až do 2. září letošního roku je možné v bývalých prostorech Floriade flower show shlédnout impozantní sbírku pískových soch. Na počest vítěze dakarské rallye je k vidění také socha vozu Mitsubishi Pajero – dvanáctinásobného vítěze Rallye Dakar.
Tématicky je festival pískových soch zaměřen ke 400. výročí narození Michiela de Ruytera. Šedesát umělců z celého světa přijalo výzvu, aby ztvárnili život holandského námořního hrdiny, a to formou umění z písku. Výsledkem je historie jeho života ztvárněná ve 150 sochách z písku. Organizátor se také rozhodl, že na počest sponzora festivalu, společnosti Mitsubishi, nechá vytvořit také model vozu Mitsubishi Pajero Evolution v téměř ”životní” velikosti. Je to právě ten vůz, díky němuž v lednu Mitsubishi dokázalo již po dvanácté v rámci 25 startů zvítězit v legendární Rallye Dakar. To samo o sobě je významné, ale vítězství bylo o to důležitější, že bylo sedmým po sobě jdoucím.
Životní historie námořního hrdiny Michiela de Ruytera a socha vítězného vozu z rallye Dakar budou ve výstavním centru Expo Haarlemmermeer v Vijfhuizen k vidění do 2. září. Festival je otevřen denně od 10.30 hod. do 18.00 hod. Pro více informací můžete navštívit www.zandsculpturenfestival.nl Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors CZ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.