Ke svému novému majiteli poputuje již 500 000. automobil Škoda vyrobený v Kvasinách, pobočném závodě mladoboleslavské společnosti Škoda Auto. Jubilejním vozem je červená Škoda Roomster ve výbavové verzi Scout s motorem 1,9 TDi , vyrobená na objednávku francouzského zákazníka.
„V polovině roku 1974 opouštěl brány závodu v Kvasinách stotisící automobil vyrobený od roku 1945. Přesně před rokem zde z linky sjížděl stotisící Superb, dnes půlmiliontý vůz Škoda vyrobený v Kvasinách celkem. Díky sílící poptávce po vozu Roomster jsme nedávno produkci závodu navýšily a předpokládáme, že tento trend bude ještě pokračovat“, uvedl k významné události Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku dvacátých let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V této době zde bylo vyrobeno asi 3 700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů. V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách. V témže roce opustily brány závodu první vozy Škoda Superb. Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu. V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a luxusní Superb. Škodu Roomster předvedla automobilka poprvé v roce 2003 jako designovou studii kompaktního rodinného automobilu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sériový model byl představen veřejnosti na mezinárodní automobilové výstavě v Ženevě 28. února 2006. V prodeji je od poloviny téhož roku. Roomster je čtvrtou modelovou řadou společnosti Škoda Auto. Svého majitele našlo už více než 50 tisíc kusů. Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.