TFSCZ se zabývá poskytováním finančních služeb pro koncové zákazníky Toyota, resp. Lexus, kdy tyto služby jsou tvořeny jak produkty na bázi finančního, či operativního leasingu, tak i různých úvěrových modelů.
Nedílnou součástí nabídky je pak i pojištění, zejména ty druhy pojištění kryjící rizika provozu automobilů (havarijní pojištění, pojištění odpovědnosti, doplňková havarijní pojištění). Nabídku pojištění zákazníci TFSCZ využívají jako součást leasingových, či úvěrových splátek či jako pojištění zprostředkované – pro zákazníky řádně, či předčasně končící smluvní vztah s Toyota Financial Services a majících zájem si dále svá vozidla ponechat. Kvalitu nabídky dokládá fakt, že 98% všech uzavřených leasingových či úvěrových smluv obsahuje pojištění, 30-40% zákazníků končících smluvních vztah s TFSCZ má zájem o zprostředkované pojištění.
V souladu se svou střednědobou strategií chce Toyota Financial Services dále oslovit nabídkou pojištění i jiné zákazníky Toyota (Lexus) a to zejména ty, kteří dosud nevyužívají služeb této společnosti. Těmito zákazníky jsou ti, co pořizují svá vozidla za hotové, či cestou jiného způsobu financování než přes Toyota Financial Services.
Z toho důvodu oslovila Toyota Financial Services dva renomované pojišťovací ústavy a na základě výběrového řízení se rozhodla ke spolupráci s Allianz pojišťovnou, a. s.
„Vznik Toyota Pojištění bude jednou z částí logického vyústění naší snahy o nabídku komplexních finančních služeb“, říká Aleš Kamarýt, ředitel Toyota Financial Services a dodává: „Nejde ale jen o to, vytvořit pouhou nabídku. Jedním z našich cílů v rámci této produktové řady je, aby klient, který se rozhodne této naší nabídky využít měl jistotu, že o něj bude v případě jakékoli kolizní situace dobře postaráno. Chceme, aby naše nabídka i následné služby byla odlišná od standardů nabízených na trhu.“
Toyota pojištění představuje vůbec první co-brandované pojištění na trhu. Veškeré materiály, tzn. nabídka, produktová podpora atd. bude vycházet z firemní Corporate Identity Designu (pravidel pro grafické ztvárnění) Toyota, resp. Toyota Financial Services.
Toyota Pojištění tak bude primárně nabízeno cestou sítě autorizovaných partnerů Toyota a Lexus, dále přes webové stránky TFSCZ a samozřejmě bude zařazeno i do nabídky již dříve uvedené – jako součást splátek, či pro stávající zákazníky Toyota Financial Services.
Harmonogram prací pro uvedení projektu na trh počítá s okamžitým zahájením programování software pro nabídku pojištění a nastavení systému výměny dat a dokladů, přes pilotní běh u vybraných autorizovaných prodejců a na webových stránkách TFSCZ v září-říjnu 2007 a plným uvedením na trh na počátku roku 2008.
Toyota Financial Services Czech je na trhu České republiky od poloviny roku 2000.
Toyota