Chevrolet Beat, nejpopulárnější ze třech známých studií miniautomobilů vystavených v tomto roce na autosalonech po celém světě i na internetu, bude základem pro nový sériový model, který se bude prodávat po celém světě.
Představitelé automobilky Chevrolet to oznámil na právě zahajovaném autosalonu Los Angeles Auto Show.
Téměř 1,9 milionu účastníků on-line hlasování usnadnilo rozhodování představitelů automobilky Chevrolet připravit výrazně stylizovaný miniautomobil vycházející ze studie Beat. Prvotní produkce bude nasměrována na trhy mimo USA, výroba se spustí v polovině roku 2009.
„Veřejnost se dala slyšet: Počet hlasů třikrát přesáhl všechny předchozí zákaznické průzkumy GM a potvrdil, že Beat si získal příznivce po celém světě,“ říká Ed Peper, generální ředitel Chevroletu. „Chevrolet byl doslova zaplavený pozitivními reakcemi na každou ze třech studií miniautomobilů – ale Beat se stal jasným vítězem!“
Sériový model si zachová ducha expresivní studie Beat - připravuje se kompaktní model především do města, kam jej předurčují jeho rozměry a nízkoobjemový motor s mimořádně nízkou spotřebou. Novinka rozšíří celosvětovou nabídku značky Chevrolet, která prodává své automobily ve více než 120 zemích. Kompaktní model má výrazně posílit pozici své značky v segmentu miniautomobilů, což je nejrychleji rostoucí segment v mnoha zemích světa.
„Hospodárné automobily s atraktivním designem patří k základním atributům značky Chevrolet a nový automobil perfektně zapadá do tohoto trendu,“ vysvětluje Ed Peper. „Chystaná novinka se bude prodávat po celém světě.“
Chevrolet Beat, který vznikl v jihokorejském designerském studiu GM, se spolu se sesterskými studiemi Groove a Trax ucházel na internetu o přízeň veřejnosti – a přesvědčivě zvítězil. Protože Jižní Korea bude pro nový model primárním trhem, rozběhne se jeho výroba právě tam.
Studie Beat se spolu s koncepty Groove a Trax představila na autosalonu v New Yorku v roce 2007. Všechny tři prototypy, které byly navrženy tak, aby oslovily mladé zákazníky z městským aglomerací, vyzařují energii, rozmanitost a vynikají i mimořádnou hospodárností.
Beat je 3-dveřový hatchback s pohonem předních kol, jehož exteriér i interiér doslova vyzařují energii a umocňují image vysoce výkonného, perfektně vyladěného malého modelu. Efektní prolisy, světlomety i velká kola dělají ze studie Beat skutečnou osobnost. Dramaticky klesající linií od vrcholu zadního spojleru až k dolní části kapoty a protáhlými světlomety z LED diod tlumočí křivky exteriéru rychlost a dynamiku. Kliky dveří, které jsou součástí B-sloupku karoserie, zvýrazňují stylisticky čistý design. Velká kola rozměru 17“ jsou umístěna až do rohů karoserie, na zadním čele jsou umístěná zdvojená vertikálně řešená koncová světla z LED diod.
Mladí zákazníci vyznávají moderní technologie a studie Beat jim je nabízí například ve výsuvném středovém panelu. Ve vysunuté poloze se objeví obrazovka navigačního systému, v zasunuté poslouží jako odkládací prostor. Špičkový audiosystém Alpine obsahuje šest reproduktorů a subwoofer v zavazadlovém prostoru.
Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.