Celkový trh nových osobních a lehkých užitkových automobilů proti loňsku během prvních šesti měsíců roku 2007 vzrostl o 9,76 %. Z toho trh nových osobních automobilů o 5,92 % a lehkých užitkových automobilů o 20,28 %.
Během tohoto období Škoda Auto ztrácela tržní podíl v kategorii nových osobních automobilů zejména v důsledku generační výměny staré a nové fabie. Tato obměna ovlivnila pokles podílu zejména v druhém kvartálu letošního roku.
Nová Fabia byla úspěšně zavedena na český trh 30. března 2007. Od zahájení prodeje se stala suverénně nejprodávanějším modelem na českém trhu. Po plném náběhu výrobních kapacit tohoto modelu očekáváme opět výrazný nárůst tržního podílu v segmentu malých osobních automobilů a na celkovém trhu.
V segmentu středních osobních automobilů posílila Škoda Auto svou vedoucí pozici s modelem Octavia. Ten se tak stal opravdovým bestsellerem a druhým nejprodávanějším modelem českého trhu.
Velký úspěch slaví Škoda Auto také s modelem Roomster, který za první pololetí letošního roku zcela ovládl segment MPV a stal se třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.
Na trhu lehkých užitkových vozů Škoda Auto svou pozici posílila.Ve srovnání s loňskem zvýšila tržní podíl na 24,35 % (tj. o 0,87 %). Nejúspěšnějšími modely tohoto tržního segmentu jsou vozy Octavia, Fabia combi a Roomster. Roomster je tak čtvrtým nejprodávanějším lehkým užitkovým automobilem v kategorii do 2 tun.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.