Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámilo finanční výsledky za první polovinu fiskálního roku 2007, který končí k 31.3. 2008, a současně dalo výhled pro fiskální celý rok 2007.
1. FY2007 – výsledky první poloviny roku (1) Přehled Mitsubishi Motors oznámilo konsolidované čisté příjmy 1 313, 4 mld. jenů za první polovinu fiskálního roku 2007 (1.4. – 30.9. 2007), více než 30% nárůst o 308 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku (1 005,4 mld. jenů). Faktory, které se na tomto růstu podílely zahrnují rostoucí růst objemu prodejů na zámořských trzích, zahájení dodávek modelu SUV pro PSA Peugeot Citroen, stejně tak jako příznivý směnný kurs jenu.
Společnost Mitsubishi Motors vykázala operativní zisk ve výši 18,8 mld. jenů, což je zlepšení o 24,3 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku, a to navzdory nárůstu prodejních a marketingových nákladů vycházejících z velkých reklamních a promo nákladů spojených s uvedením nových modelů na trhu Severní Ameriky. K faktorům, které jsou důvodem zlepšení patří slabší jen, ale především pak mnohem ziskovější modelový mix a také vyšší objem prodeje sehrává důležitou roli. Mitsubishi Motors dosáhlo běžného zisku 6,6 mld. jenů, což je meziroční zlepšení o 19,8 mld. jenů. Toto je poprvé za pět let, od fiskálního roku 2002, kdy společnost vykázala skvělé operativní i běžné výsledky.
Mitsubishi Motors vykázalo čistou ztrátu ve výši 5,6 mld. jenů, meziroční zlepší o 10,5 mld. jenů. Zatímco si společnost byla schopna zajistit jedinečný zisk z likvidace anonymní asociace, také došlo k nárůstu ztrát, které zahrnují náklady na reorganizaci vyvolanou integrací konsolidací domácích prodejů společností a zajištění rezerv, a byl tu také nárůst v celních poplatcích u konsolidovaných zámořských poboček.
(2) Prodeje Celkový maloobchodní prodej za první polovinu FY2007 činil 690 000 vozů, což je 15% nárůst, představující kvantitativně 91 000 vozů plus oproti 599 000 vozům za stejné období loňského roku.
V Japonsku, kde trh neukázal jediný signál k oživení ekonomiky, se objem prodejů Mitsubishi Motors snížil na 101 000 vozů, což je pokles o 12%, představující o 13 000 kusů méně, oproti loňskému roku. Nárůst prodaných registrovaných vozů způsobený uvedením nového modelu Delica D:5 nestačil na to, aby vyrovnal pokles v objemu prodejů minivozů.
V Severní Americe došlo k nárůstu prodejů na 98 000 vozů, tj. 17% nárůst, kvantitativně 14 000 vozů plus oproti stejnému období loňského roku. Tento nárůst byl zapříčiněn vynikajícími úvodními prodeji nové generace modelu Lancer, který měl svůj světový debut v březnu letošního roku, stejně tak jako uvedením vozu Outlander a také růstem prodejů v Kanadě.
V Evropě narostl objem prodejů na 167 000 vozů, tj. 18% nárůst = 25 000 vozů plus, způsobený primárně díky pokračující expanzi prodejů v Rusku, na Ukrajině a na dalších trzích Východní Evropy.
V Asii a dalších regionech činil objem prodejů 324 000 vozů, což je 25% nárůst, tj. 65 000 vozů plus oproti stejnému období předchozího roku. Rozhodujícími faktory tohoto růstu jsou vyšší prodeje lokálně vyráběných modelů Mitsubishi v Číně, obnova poptávky v Indonésii a v dalších ekonomikách ASEAN, a masivní prodeje v Latinské Americe, na Středním Východě a v Africe.
2. Výhled na celorok 2007 S ohledem na výsledky první poloviny roku, stávající prodejní situaci a ostatní důvody revidovalo Mitsubishi Motors výhled na celorok 2007 oznámený 26.4. t.r.
Společnost revidovala očekávaný celoroční prodej původně oznámený 26.4. na 1 362 000 vozů, což je 3% nárůst, kvantitativně o 39 000 vozů. Pro druhou polovinu FY2007 společnost ponížila objem prodeje na 672 000 vozů, což je 2% snížení (= 13 000 ks). Zatímco společnost zvýšila plánovaný prodej v Evropě, kde se očekává silný prodej, ponížila na druhou stranu výhled prodejů v Japonsku a Severní Americe, a to z důvodu problémového vývoje trhu v těchto regionech. Společnost zvýšila výhled pro čistý příjem na 2 700 mld. jenů, tedy 11% nárůst (= 270 mld. jenů), a to v důsledku vyšších stávajících prodejů. Touto revizí v oblasti čistých příjmů společnost revidovala též operativní zisk, a to na 70 mld. jenů, tedy nárůst o 37% (= 19 mld. jenů), a běžný zisk na 47 mld. jenů, což je 57% nárůst (= 17 mld. jenů). Společnost ponechává svůj předpokládaný čistý zisk ve výši 20 mld. jenů nezměněn, protože ve druhé polovině roku očekává zvýšení celních poplatků u svých zámořských poboček.
3. Operativní vstupy ve druhé polovině FY2007 (po regionech)
(1) Japonsko - uvedení nové generace modelu Lancer Evolution X 1) - využití systému 4WD pro model Delica D:5 - zahájení prodeje modelu Galant Fortis 2) ve vyšší výbavě Super Exceed - doplnění motoru 3,0 V6 do nabídky Outlander - uvedení speciálních limitovaných modelů pro ženy – eK, i, Colt - posílení stability dealerské sítě
(2) Severní Amerika - uvedení nové generace modelu Lancer Evolution 1) (poprvé v historii též v Kanadě) - doplnění nových motorů pro modelové řady Outlander a Lancer - podpora autorizovaných prodejců ve Spojených státech - rozšíření dealerské sítě v Kanadě
(3) Evropa - uvedení nové generace modelu Lancer na trzích Západní Evropy, včetně dieselového motoru - doplnění nových motorů do nabídky modelu Outlander - rozšíření dealerské sítě v Rusku a navázání přímého kontaktu distributora na Ukrajině s Mitsubishi Motors Corporation
(4) Asie a další regiony - Čína: rozšíření modelové nabídky o dva modely SUV; budování a rozšíření dealerské sítě; zvýšení výdajů na reklamu a promo - Latinská Amerika, Střední Východ a Afrika: uvedení nového Lanceru a Outlanderu - Austrálie: uvedení nové generace modelu Lancer 1) Lancer Evolution na zámořských trzích 2) Lancer, Lancer EX na zámořských trzích
Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors Corporation
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.