Letošní Land Rover Experience Tour se jede poprvé exkluzivně na off-road pneumatikách koncernu Continental. Přední německý výrobce pneumatik dodal terénní pneumatiky, které byly navrženy pro zajištění dobrých záběrových vlastností nejen na asfaltovém povrchu, ale i štěrku, kamení, písku a bahně.
Land Rover Experience Tour je jedním z nejnáročnějších testů pro terénní vozidla. Land Rover jako nejznámější světový výrobce vozů 4×4 se rozhodl pro pneumatiky ContiCrossContact AT v rozměru 235/85 R 16, kterými byl vybaven vůz Land Rover Defender a pneumatiky General Tire Grabber AT2 v rozměru 255/60 R 18 obul vůz Land Rover Discovery. Cesta se uskutečnila od 27. června do 7. července 2007 v argentinských Andách. Pneumatiky Continental byly použity také při představení nového vozu Defender na tiskové konferenci v Argentině.
Před konáním eventu byly použity k průzkumu terénu tři vozy Land Rover Discovery, kdy vedoucí instruktoři mapovali možné tratě a okruhy. Při těchto jízdách byli instruktoři překvapeni rozsahem výkonnosti pneumatik Continental. “Prostě jsme nemohli uvěřit, kam až nám tyto pneumatiky umožnily vyjet,” komentovali jezdci své zkušenosti.
Všechna vozidla na Experience Tour byla vybavena jedním ze dvou zmíněných typů pneumatik. Pro britskou společnost Land Rover nejsou ale pneumatiky Continental žádnou neznámou. Již několik let je Continental dodavatelem téměř 40 procent pneumatik první výbavy pro Land Rover, což jej činí největším dodavatelem pro tuto uznávanou značku automobilů. Nedávno bylo oznámeno také strategické partnerství mezi koncernem Continental a Land Rover Deutschland Gmbh. Jedním z výsledků tohoto partnerství je také dodání pneumatik pro všechny vozy na Off-Road Experience Course, který pořádal německý partner Land Roveru agentura APS. Použity byly stejné vysokotrakční pneumatiky jako při eventu v Argentině. Partnerství zahrnuje také zajištění dostatečného množství rezervních pneumatik pro Experience Tour konanou v příštím roce, včetně pneumatik pro vozy rychlé pomoci.
Koncern Continental je předním dodavatelem brzdových systémů, komponentů podvozků, elektronického zařízení vozidel, pneumatik a technických elastomerů. Společnost v roce 2006 dosáhla obratu 14,9 miliard eur a v současné době po celém světě zaměstnává přibližně 87.000 lidí.
zdroj: Barum Continental
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.