Po 15 520 kilometrech 35 evropskými zeměmi dorazil mistr světa v úsporné jízdě Gerhard Plattner s vozem Škoda Roomster 1.4 TDI 59kW do Mladé Boleslavi a dosáhl tak cíle své jízdy s názvem „Roomster Family Tour“. Během čtyř týdnů nakonec za pohonné hmoty utratil jen 752 eura.
Plně naložený Roomster se v průměru spokojil s 4,5 litry na 100 kilometrů – a to při průměrné rychlosti 78 km/h. Z původních 1000 EUR ještě zůstalo 248 EUR.
Gerhardu Plattnerovi se při této zkoušce podařilo podat působivý důkaz, že i plně naložený Roomster (pomocí figurín s reálnou váhou) může mít nízkou spotřebu a nemusí být překážkou v silničním provozu.
Do servisu jel během své okružní cesty Evropou pouze, když potřeboval vyměnit čelní sklo po nárazu kamene u Říma.
Trasa úsporné cesty Gerharda Plattnera se Škodou Roomster 1.4 TDI vedla přes Mladou Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženevu, Andorru La Vellu, Barcelonu, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajektem přes Ancona-Igoumenitsu, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislavu, Užhorod, Varšavu, Vilnius, Rigu, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajektem Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín konec v Mladé Boleslavi
Dalšími projekty zaměřenými na ekonomickou jízdu a ekologii, které Škoda Auto podporuje jsou Ecodriven a EconomyRun.
Zdroj: Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.