Nová Toyota Land Cruiser V8

Jan Fiala, 19. září 2007, 20:55 Google+

Na evropských trzích se zanedlouho představí nový Land Cruiser V8, stojící na samotném vrcholu modelové nabídky značky Toyota. Osmá generace tohoto modelu si zachovává bezkonkurenční průchodnost terénem, kterou se proslavily i generace předchozí,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Cruiser V8

Land Cruiser V8 | foto: Toyota

Sdílejte článek

ale zároveň přidává vyšší míru kultivovanosti, pohodlí a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Sadayoshi Koyari, hlavní inženýr odpovědný za model Land Cruiser, vysvětluje základní myšlenky vývoje nové generace: "Již přes 50 let lze charakter každé generace Land Cruiseru shrnout do tří slov: pevnost, trvanlivost a spolehlivost. Rozhodli jsme se proto nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti, která je pro Land Cruiser typická. Poslední generací jsme chtěli odměnit loajalitu našich zákazníků a nabídnout jim vůz, který jejich důvěru rozhodně nezklame."

Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena na 4 950 mm při zachování rozvoru 2 850 mm. Výška se pohybuje mezi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1 970 mm.
 
Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou 6rychlostní automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí úctyhodný točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1 600 až 2 800 ot/min a disponuje výkonem 286 k při 3 600 ot/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4% zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot/min a dosahuje výkonu 288 k při 5 400 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

V nabídce je několik pokrokových technologií, díky nimž nový Land Cruiser V8 představuje skutečný terénní vůz pro všechny druhy cest:
• Světově první aplikace systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.
• Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS)*, jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení.
• V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS)*, který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců.
• Nově vyvinutý centrální diferenciál Torsen® s omezenou svorností.

* V nabídce pro vybrané trhy.

Nový model disponuje bohatou výbavou moderních bezpečnostních prvků, jako je např. nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.

Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě. Model se v Japonsku začíná prodávat od dnešního dne, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.

Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Czech, spol.s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Nová Toyota Land Cruiser V8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Crash test

Nové mostní svodidlo vyhrálo nad automobily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud