Společná továrna Toyoty, Peugeotu a Citroenu v Kolíně nabízí svým zaměstnancům od dubna letošního roku nový systém zaměstnaneckých výhod Z-konto. Za první tři měsíce jaho fungování již zaměstnanci stihli vyčerpat výhody v hodnotě 20 milionů korun!
Za tři měsíce fungování nového systému zaměstnaneckých výhod Z-Konto čerpá body za nejrůznější služby 2 240 zaměstnanců. Vyplývá to ze statistiky TPCA. Zaměstnanci, kteří dosud některý z nabízených benefitů nevyužili, mohou vyčerpat ušetřené body na letní dovolenou během srpnové odstávky. Body totiž není nutné vyčerpat ihned po připsání na konto zaměstnance. Lze je nastřádat a proměnit například v rekreaci bez nutnosti doplatku.
Z-Konto je virtuální účet každého zaměstnance, na který mu firma měsíčně posílá určitý počet bodů. Pro dělnické pozice je to až 3 000 bodů, specialisté mají 4 000 bodů, přičemž jeden bod odpovídá jedné koruně. Měsíčně zaměstnanci kolínské automobilky vyčerpají body v průměru za 8 000 000 Kč.
Ze statistiky dále vyplývá, že každý den si přijde na personální oddělení nastavit benefity přibližně 20 lidí. Na zvýhodněný leasing nového vozu si již převedlo své body 157 zaměstnanců, další padesátka jich na nové auto ještě čeká. Souboj o první místo v oblíbenosti svádějí modely Toyota Yaris, Toyota Aygo a Peugeot 207.
Z pravidelných dlouhodobých benefitů je favoritem penzijní připojištění, na které každý měsíc čerpá body více než tisícovka zaměstnanců. Zaměstnanci TPCA jsou i spořiví, a tak 29 % všech financí, které firma měsíčně vynaloží na zaměstnanecké výhody, jde na stavební spoření. Téměř tisícovka zaměstnanců proměňuje své body v příspěvek na nájem v městském bytě nebo na platbu za ubytovnu.
Mezi jednorázovými benefity zaměstnanci nejčastěji čerpají body v lékárnách, v nichž se od dubna uskutečnilo více než 4 000 transakcí. Zaměstnanci dále nejčastěji využívají body na sportovní a kulturní vyžití.
Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je joint-venture firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, který byl postaven v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín -Ovčáry. Celková investice do projektu činila 650 milionů eur. V současné době TPCA zaměstnává 3 500 zaměstnanců pracujících ve třech směnách. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a roční kapacita je nyní 300 000 vozů rozdělených ve stejném poměru mezi modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.
Zdroj: Tisková zpráva Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.