Mimořádné jízdní výkony a maximální možná dynamika kombinovaná s použitelností v každodenním provozu - to jsou působivé vlastnosti nového Audi RS6 Avant, které je představeno poprvé na autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem.
• Motor V10 twin-turbo s výkonem 426 kW (580 k) • Avant s dynamikou supervýkonného sportovního vozu • Exkluzivní design a výbava, dokonalé provedení
Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control (DRC) ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. Výkon 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.
Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém spektru otáček motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1.
Audi RS6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. Automobil o hmotnosti 2025 kg s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objem motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.
Modely Audi RS od quattro GmbH jsou jedinečné svým sportovním charakterem, vhodně doplňovaným elegantním vzhledem, exkluzivní výbavou a perfektním provedením. Stalo se dobrou tradicí, že jejich sportovní výkony lze spojit s vysokou užitnou hodnotou kombi Avant. První Audi RS2, které se na trhu objevilo v roce 1993, bylo vyráběno jen jako Avant. Přestože jedinečný charakter Audi RS lze vychutnat v sedanech, kabrioletech i kombi – tak jako v případě aktuální řady RS 4 – zákazníci oceňují nejvíce právě kombinaci dynamiky a variability, kterou kombi Avant nabízejí.
Nové Audi RS6 bude proto nejprve nabízeno jako Avant, s neobvyklou kombinací výkonu 580 k a až 1 660 litry prostoru pro zavazadla. Audi RS 6 Avant bude uvedeno na český trh v průběhu roku 2008. Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.
Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.