Škoda Auto vstoupí na další, v pořadí již pátý kontinent. V říjnu dodá mladoboleslavská automobilka první vozy svým novým zákazníkům v Austrálii.
Premiéra je plánovaná na mezinárodní autosalon v Sydney (11. – 21. října), v nabídce budou modely Škoda Roomster a Škoda Octavia včetně provedení RS a Combi. Prodejní síť nového importéra bude pro začátek čítat 14 obchodníků v klíčových oblastech Austrálie.
„Vstup na trh v Austrálii je symbolickým pokračováním úspěšné mezinárodní expanze značky Škoda,“ konstatoval Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.
Austrálie bude po Evropě, Asii, Africe a Jižní Americe v pořadí pátým kontinentem, kde Škoda Auto oficiálně prodává své vozy. Zároveň zaokrouhlí počet zemí, kde jsou vozy Škoda k dostání prostřednictvím autorizovaných partnerů, na rovných sto.
V loňském roce Škoda Auto poprvé prodala po celém světě více než půl milionu vozů za rok (549 667, + 11.7% oproti 2005). V prvním pololetí letošního roku zájem o vozy Škoda dále výrazně rostl, zákazníci si koupili celkem 311 062 vozů (+13,2% oproti 2006). Škoda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.