V extrémních podmínkách americké pouště proběhl test dvou prototypů nové generace modelu Škoda Superb. Poprvé v historii značky Škoda byli na tuto akci přizvání i zástupci médií ještě před oficiální premiérou připravovaného modelu.
Prototypy nástupce úspěšné řady, vybavené lehkou kamufláží, představil prvním zástupcům tisku člen představenstva Škoda Auto a.s. odpovědný za oblast technického vývoje Dr. Eckhard Scholz, který uvedl: „Nový Superb je výjimečný vůz a přináší řadu technických novinek a zajímavých řešení. Proto jsme zvolili i tuto netradiční formu prezentace.“ Současná úspěšná generace modelové řady Superb etablovala značku Škoda mezi velkými sedany a zákazníci si již zvykli na její přítomnost v segmentech střední a vyšší střední třídy. Nová generace modelové řady byla od základu vyvinuta jako zcela nový vůz. Nabídkou prostoru a komfortu cestování se řadí na vrchol střední třídy osobních automobilů. Nová Škoda Superb naváže na současnou generaci základní hodnotou v podobě mimořádné prostornosti interiéru.
Úspěšnost současného modelu Superb dokládá mimo jiné i fakt, že se umístil na předních pozicích v průzkumu spokojenosti zákazníků za rok 2007, který provádí celosvětově uznávaná organizace J. D. Power. Ve Velké Británii se Superb umístil v kategorii rodinných vozů na čtvrtém místě, přičemž první místo obsadila Škoda Octavia. Celkově se značka Škoda umístila na výborném druhém místě. V Německu, na největším trhu značky Škoda, se umístil Superb na druhém místě v rámci střední třídy. Celkově je pak u německých zákazníků čtvrtým nejoblíbenějším modelem.
Vývoj nového modelu zajišťoval technický vývoj Škoda Auto, který v současné době prochází výrazným rozvojem a je třetím největším vývojovým pracovištěm v rámci koncernu VW. Představované vozy, které prošly náročnými zkouškami v Death Valley v Kalifornii, jsou testovací prototypy osazené motory 1,8 TSI/118 kW. Jedná se o konstrukčně stejný motor, který je od poloviny tohoto roku nabízen pro modelovou řadu Octavia.
Pro novou generaci modelu Superb je připravena řada technických novinek a zajímavých řešení. Jednou z nich jsou bi-xenonové světlomety s funkcí AFS včetně výsuvných integrovaných ostřikovačů světlometů, senzoru automatického spuštění stěračů a displeje „MAXI DOT“. Zkratka AFS (Adaptive Frontlight System) označuje systém adaptivních předních světlometů. Systém řízení předních světlometů využívá možnosti měnit geometrii světelného svazku předních světlometů, a tím přizpůsobit osvětlení před vozidlem různým jízdním situacím. Tento vysoce pokrokový systém doplňují funkce natáčecích světlometů, odbočovacích světel a funkce dynamické regulace sklonu světlometů. Spojením všech těchto funkcí vznikl sofistikovaný systém dynamicky se měnícího osvětlení vozovky, které významně zvyšuje bezpečnost jízdy, neboť na lépe osvětlené překážky může řidič reagovat dříve.
Další technické detaily a nabízené motorizace budou zveřejněny při světové premiéře nové generace modelové řady Superb, která proběhne na autosalonu v Ženevě na jaře 2008. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.