Jubilejní Passat Variant BlueMotion věnovala automobilka německému centru transplantace kostní dřeně
V pátek 9. listopadu sjel z výrobní linky v německém Emdenu 15miliontý Volkswagen Passat. Jubilejní vůz převzala od člena představenstva Volkswagen AG Prof. Jochema Heizmanna, Pavla Vacka, ředitele výrobního závodu a Petera Jacobse, předsedy emdenských odborů, představitelka německého centra pro transplantaci kostní dřeně Sybille Beckenbauerová.
Výročním vozem se stal Passat BlueMotion 1.9 TDI (77 kW / 105 k) v modrostříbrné metalíze. Passat je celosvětově jedním z nejúspěšnějších modelů značky Volkswagen a v loňském roce také nejprodávanějším modelem značky v České republice.
"Patnáct milionů Passatů vyrobených během 34 let je fantastickým výsledkem, na který mohou být v Emdenu všichni pyšní, stejně tak jako ostatní závody, které se na výrobě vozu podílely," zdůraznil Prof. Dr. Jochem Heizmann.
Ředitel výrobního závodu v Emdenu Pavel Vacek dodává: "Tento kulatý počet má pro naši továrnu zvláštní význam. Z celkových patnácti milionů Passatů jich zde bylo vyrobeno 5,9 milionu. To ukazuje, jak důležitý je tento model pro naši továrnu a náš region."
Popularitu modelu Passat mezi zákazníky značky Volkswagen podtrhuje množství ocenění od odborníků a novinářů během posledních měsíců. Například Passat BlueMotion byl německým institutem ÖKO-TREND oceněn certifikátem "Auto Environment Certificate", značícím fakt, že se jedná o jeden z nejšetrnějších automobilů k životnímu prostředí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.