Představitelé koncernu General Motors Corp. dnes oznámili, že dosáhli dohody s firmou Penske Corporation na vytvoření společného podniku, díky čemuž GM získá 50-procentní podíl ve firmě VM Motori S.p.A. VM Motori je renomovaným návrhářem a výrobcem vznětových agregátů se sídlem v italském Centu.
Oznámená akvizice GM navazuje na stávající vztahy s VM Motori, výborné renomé společnosti GM Powertrain Europe se sídlem v italském Turínu a těsné vazby s firmou Isuzu.
"Vznětové motory mají v globální strategii vývoje pohonných jednotek koncernu GM velmi významné místo," říká Tom Stephens, vicepresident GM Global Powertrain and Quality. "I do budoucna budeme využívat zkušenostech našich expertů a specialistů našich technologických partnerů. Díky tomu budeme schopni vyvíjet nejlepší pohonné jednotky světa."
Na jarním autosalonu v Ženevě koncern GM oznámil, že spolu s firmou VM Motori vyvine nový turbodiesel 2.9 V6, který se objeví pod kapotou modelu Cadillac CTS, jež bude na evropský trh uveden v roce 2009. GM Powertrain Europe se zaměřuje na vývoj a zavádění nejmodernějších technologií, jako je například systém řízení spalovacího procesu "closed-loop". Vyspělé technologie a precizní kalibrace pohonných jednotek se odráží v jejich nadprůměrných výkonových parametrech a ekologické přijatelnosti. Firma VM Motori, která je v rámci společného vývoje odpovědná za přípravu mechanických komponentů, konstrukci a testování nového agregátu, počítá s tím, že motor 2.9 V6 se bude vyrábět v jejím závodě v italském Centu.
Penske Corporation, sídlící v Bloomfieldu, stát Michigan, USA, se specializuje na přepravní služby, které zahrnují i prodej a servis automobilů, leasing nákladních vozů, logistické řízení dodavatelských řetězců, výrobu dílů a příslušenství. Velmi známé je i sportovní angažmá společnosti Penske.
Firma VM Motori, založená v roce 1947, se specializuje na vývoj a výrobu motorů pro nejrůznější použití, včetně pohonu užitkových automobilů.
V současné době GM nabízí po celém světě 17 vznětových verzí ve 45 modelových řadách. GM prodává ročně více než jeden milion vznětových motorů, přičemž nabídka sahá od čtyřválce 1.3 CDTI pro modely Opel Agila a Corsa, až po vznětový osmiválec 6.6 V8 Duramax, který pohání velké americké vany, pick-upy a nákladní vozy střední tonáže. General Motors
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.