Nová úroveň maximálních výkonů Audi RS6 Avant

Jan Fiala, 12. září 2007, 12:55 Google+

Mimořádné jízdní výkony a maximální možná dynamika kombinovaná s použitelností v každodenním provozu - to jsou působivé vlastnosti nového Audi RS6 Avant, které je představeno poprvé na autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RS6 Avant

RS6 Avant | foto: Audi

Sdílejte článek

• Motor V10 twin-turbo s výkonem 426 kW (580 k)
• Avant s dynamikou supervýkonného sportovního vozu
• Exkluzivní design a výbava, dokonalé provedení

Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control (DRC) ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. Výkon 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.

Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém spektru otáček motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1.

Audi RS6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu
200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. Automobil o hmotnosti 2025 kg s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objem motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.

Modely Audi RS od quattro GmbH jsou jedinečné svým sportovním charakterem, vhodně doplňovaným elegantním vzhledem, exkluzivní výbavou a perfektním provedením. Stalo se dobrou tradicí, že jejich sportovní výkony lze spojit s vysokou užitnou hodnotou kombi Avant. První Audi RS2, které se na trhu objevilo v roce 1993, bylo vyráběno jen jako Avant. Přestože jedinečný charakter Audi RS lze vychutnat v sedanech, kabrioletech i kombi – tak jako v případě aktuální řady RS 4 – zákazníci oceňují nejvíce právě kombinaci dynamiky a variability, kterou kombi Avant nabízejí.

Nové Audi RS6 bude proto nejprve nabízeno jako Avant, s neobvyklou kombinací výkonu 580 k a až 1 660 litry prostoru pro zavazadla. Audi RS 6 Avant bude uvedeno na český trh v průběhu roku 2008.

Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.

Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.

Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.

Vytisknout

Diskuze: Nová úroveň maximálních výkonů Audi RS6 Avant

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tribu

Seat Tribu, koncept sportovního SUV

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud