Volkswagen si připravil pro Frankfurt překvapení v podobě konceptu. Jak jsme vás již před autosalonem informovali, jde o malé vozítko s motorem vzadu.
Jsou vozy, které přetrvávají věčně. Staly se ikonami svého druhu, mistrovskými díly řemeslné zručnosti a technologie. Jsou to vozy, které uvádějí myšlenky do pohybu, zviditelňují pokrok a někdy jen zcela jednoduše činí každodenní život lepší, praktičtější a příjemnější. Mnohé z těchto vozů nesou logo VW. "Brouk, Nový Brouk", "T1, Bulli, Samba bus, California", "Golf, GTI".
Dnes Volkswagen na Mezinárodním autosalónu (IAA) ve Frankfurtu předvádí jako světovou premiéru koncepční návrh, který v sobě znovu nese právě ten správný náboj, s nímž dokáže okouzlit více než jednu generaci. Je to malý, čistý a vysoce sofistikovaný Volkswagen, který bere ohled na životní prostředí. Jeho celá koncepce se vyznačuje jasnou, čistou, intuitivní funkčností. Vůz dostal jméno up! - pozitivní jméno, které je synonymem pro počátek, aktivitu, dynamiku a budoucnost. "Pro Volkswagen bude reakce návštěvníků IAA rozhodujícím testem", říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, "aby se přesvědčili, má-li koncept tentýž potenciál, jímž se kdysi vyznačoval Brouk a nyní také Golf."
Koncept up! je městský specialista, vůz pro čtyři osoby a všechny národnosti, na cesty do práce i na univerzitu, pro vyjížďky na pláž i pro výlety za hranice města. Malý vůz překvapující velikostí, protože nabízí víc prostoru než jakýkoliv podobný vůz obdobné délky (3,45 metru) a šířky (1,63 metru). Jeho motor - a lze si představit všechny rozumně přijatelné technologické varianty - je umístěn vzadu. A to mění vše: prostornost, výraz, design. Šéfdesigner koncernu Volkswagen Walter de´Silva to shrnuje takto: "Koncept up! není vůz, jehož vzhled by v krátké době zastaral. Vyzařuje důmyslnost a navíc byl vytvářen s láskyplnou péčí. A proto je up! jasnou a důraznou předzvěstí budoucího designu značky Volkswagen. Navíc tým designérů a konstruktérů předurčil koncepční návrh up! jako počátek celé nové modelové řady; další možné varianty jsou snadno představitelné." Koncept up! není řadově vyprodukovaným malým, kompaktně uspořádaným vozem, ale naopak tvoří sofistikovaný, inovativní celek. Jeho formy jsou čisté - žádný jiný vzhled by mu tak neslušel. Není na něm nic nadbytečného a jeho funkčnost - a také jeho design - hovoří samy za sebe. Zároveň - a to je pro Volkswagen typické - byla dotažení každé linie a každé plochy věnována nekompromisní péče tak, aby nakonec vznikl přátelský a mistrovský vůz.
Zdroj: Volkswagen
Redakce: No a nám nezýbývá, než dodat jediné. Po ohromném úspěchu Loganu si další a další automobilky uvědomují nutnost nasazení "sociálního" vozu, tedy přibližovadla pro nejširší vrstvy. Tohle nesmí opomenout ani Volkswagen. České srdce možná potěší to, že dle kuloárních informací by měl koncept Up! dosáhnout své sériové podoby nejen u Volkswagenu, ale s určitou obměnou i u Seatu a Škody. Bude snad právě tohle budoucí Joyster? Nechme se překvapit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?