Kromě pozornosti věnované biopalivům a hybridním technologiím společnost Volvo Cars nezapomíná ani na zvyšování účinnosti stávajících konvenčních hnacích jednotek.
Zvláštní verze Volva C30 s názvem Efficiency se vyznačuje spotřebou paliva pod 4,5l/100 km a emisemi CO2 pod 120 g/km. Společnost Volvo Cars navíc v blízké budoucnosti představí převodovku Powershift, která sníží spotřebu paliva přibližně o 8 procent. „Intenzivně usilujeme o snižování spotřeby paliva u našich konvenčních benzínových a dieselových motorů. Tímto způsobem hodláme nepřetržitě snižovat celkové emise CO2 u celé naší modelové řady,“ říká Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars. V roce 2008 Volvo Cars představí Volvo C30 s 1,6 - litrovým turbodieselem (105 k), které bude mít spotřebu nižší než 4,5 l/100 km. Odborníkům ve společnosti Volvo Cars se podařilo snížit spotřebu paliva o více než 0,4 l/100 km z původní hodnoty 4,9 l/100 km, která je oficiálně uváděna u dnes prodávaného Volva C30 1.6D. Pokud se týče emisí CO2, bylo dosaženo poklesu z původní hodnoty 129 g/km na hodnotu nižší než 120 g. „Tohoto výsledku bylo dosaženo díky celé řadě drobných vylepšení a úprav. Mnohé systémy a detaily ve vozidle byly dimenzovány tak, aby vyhovovaly všem motorizacím od nejmenšího dieselu až po nejvýkonnější benzínový agregát. To otevírá prostor pro drobné úpravy s ohledem na typ použitého motoru, zejména pak u nejmenších jednotek,“ říká Magnus Jonsson. Množství opatření ve čtyřech hlavních oblastech Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo prostřednictvím opatření ve čtyřech hlavních oblastech: Aerodynamika: Verze Efficiency má nižší výšku podvozku, nový zadní střešní spoiler, nový zadní nárazník, kryty na spodku vozu, optimalizované chlazení motoru a aerodynamicky optimalizované 16-palcové ráfky kol. Valivý odpor byl snížen díky použití nové generace pneumatik s nízkým třením. Vyšší převodování: Speciální verze převodovky se vyznačuje upraveným 3., 4. a 5. rychlostním stupněm. Zvýšení účinnosti hnacího ústrojí: Sem spadá nový převodový olej s nízkým třením, optimalizace účinku posilovače řízení a optimalizace řízení motoru. Speciální C30 navíc získá vizuální prvky zdůrazňující její unikátní charakter. Dotace ve Švédsku Ve Švédsku jsou běžné automobily s emisemi oxidu uhličitého pod 120 g/km klasifikovány jako ekologicky šetrné. To opravňuje zákazníky z řad soukromých osob k získání státní dotace ve výši 10 000 švédských korun (SEK). „Tato opatření jsou prospěšná pro zákazníky i pro životní prostředí. Zákazník získá Volvo C30 se stejným sportovním vzhledem a vlastnostmi, navíc však získá ještě nižší spotřebu paliva a v některých zemích dokonce i daňové úlevy. Emise oxidu uhličitého jsou navíc přibližně o 8 procent nižší,“ vysvětluje Magnus Jonsson. Převodovka Powershift snižuje spotřebu o 8 procent Na počátku roku 2008 společnost Volvo Cars představí novou převodovku s takzvanou funkcí Powershift. Powershift v porovnání s dnešními automatickými převodovkami snižuje spotřebu paliva přibližně o 8 procent. Tato převodovka bude k dispozici pro modely Volvo C30, S40 a V50 s dvoulitrovým turbodieselem 2.0D. Jednoduše řečeno, převodovka Powershift je tvořena dvěma manuálními převodovkami, které pracují paralelně a jsou řízeny samostatnými spojkami. Vzhledem k tomu, že při řazení nedochází k přerušení točivého momentu, je řazení okamžité a také účinnost je vyšší. Vývoj benzínových a dieselových motorů Životní prostředí je pro Volvo Cars jednou z nejdůležitějších oblastí, proto společnost neustále pracuje na zlepšování svých ostatních benzínových a dieselových motorů. U benzínových motorů specialisté prověřují možnosti pro další vylepšení technologie přímého vstřikování paliva a hledají také možnosti pro ještě lepší směšování vzduchu s palivem či řízení ventilů. „Pokud jde o dieselové motory, největším problémem není spotřeba. Zde hlavní problém představuje splnění stále přísnějších nároků na snižování emisí oxidů dusíku a pevných částic bez ohrožení již tak nízké spotřeby těchto motorů,“ říká Magnus Jonsson.
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Auto Czech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.