na světe poháněný vysokoteplotním palivovým článkem, kterému pro jízdu po městě postačí pouhý klasický akumulátor. Jde o kompaktní, sebevědomí vůz s nulovými emisemi ve stylu legendárního Samba Busu.
Představovaný koncept premiérově pohání vysokoteplotní palivový článek a sada dvanácti lithium-iontových akumulátorů. Pokud motor space up! blue o výkonu 45 kW (61 k) funguje pouze na akumulátorový pohon, dokáže vůz dojet do vzdálenosti 100 km. Při pohledu do budoucnosti tak čtyřmístný Volkswagen představuje ideální vůz pro kohokoliv – do práce, na rekreaci, do školy nebo jen na nákup – a to zcela bez emisí.
Energie konceptu může být doplňována buď prostřednictvím klasické elektrické zástrčky, nebo vysokoteplotního palivového článku. V druhém případě se tak dojezd vozu prodlouží o dalších 250 km. Celkově je možné se space up! blue ujet 350 kilometrů na jedno nabití. Kromě toho dokáže vůz využívat i další zdroj energie: slunce. Velký solární panel na střeše dodává dodatečných 150 Wattů energie.
S novými vysokoteplotními palivovými články (HTFC) představuje Volkswagen systém, který přináší zlom ve výzkumu palivových článků pro masovou výrobu. HTFC nabízí zásadní výhody v porovnání s dalšími podobnými systémy: významně nižší hmotnost, znatelně vyšší užitečnost, podstatně nižší cenu a díky tomu také lepší vyhlídky na to, aby se tato technologie stala v budoucnosti běžně využívanou. Vysokoteplotní palivový článek byl vyroben ve výzkumném centru v Německu založeném automobilkou Volkswagen.
Koncept space up! blue představovaný v Los Angeles je třetí variantou „Nové malé rodiny“ Volkswagen . Po showcarech up! a space up!, které byly představeny na autosalonech ve Frankfurtu, resp. v Tokiu, je space up! blue třetím prostorovým zázrakem automobilky. Při délce 3,69 m, šířce 1,61 m a výšce 1,57 m nabízí vnitřek konceptu prostor mnohem většího vozu. Chytrý návrh 1090 kg vážícího vozu (a to včetně akumulátoru a palivového článku) umožňuje umístění motoru v zadní části vozu. Pod zadními sedadly pak lze nalézt lithium-iontové akumulátory, vysokoteplotní palivový článek je umístěn v přední části vozu.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.