Ke svému novému majiteli poputuje již 500 000. automobil Škoda vyrobený v Kvasinách, pobočném závodě mladoboleslavské společnosti Škoda Auto. Jubilejním vozem je červená Škoda Roomster ve výbavové verzi Scout s motorem 1,9 TDi , vyrobená na objednávku francouzského zákazníka.
„V polovině roku 1974 opouštěl brány závodu v Kvasinách stotisící automobil vyrobený od roku 1945. Přesně před rokem zde z linky sjížděl stotisící Superb, dnes půlmiliontý vůz Škoda vyrobený v Kvasinách celkem. Díky sílící poptávce po vozu Roomster jsme nedávno produkci závodu navýšily a předpokládáme, že tento trend bude ještě pokračovat“, uvedl k významné události Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku dvacátých let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V této době zde bylo vyrobeno asi 3 700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů. V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách. V témže roce opustily brány závodu první vozy Škoda Superb. Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu. V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a luxusní Superb. Škodu Roomster předvedla automobilka poprvé v roce 2003 jako designovou studii kompaktního rodinného automobilu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sériový model byl představen veřejnosti na mezinárodní automobilové výstavě v Ženevě 28. února 2006. V prodeji je od poloviny téhož roku. Roomster je čtvrtou modelovou řadou společnosti Škoda Auto. Svého majitele našlo už více než 50 tisíc kusů. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.