Ke spojení srdce a rozumu došlo v anketě časopisu What Diesel Car? a výsledkem je volba modelu Alfa Brera „Nejlepším sportovním kupé“ ve výročních cenách tohoto časopisu.
Vybraní soupeři byli např. BMW 335d a Honda Civic Type S, ale Alfa Brera je deklasovala především v oblasti vzhledu. Jeden z porotců se dokonce nechal slyšet: „Z hlediska vzhledu je Brera jasným lídrem ve své třídě.“. Další porotce zhodnotil Breru slovy: „Jízda v ní vás vezme za srdce. Bude to začátek milostné aférky, která začne jemným brněním a úsměvem ve tváři...“. Brera zrychlí z 0 na 100 km/h za příjemných 8,1 s a jede maximální rychlostí 230 km/h.
Alfa Brera 2,4 vybavená dvousetkoňovým motorem 2,4 JTDm 20v měla svůj debut na loňském Ženevském autosalonu. Tento nový motor je odvozen od známého motoru 2,4 JTD 20v s technologií Common Rail, avšak se zvýšeným výkonem na litr s hodnotou 84 koní/litr. Tato jednotka ale nabízí i další výhody - tišší studené starty a skvělou dynamiku, díky výkonu 147 kW / 200k při 4000 ot/min a dostatečný točivý moment 400 Nm již při 2000 ot/min.
Pro maximální výkon je motor vybaven čtyřmi ventily na válec ovládanými hydraulicky, technologií přímého vstřikování Multijet a turbodmychadlem. Vysokého výkonu je dosahováno také pomocí technologie Common Rail se vstřikovacími tlaky o hodnotě až 1600 barů. Pro ochranu životního prostředí je tento motor sériově vybaven filtrem pevných částic.
zdroj: Afa Romeo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.