Na Frankfurtském autosalonu (IAA) 2007 uvádí značka Volkswagen v premiéře nový rozměr modelu Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz kombinuje přednosti dodávky s univerzálností kompaktního MPV a tím definuje novou třídu automobilů.
• Velký, větší, Maxi: Prostor pro sedm cestujících a zavazadla • Celých 47 cm délky navíc • Caddy Maxi doplňuje nabídku užitkových vozů Volkswagen mezi modely Caddy a Transporter 5 V porovnání s běžným Caddy byl model Maxi prodloužen ze 4,41 metru na 4,88 metru. Tím vznikl velice prostorný vůz s objemem nákladového prostoru 4200 litrů (ve verzi panel van, tj. poloprosklená skříňová dodávka). Univerzální kombi je navíc vybaveno novým špičkovým agregátem, motorem TDI poskytujícím výkon 103 kW (140 k) a disponující točivým momentem 320 Nm.
Díky prodloužení o 47 centimetrů se Caddy Maxi zařazuje mezi největší vozy v kategorii kompaktních přepravních vozů a dodávek: Objem nákladového prostoru 4,2 m3, užitečná nosnost 800 kg, zatížení přívěsu 1500 kg a ložná plocha podle konfigurace s délkou až 2250 milimetrů, to jsou nová rekordní čísla v daném segmentu. Úložný prostor může posloužit i ke komfortní přepravě až sedmi osob.
Hlavní rozdíl mezi modely Caddy a Caddy Maxi je v karoserii, která byla prodloužena o 470 milimetrů na 4875 mm. V porovnání se 4405 milimetrů dlouhou „standardní verzí“ Caddy lze prodloužení rozdělit následujícím způsobem: zadní převis byl prodloužen o 151 milimetrů a mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou přibylo 319 milimetrů. Rozvor se zvýšil na 3002 milimetry.
Hlavním důvodem úspěchu současného modelu Caddy je jeho variabilní, jasně strukturovaný interiér se sofistikovaným designem. Díky tomu mohla být jeho prostorová koncepce beze změny přenesena na Caddy Maxi. Beze změn zůstala i partie kokpitu a sedadel pro pasažéry, která si svou kvalitou vydobyla obecné uznání.
Maximální komfort a bohatou prostornost tak může využívat nejen řidič a přední spolucestující, ale i dalších pět cestujících na dvou zadních řadách sedadel. Zásluhou 700 milimetrů širokých a 1008 milimetrů vysokých posuvných dveří je i nastupování do Caddy Maxi velmi pohodlné. Navíc byl speciálně u nového Caddy Maxi o 50 milimetrů zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedadel. I při úplném obsazení sedmi osobami má zavazadlový prostor objem 380 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dolů a dopředu, zatímco třetí řada sedadel může být v několika jednoduchých krocích zcela vyjmuta z vozu. Tím se zavazadlový prostor zvětší na plných 1350 litrů.
Caddy Maxi Life byl speciálně konstruován pro komfortní přepravu sedmi osob a jejich zavazadel ve třech řadách sedadel za sebou (2 / 3 / 2). Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje praktické posuvné dveře a také nárazníky a další prvky exteriéru lakované v barvě karoserie.
Volkswagen - užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, zatímco oba vznětové motory TDI vynikají ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou řady je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.
Model Caddy Maxi bude v nabídce ve třech verzích výbav, které jsou speciálně přizpůsobeny různým uživatelům. Caddy Maxi Life ve stylu přepravního osobního vozu se na českém trhu objeví na jaře roku 2008. O něco později ho bude následovat univerzální Caddy Maxi Kombi a pro komerční použití bude určen skříňový van Caddy Maxi.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o. Tip: O prodloužené verzi Caddy Maxi jsme již psali v našem článku.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.