Corsa OPC drží nový rekord na Nordschleife!

Jan Fiala, 29. srpna 2007, 13:05 Google+

Severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring se pro její náročnost mezi zasvěcenými přezdívá „Zelené peklo“. A právě toto legendární místo, zasvěcené motoristickému sportu, si Opel vybral, aby prokázal kvality nové Corsy OPC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Corsa OPC

Corsa OPC | foto: General Motors

Sdílejte článek

- Manuel Reuter postavil nový rekord pro třídu „supermini“: 08:47,99 minuty 
- Již třetí rekord pro model stáje Opel OPC

Za volant standardní Corsy OPC se posadil zkušený závodník Manuel Reuter a pod plným plynem vyrazil vstříc 20 800 metrům extrémně těžké trati. Když Corsa OPC o něco málo později prolétla znovu prostorem startu a cíle, zastavily se stopky na čase 08:47,99 minuty, čímž Manuel Reuter a Corsa OPC stanovili nový rychlostní rekord pro třídu „supermini“.

Manuel Reuter ustavil oficiálně uznaný rekord okruhu během čtvrtého kola výběrového programu „OPC Race Camp“, určeného pro hledání sportovních talentů. Bývalý tovární jezdec Opelu tak mladým nadějím názorně předvedl nejenom svoje umění, ale i potenciál Corsy OPC, poháněné přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 141 kW/192 k. Příznačné je, že Manuel Reuter již dříve ustavil na Severní smyčce rekordy příslušných tříd s modely Astra OPC a Zafira OPC.

„Za volantem Corsy OPC doslova cítíte, že podvozek tohoto modelu se ladil právě tady – na nejnáročnějším závodním okruhu světa,“ říká Manuel Reuter, který se jako zkušební pilot sám aktivně podílí na vývoji modelů Opel OPC. „Corsa OPC perfektně reaguje na pokyny řidiče a i na hranici fyzikálních limitů se chová naprosto čitelně.“

Okruh Nürburgring a zejména jeho legendární Severní smyčky (Nordschleife) využívají vývojoví inženýři automobilky Opel pravidelně pro testování a optimalizaci nových modelů.

Corsa OPC, která se na automobilovém trhu objevila v březnu tohoto roku, již nyní překonala plánovaný prodejní cílů 3000 vozů pro tento rok. Odborníci si na tomto extrémně modelu cení, že je možné jej naprosto bez problémů využívat i v běžném každodenním provozu, aniž by trpěl komfort cestujících nebo hospodárnost provozu. Špičková verze řady Corsa je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 l, se kterým Corsa OPC zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,2 s a pod plným plynem jede až 225 km/h. Maximální točivý moment motoru 230 Nm lze s pomocí systému Overboost krátkodobě zvýšit až o 15 procent. Přes dravou dynamiku a vysoké výkony zůstává Corsa OPC velmi umírněná ve spotřebě – v průměru si řekne jenom o 7,9 l benzinu na 100 km jízdy.

Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe / Czech republic

Vytisknout

Diskuze: Corsa OPC drží nový rekord na Nordschleife!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

C - classe

BRABUS Mercedes-Benz C 220 CDI

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud