Kromě pozornosti věnované biopalivům a hybridním technologiím společnost Volvo Cars nezapomíná ani na zvyšování účinnosti stávajících konvenčních hnacích jednotek.
Zvláštní verze Volva C30 s názvem Efficiency se vyznačuje spotřebou paliva pod 4,5l/100 km a emisemi CO2 pod 120 g/km. Společnost Volvo Cars navíc v blízké budoucnosti představí převodovku Powershift, která sníží spotřebu paliva přibližně o 8 procent. „Intenzivně usilujeme o snižování spotřeby paliva u našich konvenčních benzínových a dieselových motorů. Tímto způsobem hodláme nepřetržitě snižovat celkové emise CO2 u celé naší modelové řady,“ říká Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars. V roce 2008 Volvo Cars představí Volvo C30 s 1,6 - litrovým turbodieselem (105 k), které bude mít spotřebu nižší než 4,5 l/100 km. Odborníkům ve společnosti Volvo Cars se podařilo snížit spotřebu paliva o více než 0,4 l/100 km z původní hodnoty 4,9 l/100 km, která je oficiálně uváděna u dnes prodávaného Volva C30 1.6D. Pokud se týče emisí CO2, bylo dosaženo poklesu z původní hodnoty 129 g/km na hodnotu nižší než 120 g. „Tohoto výsledku bylo dosaženo díky celé řadě drobných vylepšení a úprav. Mnohé systémy a detaily ve vozidle byly dimenzovány tak, aby vyhovovaly všem motorizacím od nejmenšího dieselu až po nejvýkonnější benzínový agregát. To otevírá prostor pro drobné úpravy s ohledem na typ použitého motoru, zejména pak u nejmenších jednotek,“ říká Magnus Jonsson. Množství opatření ve čtyřech hlavních oblastech Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo prostřednictvím opatření ve čtyřech hlavních oblastech: Aerodynamika: Verze Efficiency má nižší výšku podvozku, nový zadní střešní spoiler, nový zadní nárazník, kryty na spodku vozu, optimalizované chlazení motoru a aerodynamicky optimalizované 16-palcové ráfky kol. Valivý odpor byl snížen díky použití nové generace pneumatik s nízkým třením. Vyšší převodování: Speciální verze převodovky se vyznačuje upraveným 3., 4. a 5. rychlostním stupněm. Zvýšení účinnosti hnacího ústrojí: Sem spadá nový převodový olej s nízkým třením, optimalizace účinku posilovače řízení a optimalizace řízení motoru. Speciální C30 navíc získá vizuální prvky zdůrazňující její unikátní charakter. Dotace ve Švédsku Ve Švédsku jsou běžné automobily s emisemi oxidu uhličitého pod 120 g/km klasifikovány jako ekologicky šetrné. To opravňuje zákazníky z řad soukromých osob k získání státní dotace ve výši 10 000 švédských korun (SEK). „Tato opatření jsou prospěšná pro zákazníky i pro životní prostředí. Zákazník získá Volvo C30 se stejným sportovním vzhledem a vlastnostmi, navíc však získá ještě nižší spotřebu paliva a v některých zemích dokonce i daňové úlevy. Emise oxidu uhličitého jsou navíc přibližně o 8 procent nižší,“ vysvětluje Magnus Jonsson. Převodovka Powershift snižuje spotřebu o 8 procent Na počátku roku 2008 společnost Volvo Cars představí novou převodovku s takzvanou funkcí Powershift. Powershift v porovnání s dnešními automatickými převodovkami snižuje spotřebu paliva přibližně o 8 procent. Tato převodovka bude k dispozici pro modely Volvo C30, S40 a V50 s dvoulitrovým turbodieselem 2.0D. Jednoduše řečeno, převodovka Powershift je tvořena dvěma manuálními převodovkami, které pracují paralelně a jsou řízeny samostatnými spojkami. Vzhledem k tomu, že při řazení nedochází k přerušení točivého momentu, je řazení okamžité a také účinnost je vyšší. Vývoj benzínových a dieselových motorů Životní prostředí je pro Volvo Cars jednou z nejdůležitějších oblastí, proto společnost neustále pracuje na zlepšování svých ostatních benzínových a dieselových motorů. U benzínových motorů specialisté prověřují možnosti pro další vylepšení technologie přímého vstřikování paliva a hledají také možnosti pro ještě lepší směšování vzduchu s palivem či řízení ventilů. „Pokud jde o dieselové motory, největším problémem není spotřeba. Zde hlavní problém představuje splnění stále přísnějších nároků na snižování emisí oxidů dusíku a pevných částic bez ohrožení již tak nízké spotřeby těchto motorů,“ říká Magnus Jonsson.
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Auto Czech
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.