Ve světě exisuje mnoho rozličných automobilových anket. V rámci letošního autosalonu v Brně proběhla poprvé v historii volba „Lady Car“, tedy nejvhodnějšího vozu pro naše drahé křehčí polovičky.
Porotu tvořily samozřejmě ženy. Byly mezi nimi mnohé známé tváře – hlasatelka Hana Heřmánková, herečka Zlata Adamovská, majitelka modelové agentury Milada Karasová, módní návrhářka Liběna Rochová či advokátka Petra Buzková, komisi vedla generální ředitelka společnosti Gity, paní Olga Girstlová. Ženy si zvolily dvě kategorie vozů, ve kterých volily ze všech zúčastněných značek na autosalonu - Auto snů a Praktický vůz. A právě ve druhé zmiňované kategorii zvítězila novinka značky Mitsubishi Motors – Outlander. Komise si pochvalovala především flexibilitu uspořádání vozu, jeho velký zavazadlový prostor, skvělý výhled z vozu, diskutovaly též o dynamickém designu a rozhodně v sobě nezapřely ani podnikatelky, protože vysoce ocenily možnost odpočtu DPH. A protože i ony mají málo času, využily ho na maximum a důkladně si prohlédly i další vozy z nabídky Mitsubishi Motors. Např. Zlatu Adamovskou jste tak mohli zastihnout za volantem vozu Pajero a Liběnu Rochovou při prohlídce mpv Grandis.
Díky titulu „Lady Car 2007“ si nový Outlander připsal v Evropě další prvenství, které jen potvrzuje kvality vozu prověřované i v rámci velkých konkurenčních testů, z nichž zatím Outlander vzešel vždy úspěšně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.