Koncem srpna Lexus vstoupí na český trh s vlajkovou lodí LS 600h – třetím hybridním modelem této prémiové značky. Ceny stanovuje již dnes a zároveň upravuje ceny současného modelu LS 460.
Značka Lexus vstoupí na konci srpna na český trh se svoji vlajkovou lodí - Lexus LS 600h - třetím představeným modelem s hybridní technologií. Nejvýkonnější zástupce řady LS se bude na českém trhu prodávat rovněž v prodloužené verzi s označením LS 600h L. Společně s cenami nového modelu v obou verzích byla zveřejněna také úprava cen současného modelu LS 460.
Nová základní cena modelu Lexus LS 460 je 2 399 000,-Kč (vč.DPH). Dochází tak ke snížení ceny o 60 000 Kč.
Základní cena modelu Lexus LS 600h je 2 894 000,-Kč (vč.DPH) V porovnání s modelem LS 460 nabízí hybridní model LS 600h v základní verzi: · Lexus Hybrid Drive · Stálý pohon všech kol s poslední generací mezinápravového diferenciálu Torsen® · 19" sedmipaprsková kola z lehkých slitin s pneumatikami 245/45 R19 · Audiosystém Mark Levinson Reference Surround, 19 reproduktorů, měnič na 6 disků DVD, FM/MW/LW tuner s RDS · LED (light emmiting diodes) přední světlomety s ostřikovači a automatickým nastavením sklonu - světová premiéra · Parkovací asistent, senzory vpředu a vzadu · Zadní loketní opěrka · EV (Electric Vehicle) mód pouze elektrického pohonu vozu
Základní cena modelu Lexus LS 600h L (prodloužené verze) - je 3 094 000,-Kč (vč.DPH) V porovnání s modelem LS 600h nabízí hybridní model LS 600h L v základní verzi: · Prodloužení rozvoru vozu (tím i délky vozu) o 120 mm · Elektricky stavitelná zadní sedadla s pamětí nastavení · Klimatizovaná zadní sedadla · Zadní hlavové opěrky elektricky ovládané · Boční airbagy vzadu · Kožená loketní opěrka ve výplni dveří · Elektricky ovládaná kapota zavazadlového prostoru · Volant v kombinaci dřevo/kůže
Jako volitelnou výbavu nabízí LS 600h tzv. Relaxační paket zadních sedadel (se speciálním masážním sedadlem Ottoman), Aktivní stabilizátor, Inteligentní parkovací asistent a Paket pokročilé přednárazové bezpečnostní výbavy.
Lexus LS 600h Model LS 600h představuje první automobil na světě vybavený plně hybridní pohonnou jednotkou V8, která kombinuje po technické stránce jedinečný zážehový vidlicový osmiválec 5,0 l, výkonný elektromotor, nově navržený akumulátor o velké kapacitě a elektronicky řízenou převodovku s plynule měnitelným převodem (s dvoustupňovým převodem pro redukci otáček elektromotoru) a stálý pohon všech kol. Tento, po technologické stránce nejmodernější hybridní systém zajišťuje modelu LS 600h bezpříkladnou rovnováhou mezi výkonností a šetrným působením na životní prostředí. Systém kombinuje výkon 394 k/290 kW motoru V8 5,0 l s výkonem elektromotoru o velikosti 225 k/165 kW, aby vytvořil maximální kombinovaný výkon 445 k/327 kW. Přitom dosahuje prvotřídních hodnot kombinované spotřeby paliva 9,3 l/100 km (spotřeba odpovídá spotřebě automobilů se šestiválcovým motorem) i emisí CO2 219 g/km a má mimořádně čisté výfukové plyny. Automobil staví na hodnotách nové modelové řady LS, které spočívají v co nejhlubším vyjádření designu L-finesse, použití nejpokrokovější bezpečnostní technologie na světě, jakož i nejvyšších možných standardů ve výrobě, kvalitě a komfortu. Použitím převratné technologie hybridního pohonu byla z modelu LS 600h vytvořena luxusní vlajková loď, která nabízí to nejlepší z hlediska designu, výkonnosti, účinnosti a bezpečnosti. Lexus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.