Podle očekávání pokračoval růst prodejů vozů značky Škoda také v prvním pololetí tohoto roku. Na světových trzích prodala automobilka ŠKODA v prvním pololetí roku 2007 celkem 311.062 vozů, tedy o 13,2 % více proti stejnému období v loňském roce.
Celkem 311.062 vozů prodala automobilka ŠKODA v prvním pololetí roku 2007 na světových trzích. Tedy o 13,2 % více proti stejnému období v loňském roce.
Mezi nejprodávanější modely patří stále Škoda Octavia (sedan, kombi a nově zavedený Scout). Přitom velikou oblibu si drží starší modely s označením Tour. Model Octavia našel celkem 146.772 majitelů v 92 zemích odbytu společnosti Škoda Auto.
Od zahájení prodeje nové verze Fabia se pro tuto novinku rozhodlo 15.887 zákazníků.
Rostl také prodej modelu Superb. Od loňského roku se liší o 3,6 %. Celkem tak automobilka prodala 11.095 kusů této limuzíny.
Škoda Roomster se v prvním pololetí roku 2007 etablovala jako čtvrtá modelová řada automobilky s odbytem 33.528 vozů, což představuje zároveň celkový nárůst oproti loňskému pololetí.
Největší odbyt v prvním pololetí roku 2007 zaznamenala Škoda Auto v západní Evropě. Zde se prodalo celkem 173.392 vozů, což je o 11,8 % více než v loňském roce. V Německu vzrostl prodej o 15,4 % na 58.423 vozů, v Belgii o 27,9 %, celkem zde bylo prodáno 8.831 vozů Škoda, a ve Španělsku o 9,6 % na 14.935 aut.
Dodávky vozů rostly také do rozvíjejících se trhů regionu střední a východní Evropy. Zde našlo majitele cekem 115.960 nových vozů Škoda. Pololetní nárůst prodeje tak činí 16,4 %.
O 7,2 % rostl odbyt vozů v Asii a zámoří. Celkem zde Škoda Auto prodala 21.710 vozů. Největší podíl na tom mají Indie s 5.913, Turecko s 2.260 a Egypt s 3.407 automobily Škoda. Od zahájení prodeje (6.6.2007) vozu Octavia, vyráběného na čínském trhu bylo čínskou exkluzivní dealerskou sítí registrováno téměř 6.000 objednávek na tento vůz, což je výrazně nad očekávání automobilky.
Zdroj: Tisková zpáva Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.