Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude 5.12. tohoto roku zcela nová generace modelu Lancer Evolution představena u příležitosti Bologna Motor Show rovněž evropské veřejnosti a médiím.
Dědic více než 40 let motor sportu na té nejvyšší úrovni – včetně 5 titulů mistra světové rallye (4x řidič + 1x výrobce) a řady vítězství v některých z nejtěžších rallye jako např. East African Safari nebo Bandama – je zcela nový Lancer Evolution tím nejnovějším stupněm vývoje slavné řady sportovních vozů Mitsubishi, která píše svou historii od roku 1973, kdy byl představen Lancer 1600 GSR, následován EX 2000 Turbo v roce 1980, prvním Lancer Evolution v roce 1992 a jeho následujícími osmi generacemi.
Moderní klasika ve své ryzí podobě, nový Lancer Evolution je odlišným krokem v rozvoji konceptu “Evolution“: - 100% nový, demonstrující flexibilitu globální platformy)* Mitsubishi Motors; - je ukázkou inženýrských zkušeností; posunuje úroveň technologie S-AWC (Super All-Wheel Control) 4WD dynamického systému kontroly, dvojitou spojku SST (Sports Shift Transmission), šestistupňovou převodovku a výkonný turbo motor 4B11 o objemu 2,0 l a výkonu 295 koní; - jako hrdina nové modelové rodiny Lancer, také Lancer Evolution představuje plně integrované řešení jako protiklad dodatečného rozvoje předchozích generací Lancer Evolution; - sdílí ostré linie svých sourozenců Lancer, které byly jednoduše adaptovány v souladu s jeho dynamickými vlastnostmi; Lancer Evolution je prvním Mitsubishi, které “obléklo“ zcela novou korporátní mřížku “Jet Fighter“ (tryskáč), a právě v tomto případě v té nejagresivnější podobě.
Vyzrálejší, stylovější a propracovanější, ještě více konkurenceschopný než kdy dříve, právě on posouvá vzrušení “Evolution“ na vyšší úroveň; poprvé vyzývá některé dobře zavedené evropské značky, a odvádí od image chlapeckého závoďáku svých předchůdců: to všechno jsou dostatečně dobré důvody k tomu, aby bylo upuštěno od tradiční číselné přípony v jeho názvu a byl od nyní nazýván jen jako Lancer Evolution. Opravdu brutálně výkonný na silnici, díky svému chytrému systému S-AWC a dvojité spojce SST, vedle dalších systémů, i tak zůstává nový Lancer Evolution jedním z nejvíce okouzlujících a hodnotných vozů, který je k dispozici na trhu za tak skvělé peníze. Přesně to se hodí k hrdinovi …
)* globální platforma dosud tvoří základ nové rodiny Lancer (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nového Outlanderu a japonského modelu Delica D:5, který je kombinací MPV / SUV crossover.
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.