Ke spojení srdce a rozumu došlo v anketě časopisu What Diesel Car? a výsledkem je volba modelu Alfa Brera „Nejlepším sportovním kupé“ ve výročních cenách tohoto časopisu.
Vybraní soupeři byli např. BMW 335d a Honda Civic Type S, ale Alfa Brera je deklasovala především v oblasti vzhledu. Jeden z porotců se dokonce nechal slyšet: „Z hlediska vzhledu je Brera jasným lídrem ve své třídě.“. Další porotce zhodnotil Breru slovy: „Jízda v ní vás vezme za srdce. Bude to začátek milostné aférky, která začne jemným brněním a úsměvem ve tváři...“. Brera zrychlí z 0 na 100 km/h za příjemných 8,1 s a jede maximální rychlostí 230 km/h.
Alfa Brera 2,4 vybavená dvousetkoňovým motorem 2,4 JTDm 20v měla svůj debut na loňském Ženevském autosalonu. Tento nový motor je odvozen od známého motoru 2,4 JTD 20v s technologií Common Rail, avšak se zvýšeným výkonem na litr s hodnotou 84 koní/litr. Tato jednotka ale nabízí i další výhody - tišší studené starty a skvělou dynamiku, díky výkonu 147 kW / 200k při 4000 ot/min a dostatečný točivý moment 400 Nm již při 2000 ot/min.
Pro maximální výkon je motor vybaven čtyřmi ventily na válec ovládanými hydraulicky, technologií přímého vstřikování Multijet a turbodmychadlem. Vysokého výkonu je dosahováno také pomocí technologie Common Rail se vstřikovacími tlaky o hodnotě až 1600 barů. Pro ochranu životního prostředí je tento motor sériově vybaven filtrem pevných částic.
zdroj: Afa Romeo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?