Vůbec poprvé v šampionátu FIA World Touring Car Championship zvítězil zásluhou značky SEAT závodní automobil se vznětovým motorem – SEAT León TDI WTCC! Za volantem seděl Yvan Muller, na druhém místě dojel Gabriele Tarquini s benzinovým Leónem WTCC.
Ve druhém závodě potvrdil oprávněnost vstupu Leónu TDI WTCC do závodů uprostřed sezony Jordi Gené třetím místem – opět se vznětovým Leónem.
• První a druhé místo pro SEAT v prvním závodě • Třetí místo Leónu TDI WTCC ve druhém závodě • Boj o titul pokračuje
V prvním závodě předvedli Gabriele Tarquini a Yvan Muller perfektní letmý start, když vedli startovní pole na prvním a druhém místě do první zatáčky. Za nimi už to tak „pohodově“ nevypadalo.
Alex Zanardi (BMW) měl kolizi s Alainem Menuem (Chevrolet), který narazil do Pierre-Yves Corthalse (SEAT Belgium León) a Massimiliana Pedala (SEAT Sport Italia León), což skončilo u všech nárazem do zdi u cílové rovinky. Další hromadná nehoda se pak stala ve druhé zatáčce, což vyřadilo ze závodu 4 vozy včetně SEATů Petera Tertinga a Toma Coronela.
Z nastalé situace vytěžil Jordi Gené, který se z 18. pozice posunul na 6. místo, které urputně hájil před BMW Augusta Farfuse.
Závodní pole po dvě kola vedl Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod o dvě kola prodloužen. Yvan Muller tlačil na svého týmového kolegu a v pátém kole jej čistě v první zatáčce předjel. Po zbytek závodu dotíral naopak Tarquini, ale Muller nakonec vedoucí pozici udržel a získal první vítězství pro SEAT León TDI v seriálu WTCC. Pro Mullera to byl současně první vyhraný závod letošní sezony, po druhém místě v Pau a třetím ve Valencii.
Ve druhém závodě vystřídaly modrou oblohu mraky a silný vítr. Colciago odstartoval z pole position, ale v první zatáčce byl předjet dvěma BMW s pohonem zadních kol. Navíc byl vůz týmu SEAT Sport Italia vytlačen z trati, vrátil se na trať na konci startovního pole a po stíhací jízdě nakonec dojel na 14. místě.
Jordi Gené měl skvělý start, ale v tlačenici v první zatáčce do jeho předního kola narazil jiný vůz, což poškodilo řízení. I pak však Gené statečně bojoval a uhájil před Alfou Jamese Thompsona třetí pozici pro León TDI WTCC.
Další body si připsali Muller (León TDI) za 5. místo, Tarquini (León) za 7. místo a Monteiro (León) za 8. místo.
Yvan Muller: (SEAT León TDI č.12) po závodech řekl: “Jsem velmi rád, že jsem mohl dojet se SEATem León TDI pro první vítězství ve WTCC. Zariskovali jsme, když jsme se rozhodli vstoupit do šampionátu WTCC s novým vozem uprostřed sezony, ale nakonec naše úsilí přineslo své ovoce. Nečekali jsme dnes vítězství, ale jsem moc rád, že jej máme.“
Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 6. místa absolutního pořadí šampionátu na 4. místo, kde je jen 13 bodů za vedoucím jezdcem (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývá 6 závodů, a tak šance na vítězství v celém seriálu je stále vysoká.
2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 16 závodech
Pořadí značek 1. BMW 204 bodů 2. SEAT 175 bodů
Pořadí jezdců 1. Augusto Farfus (BMW) 69 bodů 2. Andy Priaulx (BMW) 68 bodů 3. Jorg Muller (BMW) 63 body
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice. http://media.seat.com/en/seatsport.html
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations s.r.o.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.