Volvo C30 - spotřeba pod 4,5l/100km!

Jan Fiala, 28. srpna 2007, 08:20 Google+

Kromě pozornosti věnované biopalivům a hybridním technologiím společnost Volvo Cars nezapomíná ani na zvyšování účinnosti stávajících konvenčních hnacích jednotek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30

C30 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Zvláštní verze Volva C30 s názvem Efficiency se vyznačuje spotřebou paliva pod 4,5l/100 km a emisemi CO2 pod 120 g/km. Společnost Volvo Cars navíc v blízké budoucnosti představí převodovku Powershift, která sníží spotřebu paliva přibližně o 8 procent.
 
„Intenzivně usilujeme o snižování spotřeby paliva u našich konvenčních benzínových a dieselových motorů. Tímto způsobem hodláme nepřetržitě snižovat celkové emise CO2 u celé naší modelové řady,“ říká Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.
V roce 2008 Volvo Cars představí Volvo C30 s 1,6 - litrovým turbodieselem (105 k), které bude mít spotřebu nižší než 4,5 l/100 km.
Odborníkům ve společnosti Volvo Cars se podařilo snížit spotřebu paliva o více než 0,4 l/100 km z původní hodnoty 4,9 l/100 km, která je oficiálně uváděna u dnes prodávaného Volva C30 1.6D. Pokud se týče emisí CO2, bylo dosaženo poklesu z původní hodnoty 129 g/km na hodnotu nižší než 120 g.
„Tohoto výsledku bylo dosaženo díky celé řadě drobných vylepšení a úprav. Mnohé systémy a detaily ve vozidle byly dimenzovány tak, aby vyhovovaly všem motorizacím od nejmenšího dieselu až po nejvýkonnější benzínový agregát.  To otevírá prostor pro drobné úpravy s ohledem na typ použitého motoru, zejména pak u nejmenších jednotek,“ říká Magnus Jonsson.
 
Množství opatření ve čtyřech hlavních oblastech
Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo prostřednictvím opatření ve čtyřech hlavních oblastech:
Aerodynamika: Verze Efficiency má nižší výšku podvozku, nový zadní střešní spoiler, nový zadní nárazník, kryty na spodku vozu, optimalizované chlazení motoru a aerodynamicky optimalizované 16-palcové ráfky kol.
Valivý odpor byl snížen díky použití nové generace pneumatik s nízkým třením.
Vyšší převodování: Speciální verze převodovky se vyznačuje upraveným 3., 4. a 5. rychlostním stupněm.
Zvýšení účinnosti hnacího ústrojí: Sem spadá nový převodový olej s nízkým třením, optimalizace účinku posilovače řízení a optimalizace řízení motoru.
Speciální C30 navíc získá vizuální prvky zdůrazňující její unikátní charakter.
 
Dotace ve Švédsku
Ve Švédsku jsou běžné automobily s emisemi oxidu uhličitého pod 120 g/km klasifikovány jako ekologicky šetrné. To opravňuje zákazníky z řad soukromých osob k získání státní dotace ve výši 10 000 švédských korun (SEK).
„Tato opatření jsou prospěšná pro zákazníky i pro životní prostředí. Zákazník získá Volvo C30 se stejným sportovním vzhledem a vlastnostmi, navíc však získá ještě nižší spotřebu paliva a v některých zemích dokonce i daňové úlevy. Emise oxidu uhličitého jsou navíc přibližně o 8 procent nižší,“ vysvětluje Magnus Jonsson.
 
Převodovka Powershift snižuje spotřebu o 8 procent
Na počátku roku 2008 společnost Volvo Cars představí novou převodovku s takzvanou funkcí Powershift.
Powershift v porovnání s dnešními automatickými převodovkami snižuje spotřebu paliva přibližně o 8 procent.  Tato převodovka bude k dispozici pro modely Volvo C30, S40 a V50 s dvoulitrovým turbodieselem 2.0D.
Jednoduše řečeno, převodovka Powershift je tvořena dvěma manuálními převodovkami, které pracují paralelně a jsou řízeny samostatnými spojkami. Vzhledem k tomu, že při řazení nedochází k přerušení točivého momentu, je řazení okamžité a také účinnost je vyšší.
 
Vývoj benzínových a dieselových motorů
Životní prostředí je pro Volvo Cars jednou z nejdůležitějších oblastí, proto společnost neustále pracuje na zlepšování svých ostatních benzínových a dieselových motorů.
U benzínových motorů specialisté prověřují možnosti pro další vylepšení technologie přímého vstřikování paliva a hledají také možnosti pro ještě lepší směšování vzduchu s palivem či řízení ventilů.
„Pokud jde o dieselové motory, největším problémem není spotřeba.  Zde hlavní problém představuje splnění stále přísnějších nároků na snižování emisí oxidů dusíku a pevných částic bez ohrožení již tak nízké spotřeby těchto motorů,“ říká Magnus Jonsson.

Zdroj: Tisková zpráva Volvo Auto Czech

Vytisknout

Diskuze: Volvo C30 - spotřeba pod 4,5l/100km!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Turbosanitka (video)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud