Dvě verze nového Caddy Maxi v provedení Kombi a skříňový vůz byly odhaleny na autosalonu užitkových vozů "The European Road Transport Show" v Amsterdamu. Divize "Užitkové vozy" koncernu Volkswagen představuje na největším evropském autosalonu užitkových vozů užitkové varianty nového Caddy Maxi.
Těmito modely vyplní výrobce nabídku mezi segmentem malých užitkových vozů a segmentem, který je doménou modelu Transporter.
Po zářijové světové premiéře modelu Caddy Maxi Life na IAA ve Frankfurtu prezentuje výrobce z Hannoveru klasické užitkové provedení prodlouženého Caddy - skříňový vůz a kombi.
Volkswagen - Užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, oba vznětové motory TDI disponují ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.
Uvedení nových užitkových variant na trh je plánováno na první čtvrtletí roku 2008.
Celých 47 cm délky navíc činí z Caddy Maxi jeden z největších vozů mezi kompaktními malými dodávkami s celkovou délkou 4875 mm. Zároveň jí přidané centimetry propůjčují vysokou variabilitu. Caddy Maxi se může pochlubit rozvorem 3002 mm, objemem nákladového prostoru až 4,2 m3, nosností 800 kg a především až 2250 mm dlouhou ložnou plochou. Ta může být při sklopení předního sedadla spolujezdce zvýšena až na více než tři metry. Nový Caddy Maxi navíc dokáže bez problémů utáhnout až 1500 kg těžký přívěs. Na přání si zákazník bude moci objednat skříňové provedení Caddy Maxi také s druhými bočními posuvnými a se zadními výklopnými dveřmi. Šířka nákladového prostoru novinky umožňuje díky svým 1170 mm i uložení a přepravu nákladu na Europaletách.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?