Honda - budoucnost a nové technologie

Jan Fiala, 17. července 2007, 11:05 Google+

Společnost Honda vyvíjí stále nové technologie, které mají připravit svět na automobily budoucnosti. Automobily, jež budou ekologické, bez emisí, pužívající bio technologie, a přesto si zachovají maximální eleganci, účinnost i výkon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncept FCX, lépe řečeno jeho nejnovější vývojové stadium, jsme si již zevrubně představili. Přesto neuškodí si v bodech připomenout jeho klíčové vlastnosti a souvislosti.

Vývoj vozu s palivovými články

• Vůz FCX Concept je letmým pohledem na příští stádium vývoje vozu s palivovými články.
• Pyšní se novým systémem palivových článků, který dodává více energie, vyžaduje menší prostor a je umístěn v jedinečném prostoru v podlaze vozu tak, aby nezmenšoval prostor pro cestující.
• Tento sedan příští generace spojuje požitek z jízdy, prostorný interiér a vyspělé inteligentní technologie Honda snižující zatížení řidiče s maximem výkonu při čistém provozu.

Technologie

V Flow

• V dřívějších soustavách palivových článků vodík a voda vytvářená při generování elektřiny proudily vodorovným směrem, tento vůz se vyznačuje řešením se svislým prouděním (V Flow).
• To umožňuje, aby při vypouštění vznikající vody napomáhala gravitace; výsledkem je významné zlepšení v odvádění vody, což je klíčové pro vysoce účinnou funkci jednotky palivových článků.
• Výsledkem je velice stabilní výroba energie za všech podmínek a vyšší výkon z menší jednotky palivových článků.
• Významně bylo vylepšeno startování za chladného počasí a vůz startuje při teplotách o 10 °C nižších než současný model FCX, tj. až při -30°C.

Bio tkanina Honda

• Čalounění sedadel a obložení dveří je vyrobeno z bio tkaniny Honda, materiálu na rostlinném základě, která poskytuje vynikající trvanlivost a odolnost vůči poškození slunečním zářením.

Účinnost

• Energetická účinnost je kolem 60 %, což odpovídá:

- trojnásobku účinnosti vozu poháněného benzínem
- dvojnásobku účinnosti hybridního vozu
- o 10% vyšší účinnosti než  současný model FCX

• Dojezd 570 km (v režimu LA4) je ve srovnání se současným FCX zlepšen o cca 30 %
• Nová soustava palivových článků je o 20 % menší a o 30 % lehčí než současná soustava FCX FC, přesto má však výkon vyšší o 14 kW.
• Hnací motor byl pro kompaktnější provedení umístěn koaxiálně s převodovkou při zvýšení výkonu o 15 kW.
• Celkově je hnací pohonná jednotka asi o 180 kg lehčí než u současného FCX a má asi o 40 % menší objem – výsledkem je zlepšená energetická účinnost a výkon spolu s prostornějším interiérem.
• Pro pomocnou energii se používá kompaktní vysoce účinná lithium-iontová baterie přispívající ke zvýšenému výkonu a kompaktnější pohonné jednotce.

Vzhled

• FCX Concept je vůz s palivovými články, který poskytuje styl a vzrušení.
• FCX Concept je navržen s krátkým předkem tak, aby byla maximálně využita jeho jedinečná nízkopodlažní platforma, vytvářející pohodlně velkou kabinu.
• Zkosený profil kabiny a zvýrazněné rozšíření blatníku vytvářejí atraktivně dynamický vzhled.
• Kontrastní materiály, od futuristických transparentních plastů ke klasické kůži a dřevu svou kombinací vytvářejí velice komfortní interiér s příjemným povrchem.
• Další klíčové vlastnosti:
- poutavé prvky jako přístrojový panel, který působí, jako by se vznášel v prostoru
- interaktivní podlaha, která využívá osvětlení naznačující změny v teplotě kabiny
- kvalitní sklopná skořepinová sedadla a opěrky nohou vzadu způsobují, že se cestující cítí jako doma

Jízda

• Nízká podlaha modelu FCX Concept umožňuje špičkové jízdní výkony.
• Nový vůz má výhodu značného zlepšení akcelerace ze střední na vysokou rychlost.
• Výstupní výkon je nyní na stejné úrovni jako benzínový motor o objemu 2,4 litru.

Zdroj: Honda Motor Co., Ltd.

Vytisknout

Diskuze: Honda - budoucnost a nové technologie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione – známe cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud