Ke spojení srdce a rozumu došlo v anketě časopisu What Diesel Car? a výsledkem je volba modelu Alfa Brera „Nejlepším sportovním kupé“ ve výročních cenách tohoto časopisu.
Vybraní soupeři byli např. BMW 335d a Honda Civic Type S, ale Alfa Brera je deklasovala především v oblasti vzhledu. Jeden z porotců se dokonce nechal slyšet: „Z hlediska vzhledu je Brera jasným lídrem ve své třídě.“. Další porotce zhodnotil Breru slovy: „Jízda v ní vás vezme za srdce. Bude to začátek milostné aférky, která začne jemným brněním a úsměvem ve tváři...“. Brera zrychlí z 0 na 100 km/h za příjemných 8,1 s a jede maximální rychlostí 230 km/h.
Alfa Brera 2,4 vybavená dvousetkoňovým motorem 2,4 JTDm 20v měla svůj debut na loňském Ženevském autosalonu. Tento nový motor je odvozen od známého motoru 2,4 JTD 20v s technologií Common Rail, avšak se zvýšeným výkonem na litr s hodnotou 84 koní/litr. Tato jednotka ale nabízí i další výhody - tišší studené starty a skvělou dynamiku, díky výkonu 147 kW / 200k při 4000 ot/min a dostatečný točivý moment 400 Nm již při 2000 ot/min.
Pro maximální výkon je motor vybaven čtyřmi ventily na válec ovládanými hydraulicky, technologií přímého vstřikování Multijet a turbodmychadlem. Vysokého výkonu je dosahováno také pomocí technologie Common Rail se vstřikovacími tlaky o hodnotě až 1600 barů. Pro ochranu životního prostředí je tento motor sériově vybaven filtrem pevných částic.
zdroj: Afa Romeo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.