Premiéra VW Caddy Maxi ve Frankfurtu

Jan Fiala, 13. září 2007, 12:50 Google+

Na Frankfurtském autosalonu (IAA) 2007 uvádí značka Volkswagen v premiéře nový rozměr modelu Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz kombinuje přednosti dodávky s univerzálností kompaktního MPV a tím definuje novou třídu automobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caddy Maxi Life

Caddy Maxi Life | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

• Velký, větší, Maxi: Prostor pro sedm cestujících a zavazadla
• Celých 47 cm délky navíc
• Caddy Maxi doplňuje nabídku užitkových vozů Volkswagen mezi modely Caddy a Transporter 5

V porovnání s běžným Caddy byl model Maxi prodloužen ze 4,41 metru na 4,88 metru. Tím vznikl velice prostorný vůz s objemem nákladového prostoru 4200 litrů (ve verzi panel van, tj. poloprosklená skříňová dodávka). Univerzální kombi je navíc vybaveno novým špičkovým agregátem, motorem TDI poskytujícím výkon 103 kW (140 k) a disponující točivým momentem 320 Nm.

Díky prodloužení o 47 centimetrů se Caddy Maxi zařazuje mezi největší vozy v kategorii kompaktních přepravních vozů a dodávek: Objem nákladového prostoru 4,2 m3, užitečná nosnost 800 kg, zatížení přívěsu 1500 kg a ložná plocha podle konfigurace s délkou až 2250 milimetrů, to jsou nová rekordní čísla v daném segmentu. Úložný prostor může posloužit i ke komfortní přepravě až sedmi osob.

Hlavní rozdíl mezi modely Caddy a Caddy Maxi je v karoserii, která byla prodloužena o 470 milimetrů na 4875 mm. V porovnání se 4405 milimetrů dlouhou „standardní verzí“ Caddy lze prodloužení rozdělit následujícím způsobem: zadní převis byl prodloužen o 151 milimetrů a mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou přibylo 319 milimetrů. Rozvor se zvýšil na 3002 milimetry.

Hlavním důvodem úspěchu současného modelu Caddy je jeho variabilní, jasně strukturovaný interiér se sofistikovaným designem. Díky tomu mohla být jeho prostorová koncepce beze změny přenesena na Caddy Maxi. Beze změn zůstala i partie kokpitu a sedadel pro pasažéry, která si svou kvalitou vydobyla obecné uznání.

Maximální komfort a bohatou prostornost tak může využívat nejen řidič a přední spolucestující, ale i dalších pět cestujících na dvou zadních řadách sedadel. Zásluhou 700 milimetrů širokých a 1008 milimetrů vysokých posuvných dveří je i nastupování do Caddy Maxi velmi pohodlné. Navíc byl speciálně u nového Caddy Maxi o 50 milimetrů zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedadel. I při úplném obsazení sedmi osobami má zavazadlový prostor objem 380 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dolů a dopředu, zatímco třetí řada sedadel může být v několika jednoduchých krocích zcela vyjmuta z vozu. Tím se zavazadlový prostor zvětší na plných 1350 litrů.

Caddy Maxi Life byl speciálně konstruován pro komfortní přepravu sedmi osob a jejich zavazadel ve třech řadách sedadel za sebou (2 / 3 / 2). Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje praktické posuvné dveře a také nárazníky a další prvky exteriéru lakované v barvě karoserie.

Volkswagen - užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, zatímco oba vznětové motory TDI vynikají ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou řady je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.

Model Caddy Maxi bude v nabídce ve třech verzích výbav, které jsou speciálně přizpůsobeny různým uživatelům. Caddy Maxi Life ve stylu přepravního osobního vozu se na českém trhu objeví na jaře roku 2008. O něco později ho bude následovat univerzální Caddy Maxi Kombi a pro komerční použití bude určen skříňový van Caddy Maxi.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.

Tip: O prodloužené verzi Caddy Maxi jsme již psali v našem
článku.

Vytisknout

Diskuze: Premiéra VW Caddy Maxi ve Frankfurtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

BLS Wagon

Caddilac BLS Wagon - kombi na americký způsob

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud