Kompaktní 4-dveřový sedan Chevrolet Aveo jako vůbec první Chevrolet vyrobený v Evropské unii sjel dnes z montážní linky varšavského závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych).
Sedany Aveo ve výrobním programu doplní v létě roku 2008 nové tří- a pětidveřové hatchbacky Aveo. V příštím roce výroba vzroste na přibližně 60 000 vozů a v roce 2009 na více než 100 000 automobilů. Modely Aveo „Made in Poland“ tak pomohou pokrýt mimořádnou poptávku v celé Evropě. S meziročním nárůstem prodejů o 32 procent je Chevrolet nejrychleji sílící masovou značkou v Evropě.
„S více než 79 000 registracemi v tomto roce je Aveo momentálně náš evropský bestseller,“ říká Wayne Brannon, výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe. „Nyní tedy budeme vyrábět automobily Chevrolet v Evropské unii pro evropské zákazníky. Výroba modelů Aveo v Polsku zvýší globální výrobní kapacitu značky Chevrolet a umožní nám uspokojit rostoucí regionální poptávku a zkrátit dodací lhůty.“
Varšavský závod FSO, ve kterém se spustila výroba modelů Chevrolet Aveo, vlastní a řídí dlouhodobý ukrajinský partner General Motors – společnost UkrAVTO. Společnosti General Motors a UkrAVTO dnes oznámily záměr vytvořit tu společný výrobní podnik. Podle zamýšlené smlouvy, která bude specifikována v příštích měsících, bude vlastníkem 60-procentního podílu v připravovaném joint-venture společnost UkrAVTO a 40 procent bude vlastnit jihokorejská divize General Motors – společnost GM Daewoo.
UkrAVTO již nyní vyrábí a prodává automobily Chevrolet na Ukrajině, kde této značce patří více než 8 procent tamního trhu. GM a UkrAVTO budou společně pracovat na zajištění nejvyšších kvalitativních standardů.
„Naše dosavadní silné partnerství s firmou UkrAVTO a vlastní zkušenosti General Motors s výrobou automobilů v Polsku nám umožnily udělat tento důležitý krok,“ říká Eric Stevens, viceprezident GM Europe pro výrobu. „Extrémně pozitivní zkušenosti s produkcí gliwického závodu Opel na jihu Polska nás ujišťují, že i ve Varšavě se budou vyrábět automobily na světové úrovni produktivity a kvality.“
„Zahájení výroby nové modelové řady je pro firmu UkrAVTO událostí prvořadého významu. Důvěru, kterou nám projevila polská vláda, nesmíme zklamat,“ říká Tariel Vasadze, president firmy UkrAVTO. „Investovali jsme tak, jak jsme se zavázali a nyní jsme připraveni na nové výzvy. Jsme hrdí na to, že stáváme součástí nové kapitoly historie FSO, a to v partnerství s našim dlouhodobým partnerem GM, největším výrobcem automobilů. Posunuli jsme se tak na novou úroveň spolupráce a budeme úspěšně pokračovat v úspěšné kooperaci.“
„Zahájení výroby modelů Chevrolet Aveo znamená pro FSO začátek nové éry. Jsme hrdí na naše kvalifikované, spolehlivé a profesionální pracovníky,“ říká Janusz Wozniak, president a výkonný ředitel FSO. „Jsme přesvědčeni, že náš produkt - bestseller světové automobilové „jedničky“, nové výrobní technologie a znalosti získané během tisíců hodin školení nám umožní uspokojit evropské zákazníky značky Chevrolet.“
Chevrolet má ve výrobě automobilů v Polsku dlouhou tradici. První modely Chevrolet byly ve Varšavě vyrobeny již v roce 1928 a v roce 1937 se rozjela výroba ve druhém závodě na předměstí Wola. Polští zaměstnanci byli tehdy školeni ve společnosti General Motors International A/S v Kodani. Nejznámějšími Chevrolety, vyráběnými ve Wole, byly čtyřdveřové modely Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan a Imperial Limousine.
General Motors Corp. (NYSE: GM), největší výrobce automobilů na světě, je na čele světového prodeje už 76 let. Koncern GM byl založen v roce 1908, dnes zaměstnává asi 280 000 pracovníků na celém světě. Celosvětové vedení GM sídlí v Detroitu. GM vyrábí automobily ve 35 zemích. V roce 2006 se celosvětově prodalo téměř 9,1 milionu automobilů GM, resp. jeho značek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall. V Evropě prodává GM automobily značek Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette a HUMMER ve více než 30 zemích. GM má v Evropě také 10 výrobních a montážních závodů v sedmi státech a zaměstnává asi 60 000 lidí. Více informací o GM lze nalézt na http://media.gmeurope.com a http://www.gmeurope.com.
UkrAVTO Corporation je jednou z největších ukrajinských společností působících ve sféře automobilového průmyslu. UkrAVTO vlastní výrobní kapacity na Ukrajině (největší závod v zemi) a v Polsku. Disponuje také největší dealerskou sítí na Ukrajině, kterou tvoří více než 400 prodejních míst a prodává přes 50 % všech nových automobilů na Ukrajině. Divize UkrAVTO podnikají ve sféře distribuce automobilů a náhradních dílů na Ukrajině a exportují domácí automobily do Ruska a dalších zemí. Skupina UkrAVTO zaměstnává přibližně 40 tisíc lidí. GM
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?