Severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring se pro její náročnost mezi zasvěcenými přezdívá „Zelené peklo“. A právě toto legendární místo, zasvěcené motoristickému sportu, si Opel vybral, aby prokázal kvality nové Corsy OPC.
- Manuel Reuter postavil nový rekord pro třídu „supermini“: 08:47,99 minuty - Již třetí rekord pro model stáje Opel OPC Za volant standardní Corsy OPC se posadil zkušený závodník Manuel Reuter a pod plným plynem vyrazil vstříc 20 800 metrům extrémně těžké trati. Když Corsa OPC o něco málo později prolétla znovu prostorem startu a cíle, zastavily se stopky na čase 08:47,99 minuty, čímž Manuel Reuter a Corsa OPC stanovili nový rychlostní rekord pro třídu „supermini“.
Manuel Reuter ustavil oficiálně uznaný rekord okruhu během čtvrtého kola výběrového programu „OPC Race Camp“, určeného pro hledání sportovních talentů. Bývalý tovární jezdec Opelu tak mladým nadějím názorně předvedl nejenom svoje umění, ale i potenciál Corsy OPC, poháněné přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 141 kW/192 k. Příznačné je, že Manuel Reuter již dříve ustavil na Severní smyčce rekordy příslušných tříd s modely Astra OPC a Zafira OPC.
„Za volantem Corsy OPC doslova cítíte, že podvozek tohoto modelu se ladil právě tady – na nejnáročnějším závodním okruhu světa,“ říká Manuel Reuter, který se jako zkušební pilot sám aktivně podílí na vývoji modelů Opel OPC. „Corsa OPC perfektně reaguje na pokyny řidiče a i na hranici fyzikálních limitů se chová naprosto čitelně.“
Okruh Nürburgring a zejména jeho legendární Severní smyčky (Nordschleife) využívají vývojoví inženýři automobilky Opel pravidelně pro testování a optimalizaci nových modelů.
Corsa OPC, která se na automobilovém trhu objevila v březnu tohoto roku, již nyní překonala plánovaný prodejní cílů 3000 vozů pro tento rok. Odborníci si na tomto extrémně modelu cení, že je možné jej naprosto bez problémů využívat i v běžném každodenním provozu, aniž by trpěl komfort cestujících nebo hospodárnost provozu. Špičková verze řady Corsa je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 l, se kterým Corsa OPC zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,2 s a pod plným plynem jede až 225 km/h. Maximální točivý moment motoru 230 Nm lze s pomocí systému Overboost krátkodobě zvýšit až o 15 procent. Přes dravou dynamiku a vysoké výkony zůstává Corsa OPC velmi umírněná ve spotřebě – v průměru si řekne jenom o 7,9 l benzinu na 100 km jízdy. Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe / Czech republic
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.