Po 15 520 kilometrech 35 evropskými zeměmi dorazil mistr světa v úsporné jízdě Gerhard Plattner s vozem Škoda Roomster 1.4 TDI 59kW do Mladé Boleslavi a dosáhl tak cíle své jízdy s názvem „Roomster Family Tour“. Během čtyř týdnů nakonec za pohonné hmoty utratil jen 752 eura.
Plně naložený Roomster se v průměru spokojil s 4,5 litry na 100 kilometrů – a to při průměrné rychlosti 78 km/h. Z původních 1000 EUR ještě zůstalo 248 EUR.
Gerhardu Plattnerovi se při této zkoušce podařilo podat působivý důkaz, že i plně naložený Roomster (pomocí figurín s reálnou váhou) může mít nízkou spotřebu a nemusí být překážkou v silničním provozu.
Do servisu jel během své okružní cesty Evropou pouze, když potřeboval vyměnit čelní sklo po nárazu kamene u Říma.
Trasa úsporné cesty Gerharda Plattnera se Škodou Roomster 1.4 TDI vedla přes Mladou Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženevu, Andorru La Vellu, Barcelonu, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajektem přes Ancona-Igoumenitsu, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislavu, Užhorod, Varšavu, Vilnius, Rigu, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajektem Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín konec v Mladé Boleslavi
Dalšími projekty zaměřenými na ekonomickou jízdu a ekologii, které Škoda Auto podporuje jsou Ecodriven a EconomyRun.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.