Představitelé koncernu General Motors Corp. dnes oznámili, že dosáhli dohody s firmou Penske Corporation na vytvoření společného podniku, díky čemuž GM získá 50-procentní podíl ve firmě VM Motori S.p.A. VM Motori je renomovaným návrhářem a výrobcem vznětových agregátů se sídlem v italském Centu.
Oznámená akvizice GM navazuje na stávající vztahy s VM Motori, výborné renomé společnosti GM Powertrain Europe se sídlem v italském Turínu a těsné vazby s firmou Isuzu.
"Vznětové motory mají v globální strategii vývoje pohonných jednotek koncernu GM velmi významné místo," říká Tom Stephens, vicepresident GM Global Powertrain and Quality. "I do budoucna budeme využívat zkušenostech našich expertů a specialistů našich technologických partnerů. Díky tomu budeme schopni vyvíjet nejlepší pohonné jednotky světa."
Na jarním autosalonu v Ženevě koncern GM oznámil, že spolu s firmou VM Motori vyvine nový turbodiesel 2.9 V6, který se objeví pod kapotou modelu Cadillac CTS, jež bude na evropský trh uveden v roce 2009. GM Powertrain Europe se zaměřuje na vývoj a zavádění nejmodernějších technologií, jako je například systém řízení spalovacího procesu "closed-loop". Vyspělé technologie a precizní kalibrace pohonných jednotek se odráží v jejich nadprůměrných výkonových parametrech a ekologické přijatelnosti. Firma VM Motori, která je v rámci společného vývoje odpovědná za přípravu mechanických komponentů, konstrukci a testování nového agregátu, počítá s tím, že motor 2.9 V6 se bude vyrábět v jejím závodě v italském Centu.
Penske Corporation, sídlící v Bloomfieldu, stát Michigan, USA, se specializuje na přepravní služby, které zahrnují i prodej a servis automobilů, leasing nákladních vozů, logistické řízení dodavatelských řetězců, výrobu dílů a příslušenství. Velmi známé je i sportovní angažmá společnosti Penske.
Firma VM Motori, založená v roce 1947, se specializuje na vývoj a výrobu motorů pro nejrůznější použití, včetně pohonu užitkových automobilů.
V současné době GM nabízí po celém světě 17 vznětových verzí ve 45 modelových řadách. GM prodává ročně více než jeden milion vznětových motorů, přičemž nabídka sahá od čtyřválce 1.3 CDTI pro modely Opel Agila a Corsa, až po vznětový osmiválec 6.6 V8 Duramax, který pohání velké americké vany, pick-upy a nákladní vozy střední tonáže. General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.