Honda - budoucnost a nové technologie

Honda
Honda, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Fiala 17. července 2007 11:05
Sdílej:

Společnost Honda vyvíjí stále nové technologie, které mají připravit svět na automobily budoucnosti. Automobily, jež budou ekologické, bez emisí, pužívající bio technologie, a přesto si zachovají maximální eleganci, účinnost i výkon.

Koncept FCX, lépe řečeno jeho nejnovější vývojové stadium, jsme si již zevrubně představili. Přesto neuškodí si v bodech připomenout jeho klíčové vlastnosti a souvislosti. Vývoj vozu s palivovými články

• Vůz FCX Concept je letmým pohledem na příští stádium vývoje vozu s palivovými články. • Pyšní se novým systémem palivových článků, který dodává více energie, vyžaduje menší prostor a je umístěn v jedinečném prostoru v podlaze vozu tak, aby nezmenšoval prostor pro cestující. • Tento sedan příští generace spojuje požitek z jízdy, prostorný interiér a vyspělé inteligentní technologie Honda snižující zatížení řidiče s maximem výkonu při čistém provozu.

Technologie

V Flow

• V dřívějších soustavách palivových článků vodík a voda vytvářená při generování elektřiny proudily vodorovným směrem, tento vůz se vyznačuje řešením se svislým prouděním (V Flow). • To umožňuje, aby při vypouštění vznikající vody napomáhala gravitace; výsledkem je významné zlepšení v odvádění vody, což je klíčové pro vysoce účinnou funkci jednotky palivových článků. • Výsledkem je velice stabilní výroba energie za všech podmínek a vyšší výkon z menší jednotky palivových článků. • Významně bylo vylepšeno startování za chladného počasí a vůz startuje při teplotách o 10 °C nižších než současný model FCX, tj. až při -30°C.

Bio tkanina Honda

• Čalounění sedadel a obložení dveří je vyrobeno z bio tkaniny Honda, materiálu na rostlinném základě, která poskytuje vynikající trvanlivost a odolnost vůči poškození slunečním zářením.

Účinnost

• Energetická účinnost je kolem 60 %, což odpovídá:

- trojnásobku účinnosti vozu poháněného benzínem - dvojnásobku účinnosti hybridního vozu - o 10% vyšší účinnosti než  současný model FCX

• Dojezd 570 km (v režimu LA4) je ve srovnání se současným FCX zlepšen o cca 30 % • Nová soustava palivových článků je o 20 % menší a o 30 % lehčí než současná soustava FCX FC, přesto má však výkon vyšší o 14 kW. • Hnací motor byl pro kompaktnější provedení umístěn koaxiálně s převodovkou při zvýšení výkonu o 15 kW. • Celkově je hnací pohonná jednotka asi o 180 kg lehčí než u současného FCX a má asi o 40 % menší objem – výsledkem je zlepšená energetická účinnost a výkon spolu s prostornějším interiérem. • Pro pomocnou energii se používá kompaktní vysoce účinná lithium-iontová baterie přispívající ke zvýšenému výkonu a kompaktnější pohonné jednotce.

Vzhled

• FCX Concept je vůz s palivovými články, který poskytuje styl a vzrušení. • FCX Concept je navržen s krátkým předkem tak, aby byla maximálně využita jeho jedinečná nízkopodlažní platforma, vytvářející pohodlně velkou kabinu. • Zkosený profil kabiny a zvýrazněné rozšíření blatníku vytvářejí atraktivně dynamický vzhled. • Kontrastní materiály, od futuristických transparentních plastů ke klasické kůži a dřevu svou kombinací vytvářejí velice komfortní interiér s příjemným povrchem. • Další klíčové vlastnosti: - poutavé prvky jako přístrojový panel, který působí, jako by se vznášel v prostoru - interaktivní podlaha, která využívá osvětlení naznačující změny v teplotě kabiny - kvalitní sklopná skořepinová sedadla a opěrky nohou vzadu způsobují, že se cestující cítí jako doma

Jízda

• Nízká podlaha modelu FCX Concept umožňuje špičkové jízdní výkony. • Nový vůz má výhodu značného zlepšení akcelerace ze střední na vysokou rychlost. • Výstupní výkon je nyní na stejné úrovni jako benzínový motor o objemu 2,4 litru. Zdroj: Honda Motor Co., Ltd.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.