Celkový trh nových osobních a lehkých užitkových automobilů proti loňsku během prvních šesti měsíců roku 2007 vzrostl o 9,76 %. Z toho trh nových osobních automobilů o 5,92 % a lehkých užitkových automobilů o 20,28 %.
Během tohoto období Škoda Auto ztrácela tržní podíl v kategorii nových osobních automobilů zejména v důsledku generační výměny staré a nové fabie. Tato obměna ovlivnila pokles podílu zejména v druhém kvartálu letošního roku.
Nová Fabia byla úspěšně zavedena na český trh 30. března 2007. Od zahájení prodeje se stala suverénně nejprodávanějším modelem na českém trhu. Po plném náběhu výrobních kapacit tohoto modelu očekáváme opět výrazný nárůst tržního podílu v segmentu malých osobních automobilů a na celkovém trhu.
V segmentu středních osobních automobilů posílila Škoda Auto svou vedoucí pozici s modelem Octavia. Ten se tak stal opravdovým bestsellerem a druhým nejprodávanějším modelem českého trhu.
Velký úspěch slaví Škoda Auto také s modelem Roomster, který za první pololetí letošního roku zcela ovládl segment MPV a stal se třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.
Na trhu lehkých užitkových vozů Škoda Auto svou pozici posílila.Ve srovnání s loňskem zvýšila tržní podíl na 24,35 % (tj. o 0,87 %). Nejúspěšnějšími modely tohoto tržního segmentu jsou vozy Octavia, Fabia combi a Roomster. Roomster je tak čtvrtým nejprodávanějším lehkým užitkovým automobilem v kategorii do 2 tun.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.