Společná továrna Toyoty, Peugeotu a Citroenu v Kolíně nabízí svým zaměstnancům od dubna letošního roku nový systém zaměstnaneckých výhod Z-konto. Za první tři měsíce jaho fungování již zaměstnanci stihli vyčerpat výhody v hodnotě 20 milionů korun!
Za tři měsíce fungování nového systému zaměstnaneckých výhod Z-Konto čerpá body za nejrůznější služby 2 240 zaměstnanců. Vyplývá to ze statistiky TPCA. Zaměstnanci, kteří dosud některý z nabízených benefitů nevyužili, mohou vyčerpat ušetřené body na letní dovolenou během srpnové odstávky. Body totiž není nutné vyčerpat ihned po připsání na konto zaměstnance. Lze je nastřádat a proměnit například v rekreaci bez nutnosti doplatku.
Z-Konto je virtuální účet každého zaměstnance, na který mu firma měsíčně posílá určitý počet bodů. Pro dělnické pozice je to až 3 000 bodů, specialisté mají 4 000 bodů, přičemž jeden bod odpovídá jedné koruně. Měsíčně zaměstnanci kolínské automobilky vyčerpají body v průměru za 8 000 000 Kč.
Ze statistiky dále vyplývá, že každý den si přijde na personální oddělení nastavit benefity přibližně 20 lidí. Na zvýhodněný leasing nového vozu si již převedlo své body 157 zaměstnanců, další padesátka jich na nové auto ještě čeká. Souboj o první místo v oblíbenosti svádějí modely Toyota Yaris, Toyota Aygo a Peugeot 207.
Z pravidelných dlouhodobých benefitů je favoritem penzijní připojištění, na které každý měsíc čerpá body více než tisícovka zaměstnanců. Zaměstnanci TPCA jsou i spořiví, a tak 29 % všech financí, které firma měsíčně vynaloží na zaměstnanecké výhody, jde na stavební spoření. Téměř tisícovka zaměstnanců proměňuje své body v příspěvek na nájem v městském bytě nebo na platbu za ubytovnu.
Mezi jednorázovými benefity zaměstnanci nejčastěji čerpají body v lékárnách, v nichž se od dubna uskutečnilo více než 4 000 transakcí. Zaměstnanci dále nejčastěji využívají body na sportovní a kulturní vyžití.
Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je joint-venture firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, který byl postaven v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín -Ovčáry. Celková investice do projektu činila 650 milionů eur. V současné době TPCA zaměstnává 3 500 zaměstnanců pracujících ve třech směnách. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a roční kapacita je nyní 300 000 vozů rozdělených ve stejném poměru mezi modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.
Zdroj: Tisková zpráva Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.