Nové Audi A4, které vlastně ještě ani neopustilo brány výrobního závodu a tudíž není k vidění ani v autosalonech Audi, již dosáhlo prvního triumfu: „Zlatý volant“, uznávané ocenění německého týdeníku „Bild am Sonntag“ v kategorii vozů střední třídy.
Vítězství nového Audi A4 podtrhuje skutečnost, že tato kategorie patřila mezi ty s nejvíce nabitou konkurencí.
Rupert Stadler, předseda představenstva AUDI AG, komentoval přebírání ceny: „Je to velký úspěch nejen našeho nového Audi A4, ale zejména ocenění značky Audi a jejích zaměstnanců jako celku“.
O titulu rozhodovala jury složená z VIP osobností, technických expertů, profesionálních závodníků a soutěžních pilotů. Ti všichni si mohli vyzkoušet kvality všech kandidátů při testovacích jízdách, při kterých na všechny mimořádně zapůsobil design, komfort a výbava modelu Audi A4 nové generace.
Vozů Audi A4 se po dobu své historie, do které řadíme i jeho předchůdce Audi 80, prodalo celkem 8,5 milionu a tento model se tak stal bestsellerem v dějinách automobilky Audi. První nové Audi A4 budou uvedeny na celosvětový i český trh v prosinci tohoto roku.
Trofej „Zlatý volant“ se předává už od roku 1975, přičemž již šestnáctkrát byl oceněn model automobilky Audi. Cenu „Zlatý volant“ získal v poslední době například model Audi Q7 v roce 2005 nebo vůz Audi A6 v roce 2004.
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent. Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.