Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, předvádí Volkswagen doslova ohňostroj nových modelů BlueMotion. Celkem zde představuje šest vozů, které disponují technologií jak úspornou, tak i šetrnou k životnímu prostředí. Jedním z vystavovaných modelů je nový Golf BlueMotion.
Oproti původnímu modelu byla jeho spotřeba snížena o 0,6 litru a dostala se na hodnotu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Zároveň se inženýrům z Wolfsburgu podařilo snížit emise CO2 ze 135 g/km na pouhých 119 g/km. Golf BlueMotion je tak úsporný, že je na jednu nádrž schopen ujet více než 1200 kilometrů. Na český trh přijde Golf BlueMotion koncem tohoto roku.
Nový Golf BlueMotion: • Spotřeba 4,5 l / 100 km a emise CO2 119 g/km • Ekologicky šetrný Golf BlueMotion nastavuje laťku ve třídě kompaktních vozů • Na IAA ve Frankfurtu představí Volkswagen dalších pět modelů BlueMotion
Po modelech Polo, Passat a Passat Variant je Golf čtvrtým zástupcem značky Volkswagen nesoucí značku BlueMotion, která označuje nejúspornější modely ve své třídě. Vůz pohání prověřený vznětový motor TDI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 250 Nm.
Své úspornosti dosahuje Golf BlueMotion upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět, které omezují přílišné vytáčení motoru. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.
Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Aby měl motor dostatečný přísun vzduchu, má Golf BlueMotion dvojitý ventilátor. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu cW z 0,32 na 0,30. Volkswagen BlueMotion také obouvá nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu BlueMotion na 190 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.
Zájemci o Golf BlueMotion si budou moci vybrat ze dvou provedení Trendline a Comfortline. Na český trh vůz přijede koncem tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.
Prvním modelem řady BlueMotion bylo v loňském roce Polo, které pohání tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 s výkonem 59 kW (80 k). Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Průměrná spotřeba dosahuje jen 3,8 - 4,0 l/100 km a hodnoty emisí CO2 99 - 104 g/km jízdy. Při objemu palivové nádrže 45 l je možné ujet na jedno tankování přes 1100 km. V České republice je Polo BlueMotion v nabídce za 480 400 Kč.
V letošním roce automobilka Volkswagen uvedla na trh model Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů. K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty – pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Na českém trhu se Passat BlueMotion prodává za 776 700 Kč v provedení Limousine a za 815 800 Kč v provedení Variant.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.