Ke svému novému majiteli poputuje již 500 000. automobil Škoda vyrobený v Kvasinách, pobočném závodě mladoboleslavské společnosti Škoda Auto. Jubilejním vozem je červená Škoda Roomster ve výbavové verzi Scout s motorem 1,9 TDi , vyrobená na objednávku francouzského zákazníka.
„V polovině roku 1974 opouštěl brány závodu v Kvasinách stotisící automobil vyrobený od roku 1945. Přesně před rokem zde z linky sjížděl stotisící Superb, dnes půlmiliontý vůz Škoda vyrobený v Kvasinách celkem. Díky sílící poptávce po vozu Roomster jsme nedávno produkci závodu navýšily a předpokládáme, že tento trend bude ještě pokračovat“, uvedl k významné události Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku dvacátých let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V této době zde bylo vyrobeno asi 3 700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů. V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách. V témže roce opustily brány závodu první vozy Škoda Superb. Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu. V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a luxusní Superb. Škodu Roomster předvedla automobilka poprvé v roce 2003 jako designovou studii kompaktního rodinného automobilu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sériový model byl představen veřejnosti na mezinárodní automobilové výstavě v Ženevě 28. února 2006. V prodeji je od poloviny téhož roku. Roomster je čtvrtou modelovou řadou společnosti Škoda Auto. Svého majitele našlo už více než 50 tisíc kusů. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.