Severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring se pro její náročnost mezi zasvěcenými přezdívá „Zelené peklo“. A právě toto legendární místo, zasvěcené motoristickému sportu, si Opel vybral, aby prokázal kvality nové Corsy OPC.
- Manuel Reuter postavil nový rekord pro třídu „supermini“: 08:47,99 minuty - Již třetí rekord pro model stáje Opel OPC Za volant standardní Corsy OPC se posadil zkušený závodník Manuel Reuter a pod plným plynem vyrazil vstříc 20 800 metrům extrémně těžké trati. Když Corsa OPC o něco málo později prolétla znovu prostorem startu a cíle, zastavily se stopky na čase 08:47,99 minuty, čímž Manuel Reuter a Corsa OPC stanovili nový rychlostní rekord pro třídu „supermini“.
Manuel Reuter ustavil oficiálně uznaný rekord okruhu během čtvrtého kola výběrového programu „OPC Race Camp“, určeného pro hledání sportovních talentů. Bývalý tovární jezdec Opelu tak mladým nadějím názorně předvedl nejenom svoje umění, ale i potenciál Corsy OPC, poháněné přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 141 kW/192 k. Příznačné je, že Manuel Reuter již dříve ustavil na Severní smyčce rekordy příslušných tříd s modely Astra OPC a Zafira OPC.
„Za volantem Corsy OPC doslova cítíte, že podvozek tohoto modelu se ladil právě tady – na nejnáročnějším závodním okruhu světa,“ říká Manuel Reuter, který se jako zkušební pilot sám aktivně podílí na vývoji modelů Opel OPC. „Corsa OPC perfektně reaguje na pokyny řidiče a i na hranici fyzikálních limitů se chová naprosto čitelně.“
Okruh Nürburgring a zejména jeho legendární Severní smyčky (Nordschleife) využívají vývojoví inženýři automobilky Opel pravidelně pro testování a optimalizaci nových modelů.
Corsa OPC, která se na automobilovém trhu objevila v březnu tohoto roku, již nyní překonala plánovaný prodejní cílů 3000 vozů pro tento rok. Odborníci si na tomto extrémně modelu cení, že je možné jej naprosto bez problémů využívat i v běžném každodenním provozu, aniž by trpěl komfort cestujících nebo hospodárnost provozu. Špičková verze řady Corsa je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,6 l, se kterým Corsa OPC zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,2 s a pod plným plynem jede až 225 km/h. Maximální točivý moment motoru 230 Nm lze s pomocí systému Overboost krátkodobě zvýšit až o 15 procent. Přes dravou dynamiku a vysoké výkony zůstává Corsa OPC velmi umírněná ve spotřebě – v průměru si řekne jenom o 7,9 l benzinu na 100 km jízdy. Zdroj: Tisková zpráva GM Southeast Europe / Czech republic
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.