Společnost Toyota Motor Europe (TME) oznámila, že celkové prodeje vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem překročily na evropských trzích metu 100 tisíc kusů.
První hybridní vozy byly na evropský trh poprvé uvedeny v roce 2000 a ke dni 31. července 2007 se eviduje 101 235 prodaných kusů. Tento úspěch pouze podtrhuje rychlé zabydlování hybridních vozů na automobilovém trhu, neboť za posledních 13 měsíců vzrostly celkové prodeje Toyoty v tomto segmentu o více než 50 %. Pozici nejlépe prodávaného hybridního vozu si udržela Toyota Prius – první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem na světě. Od roku 2000 se v Evropě prodalo více než 73 000 těchto vozů. Souhrnné prodeje hybridních vozů Lexus na evropských trzích nyní překračují cifru 27 tisíc jednotek, včetně modelu LS 600h představeného v červnu tohoto roku. Toyota očekává, že v roce 2007 dosáhne počet prodaných vozů s hybridním pohonem čísla 44 500 v rámci celkového ročního plánu prodeje vozů Toyota a Lexus ve výši 1,22 mil. jednotek.
„Tyto výsledky ukazují na dramatický posun mezi evropskými zákazníky směrem k čistším vozům nabízejícím hospodárnější provoz v kombinaci s pohodlím a dostatečným výkonem,“ uvedl Thierry Dombreval, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe. „Tento milník byl překročen ve stejném roce, kdy Toyota slaví 10 let vedoucího postavení na trhu s hybridními vozy a potvrzuje naše přesvědčení, že technologie hybridního pohonu je v Evropě hlavním proudem.“
Hybridní technologie Toyota kombinuje zážehový motor s elektromotorem a je nejčistší technologií motorového pohonu na současném trhu. Hybridní technologii lze účinně nasadit ke zvýšení účinnosti nejrůznějších pohonných jednotek, bez ohledu na to, zda spalují benzín, naftu nebo alternativní paliva. Hybridní jednotky nabízejí nižší emise paliva, výtečnou spotřebu paliva, hladkou akceleraci a tichý chod.
Modelová řada značek Toyota a Lexus v evropské nabídce hybridních vozů aktuálně zahrnuje čtyři různé modely, využívající buď technologii Toyota Hybrid Synergy Drive nebo Lexus Hybrid Drive. Kumulativní světové prodeje hybridních vozů přesáhly v červnu tohoto roku 1 milion jednotek. Toyota má v plánu v první polovině příští dekády prodávat ročně jeden milion vozů s hybridním pohonem ročně. Evropské prodeje by měly představovat přibližně 10 % tohoto počtu.
Poznámky pro redaktory: 1. Toyota Motor Europe NV/SA (TME) řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přibližně 80 000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 6 mld. eur. V roce 2006 Toyota prodala v Evropě 1,124,119 vozů značek Toyota a Lexus, přičemž se jednalo o desátý rok s rekordním prodejem v řadě. V roce 2007 plánuje Toyota prodat v Evropě 1,22 mil. vozů, včetně 44 500 vozů s hybridním pohonem. Další informace najdete na stránkách: http://www.toyota.eu
2. Hybrid Synergy Drive® (HSD) je název koncepce nové generace hybridních vozů značky Toyota. HSD znamená potěšení z jízdy a výkonu v kombinaci s hospodárným provozem, nízkými emisemi a bezhlučnou jízdou. Výraz „synergy“ v názvu označuje vyšší synergii mezi zážehovým motorem a elektromotorem používanými k pohonu vozu. Elektromotor je nyní výkonnější a umožňuje zvýšit míru využívání vzhledem k zážehovému motoru. Výsledkem je vyšší výkon s výrazně lepší hospodárností.
3. Pod značkou Lexus byl první hybridní pohon představen v květnu 2005 s modelem RX 400h. Od té doby se značka Lexus se svojí strategií hybridního pohonu začala více prosazovat, a to uvedením modelu GS 450h v květnu 2006 a vlajkové lodi LS 600h v červnu 2007. Hybridní technologie přitáhla ke značce Lexus další zákazníky, kteří hledají realistickou alternativu k technologiím představujícím hlavní proud. Kromě tichého, hladkého a kultivovaného chodu hybridních pohonů si majitelé vozů Lexus cení mohutného a lineárního zrychlení v kombinaci s šetrnými dopady na životní prostředí, které jsou v dané třídě na špičce. Jako důkaz toho, jakou důležitost své strategii hybridního pohonu Lexus přikládá, byla přijata nová značka, která tuto progresivní hybridní technologii a filozofii jasně identifikuje: Lexus Hybrid Drive (LHD). Toyota Motor Czech
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.