Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila, že celkové prodeje vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem překročily na evropských trzích metu 100 tisíc kusů.
První hybridní vozy byly na evropský trh poprvé uvedeny v roce 2000 a ke dni 31. července 2007 se eviduje 101 235 prodaných kusů. Tento úspěch pouze podtrhuje rychlé zabydlování hybridních vozů na automobilovém trhu, neboť za posledních 13 měsíců vzrostly celkové prodeje Toyoty v tomto segmentu o více než 50 %. Pozici nejlépe prodávaného hybridního vozu si udržela Toyota Prius – první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem na světě. Od roku 2000 se v Evropě prodalo více než 73 000 těchto vozů. Souhrnné prodeje hybridních vozů Lexus na evropských trzích nyní překračují cifru 27 tisíc jednotek, včetně modelu LS 600h představeného v červnu tohoto roku. Toyota očekává, že v roce 2007 dosáhne počet prodaných vozů s hybridním pohonem čísla 44 500 v rámci celkového ročního plánu prodeje vozů Toyota a Lexus ve výši 1,22 mil. jednotek.
„Tyto výsledky ukazují na dramatický posun mezi evropskými zákazníky směrem k čistším vozům nabízejícím hospodárnější provoz v kombinaci s pohodlím a dostatečným výkonem,“ uvedl Thierry Dombreval, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe. „Tento milník byl překročen ve stejném roce, kdy Toyota slaví 10 let vedoucího postavení na trhu s hybridními vozy a potvrzuje naše přesvědčení, že technologie hybridního pohonu je v Evropě hlavním proudem.“
Hybridní technologie Toyota kombinuje zážehový motor s elektromotorem a je nejčistší technologií motorového pohonu na současném trhu. Hybridní technologii lze účinně nasadit ke zvýšení účinnosti nejrůznějších pohonných jednotek, bez ohledu na to, zda spalují benzín, naftu nebo alternativní paliva. Hybridní jednotky nabízejí nižší emise paliva, výtečnou spotřebu paliva, hladkou akceleraci a tichý chod.
Modelová řada značek Toyota a Lexus v evropské nabídce hybridních vozů aktuálně zahrnuje čtyři různé modely, využívající buď technologii Toyota Hybrid Synergy Drive nebo Lexus Hybrid Drive. Kumulativní světové prodeje hybridních vozů přesáhly v červnu tohoto roku 1 milion jednotek. Toyota má v plánu v první polovině příští dekády prodávat ročně jeden milion vozů s hybridním pohonem ročně. Evropské prodeje by měly představovat přibližně 10 % tohoto počtu.
Poznámky pro redaktory: 1. Toyota Motor Europe NV/SA (TME) řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přibližně 80 000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 6 mld. eur. V roce 2006 Toyota prodala v Evropě 1,124,119 vozů značek Toyota a Lexus, přičemž se jednalo o desátý rok s rekordním prodejem v řadě. V roce 2007 plánuje Toyota prodat v Evropě 1,22 mil. vozů, včetně 44 500 vozů s hybridním pohonem. Další informace najdete na stránkách: http://www.toyota.eu
2. Hybrid Synergy Drive® (HSD) je název koncepce nové generace hybridních vozů značky Toyota. HSD znamená potěšení z jízdy a výkonu v kombinaci s hospodárným provozem, nízkými emisemi a bezhlučnou jízdou. Výraz „synergy“ v názvu označuje vyšší synergii mezi zážehovým motorem a elektromotorem používanými k pohonu vozu. Elektromotor je nyní výkonnější a umožňuje zvýšit míru využívání vzhledem k zážehovému motoru. Výsledkem je vyšší výkon s výrazně lepší hospodárností.
3. Pod značkou Lexus byl první hybridní pohon představen v květnu 2005 s modelem RX 400h. Od té doby se značka Lexus se svojí strategií hybridního pohonu začala více prosazovat, a to uvedením modelu GS 450h v květnu 2006 a vlajkové lodi LS 600h v červnu 2007. Hybridní technologie přitáhla ke značce Lexus další zákazníky, kteří hledají realistickou alternativu k technologiím představujícím hlavní proud. Kromě tichého, hladkého a kultivovaného chodu hybridních pohonů si majitelé vozů Lexus cení mohutného a lineárního zrychlení v kombinaci s šetrnými dopady na životní prostředí, které jsou v dané třídě na špičce. Jako důkaz toho, jakou důležitost své strategii hybridního pohonu Lexus přikládá, byla přijata nová značka, která tuto progresivní hybridní technologii a filozofii jasně identifikuje: Lexus Hybrid Drive (LHD). Toyota Motor Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.