Vznětový Leon TDI první z závodě seriálu WTCC

Jan Fiala, 27. srpna 2007, 17:15 Google+

Vůbec poprvé v šampionátu FIA World Touring Car Championship zvítězil zásluhou značky SEAT závodní automobil se vznětovým motorem – SEAT León TDI WTCC! Za volantem seděl Yvan Muller, na druhém místě dojel Gabriele Tarquini s benzinovým Leónem WTCC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon WTCC

Leon WTCC | foto: Seat

Sdílejte článek

Ve druhém závodě potvrdil oprávněnost vstupu Leónu TDI WTCC do závodů uprostřed sezony Jordi Gené třetím místem – opět se vznětovým Leónem.

• První a druhé místo pro SEAT v prvním závodě
• Třetí místo Leónu TDI WTCC ve druhém závodě
• Boj o titul pokračuje

V prvním závodě předvedli Gabriele Tarquini a Yvan Muller perfektní letmý start, když vedli startovní pole na prvním a druhém místě do první zatáčky. Za nimi už to tak „pohodově“ nevypadalo.

Alex Zanardi (BMW) měl kolizi s Alainem Menuem (Chevrolet), který narazil do Pierre-Yves Corthalse (SEAT Belgium León) a Massimiliana Pedala (SEAT Sport Italia León), což skončilo u všech nárazem do zdi u cílové rovinky. Další hromadná nehoda se pak stala ve druhé zatáčce, což vyřadilo ze závodu 4 vozy včetně SEATů Petera Tertinga a Toma Coronela.

Z nastalé situace vytěžil Jordi Gené, který se z 18. pozice posunul na 6. místo, které urputně hájil před BMW Augusta Farfuse.

Závodní pole po dvě kola vedl Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod o dvě kola prodloužen. Yvan Muller tlačil na svého týmového kolegu a v pátém kole jej čistě v první zatáčce předjel. Po zbytek závodu dotíral naopak Tarquini, ale Muller nakonec vedoucí pozici udržel a získal první vítězství pro SEAT León TDI v seriálu WTCC. Pro Mullera to byl současně první vyhraný závod letošní sezony, po druhém místě v Pau a třetím ve Valencii.

Ve druhém závodě vystřídaly modrou oblohu mraky a silný vítr. Colciago odstartoval z pole position, ale v první zatáčce byl předjet dvěma BMW s pohonem zadních kol. Navíc  byl vůz týmu SEAT Sport Italia vytlačen z trati, vrátil se na trať na konci startovního pole a po stíhací jízdě nakonec dojel na 14. místě.

Jordi Gené měl skvělý start, ale v tlačenici v první zatáčce do jeho předního kola narazil jiný vůz, což poškodilo řízení. I pak však Gené statečně bojoval a uhájil před Alfou Jamese Thompsona třetí pozici pro León TDI WTCC.

Další body si připsali Muller (León TDI) za 5. místo, Tarquini (León) za 7. místo a Monteiro (León) za 8. místo.

Yvan Muller: (SEAT León TDI č.12) po závodech řekl: “Jsem velmi rád, že jsem mohl dojet se SEATem León TDI pro první vítězství ve WTCC. Zariskovali jsme, když jsme se rozhodli vstoupit do šampionátu WTCC s novým vozem uprostřed sezony, ale nakonec naše úsilí přineslo své ovoce. Nečekali jsme dnes vítězství, ale jsem moc rád, že jej máme.“

Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 6. místa absolutního pořadí šampionátu na 4. místo, kde je jen 13 bodů za vedoucím jezdcem (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývá 6 závodů, a tak šance na vítězství v celém seriálu je stále vysoká.

 

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 16 závodech

Pořadí značek
1. BMW   204 bodů
2. SEAT    175 bodů
3. Chevrolet   150 body
4. Alfa Romeo   84 bodů

Pořadí jezdců
1. Augusto Farfus (BMW) 69 bodů
2. Andy Priaulx (BMW)  68 bodů
3. Jorg Muller (BMW)  63 body
4. Yvan Muller (SEAT)  56 bodů
5. Gabriele Tarquini (SEAT) 51 bod
6. Nicola Larini (Chevrolet)  48 bodů
10. Tiago Monteiro (SEAT) 29 bodů
11. Jordi Gené (SEAT)  23 body
 
Příští závody
Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody v britském Brands Hatch 22. a 23. září 2007.

Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice.
http://media.seat.com/en/seatsport.html

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Vznětový Leon TDI první z závodě seriálu WTCC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

G35 kupé

Umění fotografie - Infinity G35 (+tapety)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud