Na Frankfurtském autosalonu (IAA) 2007 uvádí značka Volkswagen v premiéře nový rozměr modelu Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz kombinuje přednosti dodávky s univerzálností kompaktního MPV a tím definuje novou třídu automobilů.
• Velký, větší, Maxi: Prostor pro sedm cestujících a zavazadla • Celých 47 cm délky navíc • Caddy Maxi doplňuje nabídku užitkových vozů Volkswagen mezi modely Caddy a Transporter 5 V porovnání s běžným Caddy byl model Maxi prodloužen ze 4,41 metru na 4,88 metru. Tím vznikl velice prostorný vůz s objemem nákladového prostoru 4200 litrů (ve verzi panel van, tj. poloprosklená skříňová dodávka). Univerzální kombi je navíc vybaveno novým špičkovým agregátem, motorem TDI poskytujícím výkon 103 kW (140 k) a disponující točivým momentem 320 Nm.
Díky prodloužení o 47 centimetrů se Caddy Maxi zařazuje mezi největší vozy v kategorii kompaktních přepravních vozů a dodávek: Objem nákladového prostoru 4,2 m3, užitečná nosnost 800 kg, zatížení přívěsu 1500 kg a ložná plocha podle konfigurace s délkou až 2250 milimetrů, to jsou nová rekordní čísla v daném segmentu. Úložný prostor může posloužit i ke komfortní přepravě až sedmi osob.
Hlavní rozdíl mezi modely Caddy a Caddy Maxi je v karoserii, která byla prodloužena o 470 milimetrů na 4875 mm. V porovnání se 4405 milimetrů dlouhou „standardní verzí“ Caddy lze prodloužení rozdělit následujícím způsobem: zadní převis byl prodloužen o 151 milimetrů a mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou přibylo 319 milimetrů. Rozvor se zvýšil na 3002 milimetry.
Hlavním důvodem úspěchu současného modelu Caddy je jeho variabilní, jasně strukturovaný interiér se sofistikovaným designem. Díky tomu mohla být jeho prostorová koncepce beze změny přenesena na Caddy Maxi. Beze změn zůstala i partie kokpitu a sedadel pro pasažéry, která si svou kvalitou vydobyla obecné uznání.
Maximální komfort a bohatou prostornost tak může využívat nejen řidič a přední spolucestující, ale i dalších pět cestujících na dvou zadních řadách sedadel. Zásluhou 700 milimetrů širokých a 1008 milimetrů vysokých posuvných dveří je i nastupování do Caddy Maxi velmi pohodlné. Navíc byl speciálně u nového Caddy Maxi o 50 milimetrů zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedadel. I při úplném obsazení sedmi osobami má zavazadlový prostor objem 380 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dolů a dopředu, zatímco třetí řada sedadel může být v několika jednoduchých krocích zcela vyjmuta z vozu. Tím se zavazadlový prostor zvětší na plných 1350 litrů.
Caddy Maxi Life byl speciálně konstruován pro komfortní přepravu sedmi osob a jejich zavazadel ve třech řadách sedadel za sebou (2 / 3 / 2). Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje praktické posuvné dveře a také nárazníky a další prvky exteriéru lakované v barvě karoserie.
Volkswagen - užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, zatímco oba vznětové motory TDI vynikají ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou řady je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.
Model Caddy Maxi bude v nabídce ve třech verzích výbav, které jsou speciálně přizpůsobeny různým uživatelům. Caddy Maxi Life ve stylu přepravního osobního vozu se na českém trhu objeví na jaře roku 2008. O něco později ho bude následovat univerzální Caddy Maxi Kombi a pro komerční použití bude určen skříňový van Caddy Maxi.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o. Tip: O prodloužené verzi Caddy Maxi jsme již psali v našem článku.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?