Mimořádné jízdní výkony a maximální možná dynamika kombinovaná s použitelností v každodenním provozu - to jsou působivé vlastnosti nového Audi RS6 Avant, které je představeno poprvé na autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem.
• Motor V10 twin-turbo s výkonem 426 kW (580 k) • Avant s dynamikou supervýkonného sportovního vozu • Exkluzivní design a výbava, dokonalé provedení
Nově vyvinutý motor V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly, stálý pohon všech kol quattro a sportovní podvozek s Dynamic Ride Control (DRC) ustavují nový standard mezi výkonnými luxusními automobily. Výkon 426 kW (580 k) a nejvyšší točivý moment 650 Nm se podílejí na nezapomenutelných zážitcích, ale Audi RS6 Avant současně poskytuje vysoký cestovní standard na dlouhých trasách.
Desetiválcový motor s uspořádáním dvou řad válců do V vychází z motoru použitého v Audi S6 a S8, ale byl přepracován prakticky ve všech směrech, aby byl schopen dlouhodobě odvádět podstatně vyšší výkony. Dvojice turbodmychadel zajišťuje prakticky konstantní tok výkonu v celém spektru otáček motoru. Vrcholná hodnota křivky točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1500 a 6250 min-1, maximální výkon je podáván mezi 6250 a 6700 min-1.
Audi RS6 Avant potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen 4,6 s a hodnotu 200 km/h lze na rychloměru odečíst za 14,9 s po startu. Automobil o hmotnosti 2025 kg s mimořádnou dynamikou pochopitelně plní nejen všechny platné emisní limity, ale v kombinovaném cyklu je i relativně úsporný. Hodnota 13,9 l/100 km nepředstavuje vysoký odběr paliva z nádrže, uvážíme-li zdvihový objem motoru a zejména dynamiku, kterou je vozu schopen udělit.
Modely Audi RS od quattro GmbH jsou jedinečné svým sportovním charakterem, vhodně doplňovaným elegantním vzhledem, exkluzivní výbavou a perfektním provedením. Stalo se dobrou tradicí, že jejich sportovní výkony lze spojit s vysokou užitnou hodnotou kombi Avant. První Audi RS2, které se na trhu objevilo v roce 1993, bylo vyráběno jen jako Avant. Přestože jedinečný charakter Audi RS lze vychutnat v sedanech, kabrioletech i kombi – tak jako v případě aktuální řady RS 4 – zákazníci oceňují nejvíce právě kombinaci dynamiky a variability, kterou kombi Avant nabízejí.
Nové Audi RS6 bude proto nejprve nabízeno jako Avant, s neobvyklou kombinací výkonu 580 k a až 1 660 litry prostoru pro zavazadla. Audi RS 6 Avant bude uvedeno na český trh v průběhu roku 2008. Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.
Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.