Severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring se pro její náročnost mezi zasvěcenými přezdívá „Zelené peklo“. A právě toto legendární místo, zasvěcené motoristickému sportu, si Opel vybral, aby prokázal kvality nové Corsy OPC.
- Manuel Reuter postavil nový rekord pro třídu „supermini“: 08:47,99 minuty - Již třetí rekord pro model stáje Opel OPC Za volant standardní Corsy OPC se posadil zkušený závodník Manuel Reuter a pod plným plynem vyrazil vstříc 20 800 metrům extrémně těžké trati. Když Corsa OPC o něco málo později prolétla znovu prostorem startu a cíle, zastavily se stopky na čase 08:47,99 minuty, čímž Manuel Reuter a Corsa OPC stanovili nový rychlostní rekord pro třídu „supermini“.
Manuel Reuter ustavil oficiálně uznaný rekord okruhu během čtvrtého kola výběrového programu „OPC Race Camp“, určeného pro hledání sportovních talentů. Bývalý tovární jezdec Opelu tak mladým nadějím názorně předvedl nejenom svoje umění, ale i potenciál Corsy OPC, poháněné přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 141 kW/192 k. Příznačné je, že Manuel Reuter již dříve ustavil na Severní smyčce rekordy příslušných tříd s modely Astra OPC a Zafira OPC.
„Za volantem Corsy OPC doslova cítíte, že podvozek tohoto modelu se ladil právě tady – na nejnáročnějším závodním okruhu světa,“ říká Manuel Reuter, který se jako zkušební pilot sám aktivně podílí na vývoji modelů Opel OPC. „Corsa OPC perfektně reaguje na pokyny řidiče a i na hranici fyzikálních limitů se chová naprosto čitelně.“
Okruh Nürburgring a zejména jeho legendární Severní smyčky (Nordschleife) využívají vývojoví inženýři automobilky Opel pravidelně pro testování a optimalizaci nových modelů.
Corsa OPC, která se na automobilovém trhu objevila v březnu tohoto roku, již nyní překonala plánovaný prodejní cílů 3000 vozů pro tento rok. Odborníci si na tomto extrémně modelu cení, že je možné jej naprosto bez problémů využívat i v běžném každodenním provozu, aniž by trpěl komfort cestujících nebo hospodárnost provozu. Špičková verze řady Corsa je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 l, se kterým Corsa OPC zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,2 s a pod plným plynem jede až 225 km/h. Maximální točivý moment motoru 230 Nm lze s pomocí systému Overboost krátkodobě zvýšit až o 15 procent. Přes dravou dynamiku a vysoké výkony zůstává Corsa OPC velmi umírněná ve spotřebě – v průměru si řekne jenom o 7,9 l benzinu na 100 km jízdy. Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe / Czech republic
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.