Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude 5.12. tohoto roku zcela nová generace modelu Lancer Evolution představena u příležitosti Bologna Motor Show rovněž evropské veřejnosti a médiím.
Dědic více než 40 let motor sportu na té nejvyšší úrovni – včetně 5 titulů mistra světové rallye (4x řidič + 1x výrobce) a řady vítězství v některých z nejtěžších rallye jako např. East African Safari nebo Bandama – je zcela nový Lancer Evolution tím nejnovějším stupněm vývoje slavné řady sportovních vozů Mitsubishi, která píše svou historii od roku 1973, kdy byl představen Lancer 1600 GSR, následován EX 2000 Turbo v roce 1980, prvním Lancer Evolution v roce 1992 a jeho následujícími osmi generacemi.
Moderní klasika ve své ryzí podobě, nový Lancer Evolution je odlišným krokem v rozvoji konceptu “Evolution“: - 100% nový, demonstrující flexibilitu globální platformy)* Mitsubishi Motors; - je ukázkou inženýrských zkušeností; posunuje úroveň technologie S-AWC (Super All-Wheel Control) 4WD dynamického systému kontroly, dvojitou spojku SST (Sports Shift Transmission), šestistupňovou převodovku a výkonný turbo motor 4B11 o objemu 2,0 l a výkonu 295 koní; - jako hrdina nové modelové rodiny Lancer, také Lancer Evolution představuje plně integrované řešení jako protiklad dodatečného rozvoje předchozích generací Lancer Evolution; - sdílí ostré linie svých sourozenců Lancer, které byly jednoduše adaptovány v souladu s jeho dynamickými vlastnostmi; Lancer Evolution je prvním Mitsubishi, které “obléklo“ zcela novou korporátní mřížku “Jet Fighter“ (tryskáč), a právě v tomto případě v té nejagresivnější podobě.
Vyzrálejší, stylovější a propracovanější, ještě více konkurenceschopný než kdy dříve, právě on posouvá vzrušení “Evolution“ na vyšší úroveň; poprvé vyzývá některé dobře zavedené evropské značky, a odvádí od image chlapeckého závoďáku svých předchůdců: to všechno jsou dostatečně dobré důvody k tomu, aby bylo upuštěno od tradiční číselné přípony v jeho názvu a byl od nyní nazýván jen jako Lancer Evolution. Opravdu brutálně výkonný na silnici, díky svému chytrému systému S-AWC a dvojité spojce SST, vedle dalších systémů, i tak zůstává nový Lancer Evolution jedním z nejvíce okouzlujících a hodnotných vozů, který je k dispozici na trhu za tak skvělé peníze. Přesně to se hodí k hrdinovi …
)* globální platforma dosud tvoří základ nové rodiny Lancer (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nového Outlanderu a japonského modelu Delica D:5, který je kombinací MPV / SUV crossover.
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.