Na Frankfurtském autosalonu (IAA) 2007 uvádí značka Volkswagen v premiéře nový rozměr modelu Caddy - Caddy Maxi. Tento nový vůz kombinuje přednosti dodávky s univerzálností kompaktního MPV a tím definuje novou třídu automobilů.
• Velký, větší, Maxi: Prostor pro sedm cestujících a zavazadla • Celých 47 cm délky navíc • Caddy Maxi doplňuje nabídku užitkových vozů Volkswagen mezi modely Caddy a Transporter 5 V porovnání s běžným Caddy byl model Maxi prodloužen ze 4,41 metru na 4,88 metru. Tím vznikl velice prostorný vůz s objemem nákladového prostoru 4200 litrů (ve verzi panel van, tj. poloprosklená skříňová dodávka). Univerzální kombi je navíc vybaveno novým špičkovým agregátem, motorem TDI poskytujícím výkon 103 kW (140 k) a disponující točivým momentem 320 Nm.
Díky prodloužení o 47 centimetrů se Caddy Maxi zařazuje mezi největší vozy v kategorii kompaktních přepravních vozů a dodávek: Objem nákladového prostoru 4,2 m3, užitečná nosnost 800 kg, zatížení přívěsu 1500 kg a ložná plocha podle konfigurace s délkou až 2250 milimetrů, to jsou nová rekordní čísla v daném segmentu. Úložný prostor může posloužit i ke komfortní přepravě až sedmi osob.
Hlavní rozdíl mezi modely Caddy a Caddy Maxi je v karoserii, která byla prodloužena o 470 milimetrů na 4875 mm. V porovnání se 4405 milimetrů dlouhou „standardní verzí“ Caddy lze prodloužení rozdělit následujícím způsobem: zadní převis byl prodloužen o 151 milimetrů a mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou přibylo 319 milimetrů. Rozvor se zvýšil na 3002 milimetry.
Hlavním důvodem úspěchu současného modelu Caddy je jeho variabilní, jasně strukturovaný interiér se sofistikovaným designem. Díky tomu mohla být jeho prostorová koncepce beze změny přenesena na Caddy Maxi. Beze změn zůstala i partie kokpitu a sedadel pro pasažéry, která si svou kvalitou vydobyla obecné uznání.
Maximální komfort a bohatou prostornost tak může využívat nejen řidič a přední spolucestující, ale i dalších pět cestujících na dvou zadních řadách sedadel. Zásluhou 700 milimetrů širokých a 1008 milimetrů vysokých posuvných dveří je i nastupování do Caddy Maxi velmi pohodlné. Navíc byl speciálně u nového Caddy Maxi o 50 milimetrů zvětšen prostor mezi druhou a třetí řadou sedadel. I při úplném obsazení sedmi osobami má zavazadlový prostor objem 380 litrů. Druhá řada sedadel se dá sklopit dolů a dopředu, zatímco třetí řada sedadel může být v několika jednoduchých krocích zcela vyjmuta z vozu. Tím se zavazadlový prostor zvětší na plných 1350 litrů.
Caddy Maxi Life byl speciálně konstruován pro komfortní přepravu sedmi osob a jejich zavazadel ve třech řadách sedadel za sebou (2 / 3 / 2). Charakteristickou výbavou Caddy Maxi Life jsou dvoje praktické posuvné dveře a také nárazníky a další prvky exteriéru lakované v barvě karoserie.
Volkswagen - užitkové vozy bude Caddy Maxi nabízet s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový motor dodává výkon 75 kW, zatímco oba vznětové motory TDI vynikají ještě vyšším výkonem a bezkonkurenční úsporností. Novinkou v této řadě je dvoulitrový vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Základní vznětovou jednotkou řady je stejně jako dříve dokonale prověřený a osvědčený motor 1.9 TDI, podávající výkon 77 kW, který může být kombinován s dvojspojkovou převodovkou DSG. Oba dieselové agregáty jsou opatřeny filtrem pevných částic.
Model Caddy Maxi bude v nabídce ve třech verzích výbav, které jsou speciálně přizpůsobeny různým uživatelům. Caddy Maxi Life ve stylu přepravního osobního vozu se na českém trhu objeví na jaře roku 2008. O něco později ho bude následovat univerzální Caddy Maxi Kombi a pro komerční použití bude určen skříňový van Caddy Maxi.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o. Tip: O prodloužené verzi Caddy Maxi jsme již psali v našem článku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.