Jubilejní Passat Variant BlueMotion věnovala automobilka německému centru transplantace kostní dřeně
V pátek 9. listopadu sjel z výrobní linky v německém Emdenu 15miliontý Volkswagen Passat. Jubilejní vůz převzala od člena představenstva Volkswagen AG Prof. Jochema Heizmanna, Pavla Vacka, ředitele výrobního závodu a Petera Jacobse, předsedy emdenských odborů, představitelka německého centra pro transplantaci kostní dřeně Sybille Beckenbauerová.
Výročním vozem se stal Passat BlueMotion 1.9 TDI (77 kW / 105 k) v modrostříbrné metalíze. Passat je celosvětově jedním z nejúspěšnějších modelů značky Volkswagen a v loňském roce také nejprodávanějším modelem značky v České republice.
"Patnáct milionů Passatů vyrobených během 34 let je fantastickým výsledkem, na který mohou být v Emdenu všichni pyšní, stejně tak jako ostatní závody, které se na výrobě vozu podílely," zdůraznil Prof. Dr. Jochem Heizmann.
Ředitel výrobního závodu v Emdenu Pavel Vacek dodává: "Tento kulatý počet má pro naši továrnu zvláštní význam. Z celkových patnácti milionů Passatů jich zde bylo vyrobeno 5,9 milionu. To ukazuje, jak důležitý je tento model pro naši továrnu a náš region."
Popularitu modelu Passat mezi zákazníky značky Volkswagen podtrhuje množství ocenění od odborníků a novinářů během posledních měsíců. Například Passat BlueMotion byl německým institutem ÖKO-TREND oceněn certifikátem "Auto Environment Certificate", značícím fakt, že se jedná o jeden z nejšetrnějších automobilů k životnímu prostředí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.