Dvě verze nového Caddy Maxi v provedení Kombi a skříňový vůz byly odhaleny na autosalonu užitkových vozů "The European Road Transport Show" v Amsterdamu. Divize "Užitkové vozy" koncernu Volkswagen představuje na největším evropském autosalonu užitkových vozů užitkové varianty nového Caddy Maxi.
Těmito modely vyplní výrobce nabídku mezi segmentem malých užitkových vozů a segmentem, který je doménou modelu Transporter.
Po zářijové světové premiéře modelu Caddy Maxi Life na IAA ve Frankfurtu prezentuje výrobce z Hannoveru klasické užitkové provedení prodlouženého Caddy - skříňový vůz a kombi.
Volkswagen - Užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, oba vznětové motory TDI disponují ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.
Uvedení nových užitkových variant na trh je plánováno na první čtvrtletí roku 2008.
Celých 47 cm délky navíc činí z Caddy Maxi jeden z největších vozů mezi kompaktními malými dodávkami s celkovou délkou 4875 mm. Zároveň jí přidané centimetry propůjčují vysokou variabilitu. Caddy Maxi se může pochlubit rozvorem 3002 mm, objemem nákladového prostoru až 4,2 m3, nosností 800 kg a především až 2250 mm dlouhou ložnou plochou. Ta může být při sklopení předního sedadla spolujezdce zvýšena až na více než tři metry. Nový Caddy Maxi navíc dokáže bez problémů utáhnout až 1500 kg těžký přívěs. Na přání si zákazník bude moci objednat skříňové provedení Caddy Maxi také s druhými bočními posuvnými a se zadními výklopnými dveřmi. Šířka nákladového prostoru novinky umožňuje díky svým 1170 mm i uložení a přepravu nákladu na Europaletách.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.