Společnosti ISUZU MOTORS LIMITED (Isuzu) a TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznamují, že uzavřely základní dohodu o obchodní spolupráci při vývoji, výrobě a prodeji malých dieselových motorů.
Společnosti Isuzu a TMC uzavřely v listopadu loňského roku předběžnou smlouvu, ve které se zavázaly prozkoumat možné synergické výhody obchodní spolupráce při vzájemném využívání svých vedoucích kapacit na poli výzkumu, vývoje a výroby i vzájemném doplňování znalostí v oblasti vývoje technologií. V mezidobí provedly obě společnosti šetření s cílem dosáhnout dohody na konkrétních podrobnostech obchodní spolupráce.
Firmy budou vyvíjet motor o zdvihovém objemu 1,6 litru s hliníkovým blokem válců. Tento agregát bude určen pro vozy Toyota prodávané na evropských trzích. Obě společnosti využijí své technické schopnosti a odborné znalosti při vývoji motoru, který snese ta nejpřísnější světová měřítka.
Isuzu a TMC zahájí rozhovory o podrobnostech spolupráce při vývoji, výrobě a prodeji dieselového motoru, nicméně hlavní úlohu bude mít většinou firma Isuzu. Výroba by měla být zahájena kolem r. 2012.
Obě společnosti mají v úmyslu pokračovat v rozhovorech o vytvoření komplexního rámce pro spolupráci, který přispěje k dlouhodobé konkurenceschopnosti i rozvoji obou stran.
Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.