Nová Toyota Land Cruiser V8

Jan Fiala, 19. září 2007, 20:55 Google+

Na evropských trzích se zanedlouho představí nový Land Cruiser V8, stojící na samotném vrcholu modelové nabídky značky Toyota. Osmá generace tohoto modelu si zachovává bezkonkurenční průchodnost terénem, kterou se proslavily i generace předchozí,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Cruiser V8

Land Cruiser V8 | foto: Toyota

Sdílejte článek

ale zároveň přidává vyšší míru kultivovanosti, pohodlí a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Sadayoshi Koyari, hlavní inženýr odpovědný za model Land Cruiser, vysvětluje základní myšlenky vývoje nové generace: "Již přes 50 let lze charakter každé generace Land Cruiseru shrnout do tří slov: pevnost, trvanlivost a spolehlivost. Rozhodli jsme se proto nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti, která je pro Land Cruiser typická. Poslední generací jsme chtěli odměnit loajalitu našich zákazníků a nabídnout jim vůz, který jejich důvěru rozhodně nezklame."

Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena na 4 950 mm při zachování rozvoru 2 850 mm. Výška se pohybuje mezi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1 970 mm.
 
Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou 6rychlostní automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí úctyhodný točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1 600 až 2 800 ot/min a disponuje výkonem 286 k při 3 600 ot/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4% zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot/min a dosahuje výkonu 288 k při 5 400 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

V nabídce je několik pokrokových technologií, díky nimž nový Land Cruiser V8 představuje skutečný terénní vůz pro všechny druhy cest:
• Světově první aplikace systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.
• Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS)*, jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení.
• V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS)*, který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců.
• Nově vyvinutý centrální diferenciál Torsen® s omezenou svorností.

* V nabídce pro vybrané trhy.

Nový model disponuje bohatou výbavou moderních bezpečnostních prvků, jako je např. nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.

Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě. Model se v Japonsku začíná prodávat od dnešního dne, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.

Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Czech, spol.s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Nová Toyota Land Cruiser V8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Crash test

Nové mostní svodidlo vyhrálo nad automobily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud