Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, předvádí Volkswagen doslova ohňostroj nových modelů BlueMotion. Celkem zde představuje šest vozů, které disponují technologií jak úspornou, tak i šetrnou k životnímu prostředí. Jedním z vystavovaných modelů je nový Golf BlueMotion.
Oproti původnímu modelu byla jeho spotřeba snížena o 0,6 litru a dostala se na hodnotu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Zároveň se inženýrům z Wolfsburgu podařilo snížit emise CO2 ze 135 g/km na pouhých 119 g/km. Golf BlueMotion je tak úsporný, že je na jednu nádrž schopen ujet více než 1200 kilometrů. Na český trh přijde Golf BlueMotion koncem tohoto roku.
Nový Golf BlueMotion: • Spotřeba 4,5 l / 100 km a emise CO2 119 g/km • Ekologicky šetrný Golf BlueMotion nastavuje laťku ve třídě kompaktních vozů • Na IAA ve Frankfurtu představí Volkswagen dalších pět modelů BlueMotion
Po modelech Polo, Passat a Passat Variant je Golf čtvrtým zástupcem značky Volkswagen nesoucí značku BlueMotion, která označuje nejúspornější modely ve své třídě. Vůz pohání prověřený vznětový motor TDI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 250 Nm.
Své úspornosti dosahuje Golf BlueMotion upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět, které omezují přílišné vytáčení motoru. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.
Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Aby měl motor dostatečný přísun vzduchu, má Golf BlueMotion dvojitý ventilátor. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu cW z 0,32 na 0,30. Volkswagen BlueMotion také obouvá nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu BlueMotion na 190 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.
Zájemci o Golf BlueMotion si budou moci vybrat ze dvou provedení Trendline a Comfortline. Na český trh vůz přijede koncem tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.
Prvním modelem řady BlueMotion bylo v loňském roce Polo, které pohání tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 s výkonem 59 kW (80 k). Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Průměrná spotřeba dosahuje jen 3,8 - 4,0 l/100 km a hodnoty emisí CO2 99 - 104 g/km jízdy. Při objemu palivové nádrže 45 l je možné ujet na jedno tankování přes 1100 km. V České republice je Polo BlueMotion v nabídce za 480 400 Kč.
V letošním roce automobilka Volkswagen uvedla na trh model Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů. K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty – pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Na českém trhu se Passat BlueMotion prodává za 776 700 Kč v provedení Limousine a za 815 800 Kč v provedení Variant.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.