Globální strategické partnerství společností Škoda Auto a Shell pokračuje i v dalších letech.
Obě společnosti uzavřely novou dohodu, která zahrnuje celou řadu společných aktivit v oblastech, jako jsou oleje a maziva, marketing či motorsport. Dohoda byla korunována slavnostní návštěvou Davida Pirreta, výkonného viceprezidenta Shell International, a jeho kolegů z nejvyššího vedení společnosti, v mladoboleslavském závodě Škoda Auto.
Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto, říká: „Spolupráce trvá již od roku 2003 a na obou stranách panuje přesvědčení, že aliance dvou globálních značek skýtá potenciál pro celou řadu dalších nových projektů, z nichž budou profitovat naši zákazníci na všech úrovních – ať už to jsou importéři, dealeři či nový majitel vozu Škoda. Toto partnerství spojuje na obou stranách kvalitu, dynamiku a orientaci na budoucnost. Značka Škoda je dnes aktivně zastoupena již ve 100 zemích světa a dále expanduje teritoriálně i produktově. Dlouhodobá spolupráce nabízí výbornou příležitost pro celou prodejní síť i naše špičkové produkty.“
David Pirret, výkonný viceprezident Shell International, říká: „Škoda Auto patří k nejúspěšnějším evropským značkám současnosti a nás velmi těší, že naše společné partnerství trvá již řadu let. Jako největší světový distributor olejů a maziv a lídr v oblasti vývoje paliv usilujeme o to, aby naše strategické partnerství bylo přínosem pro všechny partnery a majitele vozů Škoda. Těšíme se na pokračování spolupráce a hledání dalších společných příležitostí.“ Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.