Obchod s použitými pneumatikami v současnosti zaznamenává čilé období. Avšak takto zakoupené pneumatiky se při silničním provozu často ukazují jako nebezpečné. Takový je výsledek průzkumu provedeného jménem Continental Tyre Group Ltd.,
ve kterém nezávislí odborníci zkoumali trh s pneumatikami na aukčních stránkách eBay. Náhodný výběr se zaměřil na obzvláště levné použité pneumatiky v nejnižší cenové kategorii okolo pěti 5 (cca 200,- Kč). Přes stránku eBay bylo namátkově zakoupeno a poté otestováno 20 pneumatik. Výsledek poskytuje pádný argument kritikům tohoto typu prodeje: čtyři z pneumatik zakoupených přes tyto aukční stránky byly se svým stářím 17 let výrazně starší než maximální doporučovaná hranice stáří deseti let. Pět dalších pneumatik dokonce nemělo platnou homologaci - EHK. Hloubky dezénu dvou dalších pneumatik byly navíc zřetelně nižší než zákonem povolená minimální hloubka 1,6 mm a místy měly dokonce zcela hladký povrch. Předchozí majitelé dvou dalších pneumatik se navíc pokusili o jejich neodbornou opravu.
"Na základě těchto šokujících výsledků bychom rádi spotřebitelům vymluvili koupi použitých pneumatik přes internet. Každý řidič by si měl uvědomit, že jeho pneumatiky jsou tím jediným spojením mezi jeho autem a vozovkou. Z tohoto důvodu by se měla pneumatikám věnovat nále-žitá pozornost a to nejen při koupi, ale také později, při jejich údržbě," říká Björn Bolze, vedoucí zákaznického servisu koncernu Continental.
Nákup použitých pneumatik je však riskantní podnik i tehdy, pokud nevyužíváme internet. "V řadě případů může poškození pneumatik zjistit pouze školený specialista. Spotřebitelé by si tedy měli při nákupu použitých pneumatik dávat velký pozor," radí Björn Bolze. "Zejména pokud nejsou známy původní podmínky výměny nebo údržby pneumatik, může se tato koupě rychle změnit v bezpečnostní riziko," upozorňuje expert.
Jiný průzkum britského trhu, který byl také iniciován firmou Continental (YouGov Survey, zahájení v květnu 2007) odhalil, že okolo třetina řidičů s věkem 18 až 24 let si už zakoupila nebo zvažuje koupi použitých pneumatik přes eBay. Jenže ten, kdo nakupuje použité pneumatiky on-line, si nikdy nemůže být jist, co skutečně za své peníze dostane. Optimální bezpečnost může zaručit pouze značková pneumatika, která v porovnání s cenami na eBay, samozřejmě něco stojí.
Koncern Continental je předním dodavatelem brzdových systémů, komponentů podvozků, elek-tronického zařízení vozidel, pneumatik a technických elastomerů. Společnost v roce 2006 do-sáhla obratu 14,9 miliard eur a v současné době po celém světě zaměstnává přibližně 89.000 lidí.
Continental je oficiálním partnerem UEFA EURO 2008 TM, které se bude konat v červnu 2008 v Rakousku a ve Švýcarsku. Další informace najdete na adresách www.ContiSoccerWorld.com , www.contifanworld.com a www.conti-online.com. Zdroj: Tisková zpráva Barum Continental spol. s r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.