Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámilo finanční výsledky za první polovinu fiskálního roku 2007, který končí k 31.3. 2008, a současně dalo výhled pro fiskální celý rok 2007.
1. FY2007 – výsledky první poloviny roku (1) Přehled Mitsubishi Motors oznámilo konsolidované čisté příjmy 1 313, 4 mld. jenů za první polovinu fiskálního roku 2007 (1.4. – 30.9. 2007), více než 30% nárůst o 308 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku (1 005,4 mld. jenů). Faktory, které se na tomto růstu podílely zahrnují rostoucí růst objemu prodejů na zámořských trzích, zahájení dodávek modelu SUV pro PSA Peugeot Citroen, stejně tak jako příznivý směnný kurs jenu.
Společnost Mitsubishi Motors vykázala operativní zisk ve výši 18,8 mld. jenů, což je zlepšení o 24,3 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku, a to navzdory nárůstu prodejních a marketingových nákladů vycházejících z velkých reklamních a promo nákladů spojených s uvedením nových modelů na trhu Severní Ameriky. K faktorům, které jsou důvodem zlepšení patří slabší jen, ale především pak mnohem ziskovější modelový mix a také vyšší objem prodeje sehrává důležitou roli. Mitsubishi Motors dosáhlo běžného zisku 6,6 mld. jenů, což je meziroční zlepšení o 19,8 mld. jenů. Toto je poprvé za pět let, od fiskálního roku 2002, kdy společnost vykázala skvělé operativní i běžné výsledky.
Mitsubishi Motors vykázalo čistou ztrátu ve výši 5,6 mld. jenů, meziroční zlepší o 10,5 mld. jenů. Zatímco si společnost byla schopna zajistit jedinečný zisk z likvidace anonymní asociace, také došlo k nárůstu ztrát, které zahrnují náklady na reorganizaci vyvolanou integrací konsolidací domácích prodejů společností a zajištění rezerv, a byl tu také nárůst v celních poplatcích u konsolidovaných zámořských poboček.
(2) Prodeje Celkový maloobchodní prodej za první polovinu FY2007 činil 690 000 vozů, což je 15% nárůst, představující kvantitativně 91 000 vozů plus oproti 599 000 vozům za stejné období loňského roku.
V Japonsku, kde trh neukázal jediný signál k oživení ekonomiky, se objem prodejů Mitsubishi Motors snížil na 101 000 vozů, což je pokles o 12%, představující o 13 000 kusů méně, oproti loňskému roku. Nárůst prodaných registrovaných vozů způsobený uvedením nového modelu Delica D:5 nestačil na to, aby vyrovnal pokles v objemu prodejů minivozů.
V Severní Americe došlo k nárůstu prodejů na 98 000 vozů, tj. 17% nárůst, kvantitativně 14 000 vozů plus oproti stejnému období loňského roku. Tento nárůst byl zapříčiněn vynikajícími úvodními prodeji nové generace modelu Lancer, který měl svůj světový debut v březnu letošního roku, stejně tak jako uvedením vozu Outlander a také růstem prodejů v Kanadě.
V Evropě narostl objem prodejů na 167 000 vozů, tj. 18% nárůst = 25 000 vozů plus, způsobený primárně díky pokračující expanzi prodejů v Rusku, na Ukrajině a na dalších trzích Východní Evropy.
V Asii a dalších regionech činil objem prodejů 324 000 vozů, což je 25% nárůst, tj. 65 000 vozů plus oproti stejnému období předchozího roku. Rozhodujícími faktory tohoto růstu jsou vyšší prodeje lokálně vyráběných modelů Mitsubishi v Číně, obnova poptávky v Indonésii a v dalších ekonomikách ASEAN, a masivní prodeje v Latinské Americe, na Středním Východě a v Africe.
2. Výhled na celorok 2007 S ohledem na výsledky první poloviny roku, stávající prodejní situaci a ostatní důvody revidovalo Mitsubishi Motors výhled na celorok 2007 oznámený 26.4. t.r.
Společnost revidovala očekávaný celoroční prodej původně oznámený 26.4. na 1 362 000 vozů, což je 3% nárůst, kvantitativně o 39 000 vozů. Pro druhou polovinu FY2007 společnost ponížila objem prodeje na 672 000 vozů, což je 2% snížení (= 13 000 ks). Zatímco společnost zvýšila plánovaný prodej v Evropě, kde se očekává silný prodej, ponížila na druhou stranu výhled prodejů v Japonsku a Severní Americe, a to z důvodu problémového vývoje trhu v těchto regionech. Společnost zvýšila výhled pro čistý příjem na 2 700 mld. jenů, tedy 11% nárůst (= 270 mld. jenů), a to v důsledku vyšších stávajících prodejů. Touto revizí v oblasti čistých příjmů společnost revidovala též operativní zisk, a to na 70 mld. jenů, tedy nárůst o 37% (= 19 mld. jenů), a běžný zisk na 47 mld. jenů, což je 57% nárůst (= 17 mld. jenů). Společnost ponechává svůj předpokládaný čistý zisk ve výši 20 mld. jenů nezměněn, protože ve druhé polovině roku očekává zvýšení celních poplatků u svých zámořských poboček.
3. Operativní vstupy ve druhé polovině FY2007 (po regionech)
(1) Japonsko
(2) Severní Amerika - uvedení nové generace modelu Lancer Evolution 1) (poprvé v historii též v Kanadě) - doplnění nových motorů pro modelové řady Outlander a Lancer - podpora autorizovaných prodejců ve Spojených státech
(3) Evropa - uvedení nové generace modelu Lancer na trzích Západní Evropy, včetně dieselového motoru - doplnění nových motorů do nabídky modelu Outlander - rozšíření dealerské sítě v Rusku a navázání přímého kontaktu distributora na Ukrajině s Mitsubishi Motors Corporation
(4) Asie a další regiony
Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors Corporation
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.