Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude 5.12. tohoto roku zcela nová generace modelu Lancer Evolution představena u příležitosti Bologna Motor Show rovněž evropské veřejnosti a médiím.
Dědic více než 40 let motor sportu na té nejvyšší úrovni – včetně 5 titulů mistra světové rallye (4x řidič + 1x výrobce) a řady vítězství v některých z nejtěžších rallye jako např. East African Safari nebo Bandama – je zcela nový Lancer Evolution tím nejnovějším stupněm vývoje slavné řady sportovních vozů Mitsubishi, která píše svou historii od roku 1973, kdy byl představen Lancer 1600 GSR, následován EX 2000 Turbo v roce 1980, prvním Lancer Evolution v roce 1992 a jeho následujícími osmi generacemi.
Moderní klasika ve své ryzí podobě, nový Lancer Evolution je odlišným krokem v rozvoji konceptu “Evolution“: - 100% nový, demonstrující flexibilitu globální platformy)* Mitsubishi Motors; - je ukázkou inženýrských zkušeností; posunuje úroveň technologie S-AWC (Super All-Wheel Control) 4WD dynamického systému kontroly, dvojitou spojku SST (Sports Shift Transmission), šestistupňovou převodovku a výkonný turbo motor 4B11 o objemu 2,0 l a výkonu 295 koní; - jako hrdina nové modelové rodiny Lancer, také Lancer Evolution představuje plně integrované řešení jako protiklad dodatečného rozvoje předchozích generací Lancer Evolution; - sdílí ostré linie svých sourozenců Lancer, které byly jednoduše adaptovány v souladu s jeho dynamickými vlastnostmi; Lancer Evolution je prvním Mitsubishi, které “obléklo“ zcela novou korporátní mřížku “Jet Fighter“ (tryskáč), a právě v tomto případě v té nejagresivnější podobě.
Vyzrálejší, stylovější a propracovanější, ještě více konkurenceschopný než kdy dříve, právě on posouvá vzrušení “Evolution“ na vyšší úroveň; poprvé vyzývá některé dobře zavedené evropské značky, a odvádí od image chlapeckého závoďáku svých předchůdců: to všechno jsou dostatečně dobré důvody k tomu, aby bylo upuštěno od tradiční číselné přípony v jeho názvu a byl od nyní nazýván jen jako Lancer Evolution. Opravdu brutálně výkonný na silnici, díky svému chytrému systému S-AWC a dvojité spojce SST, vedle dalších systémů, i tak zůstává nový Lancer Evolution jedním z nejvíce okouzlujících a hodnotných vozů, který je k dispozici na trhu za tak skvělé peníze. Přesně to se hodí k hrdinovi …
)* globální platforma dosud tvoří základ nové rodiny Lancer (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nového Outlanderu a japonského modelu Delica D:5, který je kombinací MPV / SUV crossover.
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?