Vůbec poprvé v šampionátu FIA World Touring Car Championship zvítězil zásluhou značky SEAT závodní automobil se vznětovým motorem – SEAT León TDI WTCC! Za volantem seděl Yvan Muller, na druhém místě dojel Gabriele Tarquini s benzinovým Leónem WTCC.
Ve druhém závodě potvrdil oprávněnost vstupu Leónu TDI WTCC do závodů uprostřed sezony Jordi Gené třetím místem – opět se vznětovým Leónem.
• První a druhé místo pro SEAT v prvním závodě • Třetí místo Leónu TDI WTCC ve druhém závodě • Boj o titul pokračuje
V prvním závodě předvedli Gabriele Tarquini a Yvan Muller perfektní letmý start, když vedli startovní pole na prvním a druhém místě do první zatáčky. Za nimi už to tak „pohodově“ nevypadalo.
Alex Zanardi (BMW) měl kolizi s Alainem Menuem (Chevrolet), který narazil do Pierre-Yves Corthalse (SEAT Belgium León) a Massimiliana Pedala (SEAT Sport Italia León), což skončilo u všech nárazem do zdi u cílové rovinky. Další hromadná nehoda se pak stala ve druhé zatáčce, což vyřadilo ze závodu 4 vozy včetně SEATů Petera Tertinga a Toma Coronela.
Z nastalé situace vytěžil Jordi Gené, který se z 18. pozice posunul na 6. místo, které urputně hájil před BMW Augusta Farfuse.
Závodní pole po dvě kola vedl Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod o dvě kola prodloužen. Yvan Muller tlačil na svého týmového kolegu a v pátém kole jej čistě v první zatáčce předjel. Po zbytek závodu dotíral naopak Tarquini, ale Muller nakonec vedoucí pozici udržel a získal první vítězství pro SEAT León TDI v seriálu WTCC. Pro Mullera to byl současně první vyhraný závod letošní sezony, po druhém místě v Pau a třetím ve Valencii.
Ve druhém závodě vystřídaly modrou oblohu mraky a silný vítr. Colciago odstartoval z pole position, ale v první zatáčce byl předjet dvěma BMW s pohonem zadních kol. Navíc byl vůz týmu SEAT Sport Italia vytlačen z trati, vrátil se na trať na konci startovního pole a po stíhací jízdě nakonec dojel na 14. místě.
Jordi Gené měl skvělý start, ale v tlačenici v první zatáčce do jeho předního kola narazil jiný vůz, což poškodilo řízení. I pak však Gené statečně bojoval a uhájil před Alfou Jamese Thompsona třetí pozici pro León TDI WTCC.
Další body si připsali Muller (León TDI) za 5. místo, Tarquini (León) za 7. místo a Monteiro (León) za 8. místo.
Yvan Muller: (SEAT León TDI č.12) po závodech řekl: “Jsem velmi rád, že jsem mohl dojet se SEATem León TDI pro první vítězství ve WTCC. Zariskovali jsme, když jsme se rozhodli vstoupit do šampionátu WTCC s novým vozem uprostřed sezony, ale nakonec naše úsilí přineslo své ovoce. Nečekali jsme dnes vítězství, ale jsem moc rád, že jej máme.“
Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 6. místa absolutního pořadí šampionátu na 4. místo, kde je jen 13 bodů za vedoucím jezdcem (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývá 6 závodů, a tak šance na vítězství v celém seriálu je stále vysoká.
2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 16 závodech
Pořadí značek 1. BMW 204 bodů 2. SEAT 175 bodů 3. Chevrolet 150 body 4. Alfa Romeo 84 bodů
Pořadí jezdců 1. Augusto Farfus (BMW) 69 bodů 2. Andy Priaulx (BMW) 68 bodů 3. Jorg Muller (BMW) 63 body 4. Yvan Muller (SEAT) 56 bodů 5. Gabriele Tarquini (SEAT) 51 bod 6. Nicola Larini (Chevrolet) 48 bodů 10. Tiago Monteiro (SEAT) 29 bodů 11. Jordi Gené (SEAT) 23 body Příští závody Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody v britském Brands Hatch 22. a 23. září 2007.
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice. http://media.seat.com/en/seatsport.html
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations s.r.o.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.