Nová Altea Freetrack, první crossover značky SEAT a zároveň nejdynamičtější kompaktní SUV na českém trhu, již zná svoji cenu. Tento týden byl oficiálně zahájen prodej tohoto vzrušujícího modelu, jehož základní cena začíná na 769 900 Kč u verze s motorem 2.0 TDI (103 kW/140 k).
Altea Freetrack přichází na trh s mimořádně bohatou sériovou výbavou. Její zcela ojedinělou položkou je (s výjimkou modelu s pohonem pouze předních kol) nový multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku, iPod nebo MP3 přehrávači. Hudba je pak reprodukována prostřednictvím palubního audiosystému.
K sériovým položkám výbavy Altey Freetrack patří rovněž automatická klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení + funkce Coming Home, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu. Standardními bezpečnostními prvky Freetracku jsou pochopitelně stabilizační systém ESP+systém kontroly tlaku v pneumatikách (u 4WD), šest airbagů a elektromechanický posilovač řízení.
Dalším mimořádným rysem nové Altey Freetrack jsou motory s výkonovými parametry, které nový model značky SEAT dělají nejdynamičtějším rodinným SUV na trhu. Zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 200 k a vznětový 2.0 TDI s výkonem 170 k odpovídají za spolehlivé překonávání vzdáleností i překážek na cestách všech druhů.
S novým modelem absolvuje SEAT svůj debut ve třídě SUV, která se za poslední roky významně zvětšila. Nová Altea Freetrack je jedním z několika kompaktních jednoprostorových automobilů na trhu, který přiváží jednoznačný off-road vzhled a motory o výkonu až 200 k. Tento rys dokumentuje dynamický charakter nového modelu značky SEAT, jejíž slogan „auto emoción“ funguje stejně dobře na silnicích jako mimo ně.
Nový model, vycházející z Altey XL, dostal výrazně odlišný design exteriéru, který zajistily ochranné plastové díly kolem celé karoserie, nový přední a zadní nárazník. Tyto prvky propůjčují rodinnému vozu drsný a robustní image a současně chrání karoserii při jízdě mimo silnice.
Altea Freetrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách, ale k dispozici bude i provedení pouze s předním pohonem.
Nová Altea Freetrack si zachovává většinu vlastností modelu Altea XL, a to zejména co se velikosti interiéru a přepravní kapacity týká. Se zavazadlovým prostorem o objemu 490 l (532 l pro verzi 2WD) dokáže Freetrack přepravit vše potřebné pro celou rodinu, koníčky a další aktivity ve volném čase. Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.