SEAT je první automobilkou ve Španělsku, která úspěšně absolvovala vstupní hodnocení španělského Ministerstva průmyslu pro společnosti vyrábějící výrobky s vysokou mírou recyklovatelnosti. Znamená to, že společnost má nyní zelenou na cestě k certifikaci stvrzující,
že budoucí modely budou navrženy a vyráběny tak že budou z 95 % recyklovatelné,v souladu s nařízením Evropské komise 2005/64/EC o recyklaci vozidel. Již nyní, více než rok před tím, než nařízení vstoupí v platnost, je SEAT připraven splnit tyto požadavky.
Oficiální ceremonie předání certifikátu se odehrála 13.září 2007 v Technickém centru SEATu v Martorellu, za účasti vicepresidenta pro výzkum a vývoj Franka Bekermeiera, kterému byl certifikát o shodě s nařízením předán Antoniem Muñozem, místoředitelem úřadu pro průmyslovou kvalitu a bezpečnost španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky.
Frank Bekermeier, šéf technického vývoje SEATu, při ceremonii řekl, že ocenění “…zvýrazňuje naše odhodlání respektovat a chránit životní prostředí, používáním nejmodernějších technik, které umožňují navrhovat a vyrábět automobily s minimálním dopadem na životní prostředí.”
Certifikát byl udělen po auditu výrobních zařízení a procesů v SEATu, který provedl Ústav pro průmyslové inovace, z pověření španělského Ministerstva průmyslu, obchodu a turistiky. Ve své závěrečné zprávě ústav konstatoval, že SEAT má strategii recyklace, která garantuje rozebrání a opětovné využití komponent a recyklaci materiálů, stejně tak jako efektivní systém řízení této oblasti.
Tento certifikát je jasným signálem odhodlání SEATu v provádění dalších kroků, znamenajících zmenšení negativních vlivů na životní prostředí. Doplňují tak další již zavedená opatření snižující emise CO2, produkované automobily značky SEAT.
Jedním z příkladů těchto opatření je SEAT Ibiza ECOMOTIVE, představený na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho motor 1.4 TDI s výkonem 59 kW/80 k spotřebuje jen 3,8 l nafty na 100 km, resp. vyprodukuje méně než 100 g na 1 km jízdy. Není náhodou, že značka SEAT se chlubí nejnižším průměrným množstvím CO2 (v roce 2006 to bylo 149 g/km) v rámci celé skupiny Volkswagen Group. Zdroj: Tisková zpráva SEAT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.