Fiskální výsledky Mitsubishi

Jan Fiala, 5. listopadu 2007, 13:35 Google+

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámilo finanční výsledky za první polovinu fiskálního roku 2007, který končí k 31.3. 2008, a současně dalo výhled pro fiskální celý rok 2007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi

Mitsubishi | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

1. FY2007 – výsledky první poloviny roku

(1) Přehled
Mitsubishi Motors oznámilo konsolidované čisté příjmy 1 313, 4 mld. jenů za první polovinu fiskálního roku 2007 (1.4. – 30.9. 2007), více než 30% nárůst o 308 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku (1 005,4 mld. jenů). Faktory, které se na tomto růstu podílely zahrnují rostoucí růst objemu prodejů na zámořských trzích, zahájení dodávek modelu SUV pro PSA Peugeot Citroen, stejně tak jako příznivý směnný kurs jenu.

Společnost Mitsubishi Motors vykázala operativní zisk ve výši 18,8 mld. jenů, což je zlepšení o 24,3 mld. jenů oproti stejnému období loňského roku, a to navzdory nárůstu prodejních a marketingových nákladů vycházejících z velkých reklamních a promo nákladů spojených s uvedením nových modelů na trhu Severní Ameriky. K faktorům, které jsou důvodem zlepšení patří slabší jen, ale především pak mnohem ziskovější modelový mix a také vyšší objem prodeje sehrává důležitou roli. Mitsubishi Motors dosáhlo běžného zisku 6,6 mld. jenů, což je meziroční zlepšení o 19,8 mld. jenů. Toto je poprvé za pět let, od fiskálního roku 2002, kdy společnost vykázala skvělé operativní i běžné výsledky.

Mitsubishi Motors vykázalo čistou ztrátu ve výši 5,6 mld. jenů, meziroční zlepší o 10,5 mld. jenů. Zatímco si společnost byla schopna zajistit jedinečný zisk z likvidace anonymní asociace, také došlo k nárůstu ztrát, které zahrnují náklady na reorganizaci vyvolanou integrací konsolidací domácích prodejů společností a  zajištění rezerv, a byl tu také nárůst v celních poplatcích u konsolidovaných zámořských poboček.

(2) Prodeje
Celkový maloobchodní prodej za první polovinu FY2007 činil 690 000 vozů, což je 15% nárůst, představující kvantitativně 91 000 vozů plus oproti 599 000 vozům za stejné období loňského roku.

V Japonsku, kde trh neukázal jediný signál k oživení ekonomiky, se objem prodejů Mitsubishi Motors snížil na 101 000 vozů, což je pokles o 12%, představující o 13 000 kusů méně, oproti loňskému roku. Nárůst prodaných registrovaných vozů způsobený uvedením nového modelu Delica D:5 nestačil na to, aby vyrovnal pokles v objemu prodejů minivozů.

V Severní Americe došlo k nárůstu prodejů na 98 000 vozů, tj. 17% nárůst, kvantitativně 14 000 vozů plus oproti stejnému období loňského roku. Tento nárůst byl  zapříčiněn vynikajícími úvodními prodeji nové generace modelu Lancer, který měl svůj světový debut v březnu letošního roku, stejně tak jako uvedením vozu Outlander a také růstem prodejů v Kanadě.

V Evropě narostl objem prodejů na 167 000 vozů, tj. 18% nárůst = 25 000 vozů plus, způsobený primárně díky pokračující expanzi prodejů v Rusku, na Ukrajině a na dalších trzích Východní Evropy.

V Asii a dalších regionech činil objem prodejů 324 000 vozů, což je 25% nárůst, tj. 65 000 vozů plus oproti stejnému období předchozího roku. Rozhodujícími faktory tohoto růstu jsou vyšší prodeje lokálně vyráběných modelů Mitsubishi v Číně, obnova poptávky v Indonésii a v dalších ekonomikách ASEAN, a masivní prodeje v Latinské Americe, na Středním Východě a v Africe.

2. Výhled na celorok 2007
S ohledem na výsledky první poloviny roku, stávající prodejní situaci a ostatní důvody revidovalo Mitsubishi Motors výhled na celorok 2007 oznámený 26.4. t.r.

Společnost revidovala očekávaný celoroční prodej původně oznámený 26.4. na 1 362 000 vozů, což je 3% nárůst, kvantitativně o 39 000 vozů. Pro druhou polovinu FY2007 společnost ponížila objem prodeje na 672 000 vozů, což je 2% snížení (= 13 000 ks). Zatímco společnost zvýšila plánovaný prodej v Evropě, kde se očekává silný prodej, ponížila na druhou stranu výhled prodejů v Japonsku a Severní Americe, a to z důvodu problémového vývoje trhu v těchto regionech.
Společnost  zvýšila výhled pro čistý příjem na 2 700 mld. jenů, tedy 11% nárůst (= 270 mld. jenů), a to v důsledku vyšších stávajících prodejů. Touto revizí v oblasti čistých příjmů společnost revidovala též operativní zisk, a to na 70 mld. jenů, tedy nárůst o 37% (= 19 mld. jenů), a běžný zisk na 47 mld. jenů, což je 57% nárůst (= 17 mld. jenů). Společnost ponechává svůj předpokládaný čistý zisk ve výši 20 mld. jenů nezměněn, protože ve druhé polovině roku očekává zvýšení celních poplatků u svých zámořských poboček.

3. Operativní vstupy ve druhé polovině FY2007 (po regionech)

(1) Japonsko
- uvedení nové generace modelu Lancer Evolution X 1)
- využití systému 4WD pro model Delica D:5
- zahájení prodeje modelu Galant Fortis 2) ve vyšší výbavě Super Exceed
- doplnění motoru 3,0 V6 do nabídky Outlander
- uvedení speciálních limitovaných modelů pro ženy – eK, i, Colt
- posílení stability dealerské sítě

(2) Severní Amerika
- uvedení nové generace modelu Lancer Evolution 1) (poprvé v historii též v Kanadě)
- doplnění nových motorů pro modelové řady Outlander a Lancer
- podpora autorizovaných prodejců ve Spojených státech
- rozšíření dealerské sítě v Kanadě

(3) Evropa
- uvedení nové generace modelu Lancer na trzích Západní Evropy, včetně dieselového motoru
- doplnění nových motorů do nabídky modelu Outlander
- rozšíření dealerské sítě v Rusku a navázání přímého kontaktu distributora na Ukrajině s Mitsubishi Motors Corporation

(4) Asie a další regiony
-  Čína: rozšíření modelové nabídky o dva modely SUV; budování a rozšíření dealerské sítě; zvýšení výdajů na reklamu a promo
- Latinská Amerika, Střední Východ a Afrika: uvedení nového Lanceru a Outlanderu
- Austrálie: uvedení nové generace modelu Lancer
 
1) Lancer Evolution na zámořských trzích
2) Lancer, Lancer EX na zámořských trzích

Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors Corporation

Vytisknout

Diskuze: Fiskální výsledky Mitsubishi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

VIDEO: jak nechat zmizet SPZ?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud