Představitelé koncernu General Motors Corp. dnes oznámili, že dosáhli dohody s firmou Penske Corporation na vytvoření společného podniku, díky čemuž GM získá 50-procentní podíl ve firmě VM Motori S.p.A. VM Motori je renomovaným návrhářem a výrobcem vznětových agregátů se sídlem v italském Centu.
Oznámená akvizice GM navazuje na stávající vztahy s VM Motori, výborné renomé společnosti GM Powertrain Europe se sídlem v italském Turínu a těsné vazby s firmou Isuzu.
"Vznětové motory mají v globální strategii vývoje pohonných jednotek koncernu GM velmi významné místo," říká Tom Stephens, vicepresident GM Global Powertrain and Quality. "I do budoucna budeme využívat zkušenostech našich expertů a specialistů našich technologických partnerů. Díky tomu budeme schopni vyvíjet nejlepší pohonné jednotky světa."
Na jarním autosalonu v Ženevě koncern GM oznámil, že spolu s firmou VM Motori vyvine nový turbodiesel 2.9 V6, který se objeví pod kapotou modelu Cadillac CTS, jež bude na evropský trh uveden v roce 2009. GM Powertrain Europe se zaměřuje na vývoj a zavádění nejmodernějších technologií, jako je například systém řízení spalovacího procesu "closed-loop". Vyspělé technologie a precizní kalibrace pohonných jednotek se odráží v jejich nadprůměrných výkonových parametrech a ekologické přijatelnosti. Firma VM Motori, která je v rámci společného vývoje odpovědná za přípravu mechanických komponentů, konstrukci a testování nového agregátu, počítá s tím, že motor 2.9 V6 se bude vyrábět v jejím závodě v italském Centu.
Penske Corporation, sídlící v Bloomfieldu, stát Michigan, USA, se specializuje na přepravní služby, které zahrnují i prodej a servis automobilů, leasing nákladních vozů, logistické řízení dodavatelských řetězců, výrobu dílů a příslušenství. Velmi známé je i sportovní angažmá společnosti Penske.
Firma VM Motori, založená v roce 1947, se specializuje na vývoj a výrobu motorů pro nejrůznější použití, včetně pohonu užitkových automobilů.
V současné době GM nabízí po celém světě 17 vznětových verzí ve 45 modelových řadách. GM prodává ročně více než jeden milion vznětových motorů, přičemž nabídka sahá od čtyřválce 1.3 CDTI pro modely Opel Agila a Corsa, až po vznětový osmiválec 6.6 V8 Duramax, který pohání velké americké vany, pick-upy a nákladní vozy střední tonáže. General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.