Společnosti ISUZU MOTORS LIMITED (Isuzu) a TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznamují, že uzavřely základní dohodu o obchodní spolupráci při vývoji, výrobě a prodeji malých dieselových motorů.
Společnosti Isuzu a TMC uzavřely v listopadu loňského roku předběžnou smlouvu, ve které se zavázaly prozkoumat možné synergické výhody obchodní spolupráce při vzájemném využívání svých vedoucích kapacit na poli výzkumu, vývoje a výroby i vzájemném doplňování znalostí v oblasti vývoje technologií. V mezidobí provedly obě společnosti šetření s cílem dosáhnout dohody na konkrétních podrobnostech obchodní spolupráce.
Firmy budou vyvíjet motor o zdvihovém objemu 1,6 litru s hliníkovým blokem válců. Tento agregát bude určen pro vozy Toyota prodávané na evropských trzích. Obě společnosti využijí své technické schopnosti a odborné znalosti při vývoji motoru, který snese ta nejpřísnější světová měřítka.
Isuzu a TMC zahájí rozhovory o podrobnostech spolupráce při vývoji, výrobě a prodeji dieselového motoru, nicméně hlavní úlohu bude mít většinou firma Isuzu. Výroba by měla být zahájena kolem r. 2012.
Obě společnosti mají v úmyslu pokračovat v rozhovorech o vytvoření komplexního rámce pro spolupráci, který přispěje k dlouhodobé konkurenceschopnosti i rozvoji obou stran.
Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.