Chevrolet Beat, nejpopulárnější ze třech známých studií miniautomobilů vystavených v tomto roce na autosalonech po celém světě i na internetu, bude základem pro nový sériový model, který se bude prodávat po celém světě.
Představitelé automobilky Chevrolet to oznámil na právě zahajovaném autosalonu Los Angeles Auto Show.
Téměř 1,9 milionu účastníků on-line hlasování usnadnilo rozhodování představitelů automobilky Chevrolet připravit výrazně stylizovaný miniautomobil vycházející ze studie Beat. Prvotní produkce bude nasměrována na trhy mimo USA, výroba se spustí v polovině roku 2009.
„Veřejnost se dala slyšet: Počet hlasů třikrát přesáhl všechny předchozí zákaznické průzkumy GM a potvrdil, že Beat si získal příznivce po celém světě,“ říká Ed Peper, generální ředitel Chevroletu. „Chevrolet byl doslova zaplavený pozitivními reakcemi na každou ze třech studií miniautomobilů – ale Beat se stal jasným vítězem!“
Sériový model si zachová ducha expresivní studie Beat - připravuje se kompaktní model především do města, kam jej předurčují jeho rozměry a nízkoobjemový motor s mimořádně nízkou spotřebou. Novinka rozšíří celosvětovou nabídku značky Chevrolet, která prodává své automobily ve více než 120 zemích. Kompaktní model má výrazně posílit pozici své značky v segmentu miniautomobilů, což je nejrychleji rostoucí segment v mnoha zemích světa.
„Hospodárné automobily s atraktivním designem patří k základním atributům značky Chevrolet a nový automobil perfektně zapadá do tohoto trendu,“ vysvětluje Ed Peper. „Chystaná novinka se bude prodávat po celém světě.“
Chevrolet Beat, který vznikl v jihokorejském designerském studiu GM, se spolu se sesterskými studiemi Groove a Trax ucházel na internetu o přízeň veřejnosti – a přesvědčivě zvítězil. Protože Jižní Korea bude pro nový model primárním trhem, rozběhne se jeho výroba právě tam.
Studie Beat se spolu s koncepty Groove a Trax představila na autosalonu v New Yorku v roce 2007. Všechny tři prototypy, které byly navrženy tak, aby oslovily mladé zákazníky z městským aglomerací, vyzařují energii, rozmanitost a vynikají i mimořádnou hospodárností.
Beat je 3-dveřový hatchback s pohonem předních kol, jehož exteriér i interiér doslova vyzařují energii a umocňují image vysoce výkonného, perfektně vyladěného malého modelu. Efektní prolisy, světlomety i velká kola dělají ze studie Beat skutečnou osobnost. Dramaticky klesající linií od vrcholu zadního spojleru až k dolní části kapoty a protáhlými světlomety z LED diod tlumočí křivky exteriéru rychlost a dynamiku. Kliky dveří, které jsou součástí B-sloupku karoserie, zvýrazňují stylisticky čistý design. Velká kola rozměru 17“ jsou umístěna až do rohů karoserie, na zadním čele jsou umístěná zdvojená vertikálně řešená koncová světla z LED diod.
Mladí zákazníci vyznávají moderní technologie a studie Beat jim je nabízí například ve výsuvném středovém panelu. Ve vysunuté poloze se objeví obrazovka navigačního systému, v zasunuté poslouží jako odkládací prostor. Špičkový audiosystém Alpine obsahuje šest reproduktorů a subwoofer v zavazadlovém prostoru.
Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?