Podle očekávání pokračoval růst prodejů vozů značky Škoda také v prvním pololetí tohoto roku. Na světových trzích prodala automobilka ŠKODA v prvním pololetí roku 2007 celkem 311.062 vozů, tedy o 13,2 % více proti stejnému období v loňském roce.
Celkem 311.062 vozů prodala automobilka ŠKODA v prvním pololetí roku 2007 na světových trzích. Tedy o 13,2 % více proti stejnému období v loňském roce.
Mezi nejprodávanější modely patří stále Škoda Octavia (sedan, kombi a nově zavedený Scout). Přitom velikou oblibu si drží starší modely s označením Tour. Model Octavia našel celkem 146.772 majitelů v 92 zemích odbytu společnosti Škoda Auto.
Od zahájení prodeje nové verze Fabia se pro tuto novinku rozhodlo 15.887 zákazníků.
Rostl také prodej modelu Superb. Od loňského roku se liší o 3,6 %. Celkem tak automobilka prodala 11.095 kusů této limuzíny.
Škoda Roomster se v prvním pololetí roku 2007 etablovala jako čtvrtá modelová řada automobilky s odbytem 33.528 vozů, což představuje zároveň celkový nárůst oproti loňskému pololetí.
Největší odbyt v prvním pololetí roku 2007 zaznamenala Škoda Auto v západní Evropě. Zde se prodalo celkem 173.392 vozů, což je o 11,8 % více než v loňském roce. V Německu vzrostl prodej o 15,4 % na 58.423 vozů, v Belgii o 27,9 %, celkem zde bylo prodáno 8.831 vozů Škoda, a ve Španělsku o 9,6 % na 14.935 aut.
Dodávky vozů rostly také do rozvíjejících se trhů regionu střední a východní Evropy. Zde našlo majitele cekem 115.960 nových vozů Škoda. Pololetní nárůst prodeje tak činí 16,4 %.
O 7,2 % rostl odbyt vozů v Asii a zámoří. Celkem zde Škoda Auto prodala 21.710 vozů. Největší podíl na tom mají Indie s 5.913, Turecko s 2.260 a Egypt s 3.407 automobily Škoda. Od zahájení prodeje (6.6.2007) vozu Octavia, vyráběného na čínském trhu bylo čínskou exkluzivní dealerskou sítí registrováno téměř 6.000 objednávek na tento vůz, což je výrazně nad očekávání automobilky.
Zdroj: Tisková zpáva Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.