Volkswagen si připravil pro Frankfurt překvapení v podobě konceptu. Jak jsme vás již před autosalonem informovali, jde o malé vozítko s motorem vzadu.
Jsou vozy, které přetrvávají věčně. Staly se ikonami svého druhu, mistrovskými díly řemeslné zručnosti a technologie. Jsou to vozy, které uvádějí myšlenky do pohybu, zviditelňují pokrok a někdy jen zcela jednoduše činí každodenní život lepší, praktičtější a příjemnější. Mnohé z těchto vozů nesou logo VW. "Brouk, Nový Brouk", "T1, Bulli, Samba bus, California", "Golf, GTI".
Dnes Volkswagen na Mezinárodním autosalónu (IAA) ve Frankfurtu předvádí jako světovou premiéru koncepční návrh, který v sobě znovu nese právě ten správný náboj, s nímž dokáže okouzlit více než jednu generaci. Je to malý, čistý a vysoce sofistikovaný Volkswagen, který bere ohled na životní prostředí. Jeho celá koncepce se vyznačuje jasnou, čistou, intuitivní funkčností. Vůz dostal jméno up! - pozitivní jméno, které je synonymem pro počátek, aktivitu, dynamiku a budoucnost. "Pro Volkswagen bude reakce návštěvníků IAA rozhodujícím testem", říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, "aby se přesvědčili, má-li koncept tentýž potenciál, jímž se kdysi vyznačoval Brouk a nyní také Golf."
Koncept up! je městský specialista, vůz pro čtyři osoby a všechny národnosti, na cesty do práce i na univerzitu, pro vyjížďky na pláž i pro výlety za hranice města. Malý vůz překvapující velikostí, protože nabízí víc prostoru než jakýkoliv podobný vůz obdobné délky (3,45 metru) a šířky (1,63 metru). Jeho motor - a lze si představit všechny rozumně přijatelné technologické varianty - je umístěn vzadu. A to mění vše: prostornost, výraz, design. Šéfdesigner koncernu Volkswagen Walter de´Silva to shrnuje takto: "Koncept up! není vůz, jehož vzhled by v krátké době zastaral. Vyzařuje důmyslnost a navíc byl vytvářen s láskyplnou péčí. A proto je up! jasnou a důraznou předzvěstí budoucího designu značky Volkswagen. Navíc tým designérů a konstruktérů předurčil koncepční návrh up! jako počátek celé nové modelové řady; další možné varianty jsou snadno představitelné." Koncept up! není řadově vyprodukovaným malým, kompaktně uspořádaným vozem, ale naopak tvoří sofistikovaný, inovativní celek. Jeho formy jsou čisté - žádný jiný vzhled by mu tak neslušel. Není na něm nic nadbytečného a jeho funkčnost - a také jeho design - hovoří samy za sebe. Zároveň - a to je pro Volkswagen typické - byla dotažení každé linie a každé plochy věnována nekompromisní péče tak, aby nakonec vznikl přátelský a mistrovský vůz.
Zdroj: Volkswagen
Redakce: No a nám nezýbývá, než dodat jediné. Po ohromném úspěchu Loganu si další a další automobilky uvědomují nutnost nasazení "sociálního" vozu, tedy přibližovadla pro nejširší vrstvy. Tohle nesmí opomenout ani Volkswagen. České srdce možná potěší to, že dle kuloárních informací by měl koncept Up! dosáhnout své sériové podoby nejen u Volkswagenu, ale s určitou obměnou i u Seatu a Škody. Bude snad právě tohle budoucí Joyster? Nechme se překvapit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.