Na mezinárodním autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu nad Mohanem uvede Škoda Auto ve světové premiéře nový model Fabia Combi.
Pětidveřový hatchback představený na jarním ženevském autosalonu tak v nabídce doplní i všestranná verze karoserie typu kombi.
Nová Fabia Combi obsahuje hlavní designové linie modelu Fabia a svou koncepcí má ambici stát se stylovým rodinným vozem. Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se znovu pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru zejména pro cestující vzadu. Znatelně vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 l, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 l. Těmito parametry může nová Fabia Combi konkurovat i vozům o třídu výše. Pro Combi je připraveno celkem šest pohonných jednotek, tři benzinové a tři naftové, s rozpětím výkonů od 51 kW do 77 kW (70 k až 105 k).
Mezi další exponáty patří studie vozu Fabia Scout postavená na základě nového modelu Fabia Combi. Nese znaky známé designové linie „Scout“, doposud představené již v sériových vozech Octavia Scout a Roomster Scout.
Ve světové premiéře se na IAA 2007 představí nová modelová řada GreenLine, speciálně vyvinutá s cílem na maximálně úsporný a ekologický provoz se zaměřením na minimalizaci emisí pevných částic a CO2. Prvními představiteli jsou Fabia GreenLine a Fabia Combi GreenLine s motorem 1,4 TDI PD DPF/59 kW s nízkou hodnotou emisí CO2 nepřesahující 110 g/km a to bez výrazného omezení výběru mimořádných výbav. Dalším modelem řady GreenLine je vůz Octavia Combi FlexFuel, jenž bude ke konci tohoto roku uveden na švédský trh. Tato novinka je vybavena motorem 1,6 MPI/75 kW upraveným pro spalování paliva E85, tvořeného směsí 85 % bioethanolu a 15 % benzinu.
Vedle těchto novinek představí Škoda Auto také kompletní nabídku vozů Fabia, Roomster, Octavia i Superb v provedení modelového roku 2008.
Poprvé ve své historii vyrobila Škoda Auto v předchozím roce víc než půl miliónu vozidel. Z pásů českých výrobních závodů a dalších výrobních linek v šesti zemích světa tak sjelo celkem 556.347 automobilů. Vozy Škoda jsou dnes vyráběny v České republice, na Ukrajině, v Kazachstánu, Rusku, Bosně a Hercegovině, Indii a Číně. Neustále se rozvíjející značka zaměstnává po celém světě více než 27.000 pracovníků a v tomto roce očekává další nárůst prodejů na 630.000 vozů.
Prezentaci společnosti Škoda Auto naleznete na frankfurtském autosalonu v hale 3.0 na pozici A17. Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.