Společnost Volvo Cars představuje R-design – exkluzivní řadu doplňků montovaných přímo ve výrobním závodě, které jsou určeny pro zákazníky požadující automobil s výjimečnými vlastnostmi. Doplňky R-design budou od podzimu 2007 k dispozici nejprve pro Volvo C30, Volvo S40 a Volvo V50.
„Možnost přizpůsobit si automobil svému osobnímu vkusu je mezi zákazníky stále žádanější. Nabídka doplňků R-design je určena pro ty zákazníky, kteří požadují automobil s individuálním a sportovním vzhledem,“ říká Gerry Keaney, vrchní viceprezident pro marketing, prodej a služby zákazníkům ve společnosti Volvo Cars. Zákazníci si mohou vybírat z deseti barev karosérie a znak „R-design“ na mřížce chladiče napovídá, že vůz je vybaven celou řadou speciálně navržených doplňků interiéru a exteriéru. Mezi doplňky exteriéru patří saténově matná mřížka chladiče, nárazníky a boční ochranné lišty lakované v barvě karosérie, zadní nebo střešní spoiler, saténově matné kryty vnějších zpětných zrcátek a 17-palcová pětipaprsková kola z lehkých slitin (18-palcová kola jsou k dispozici jako volitelná výbava). Nabídka zahrnuje také dekorační pásky na dveře zavazadlového prostoru modelů C30 a V50. Kontrastní sedadla Uvnitř automobilu naleznete sedadla v černém provedení Vulcaflex, přičemž na sedácích a opěradlech se nacházejí kontrastní krémové kožené prvky. Ke sportovnímu vzhledu sedadel mimo jiné přispívá také reliéfní logo R-design na opěradle či kontrastní švy. Ostatní detaily v interiéru, které jsou součástí doplňků R-design, zahrnují kůží potažený volant s logem R-design, unikátní přístrojový panel, hliníkové pedály, speciálně navrženou hliníkovou středovou konzolu a obložení panelů dveří, řadicí páku s hliníkovou vložkou a husté sportovní koberce s kontrastními světlými koženými prvky. Další prvky z nabídky doplňků R-design budou k dispozici jako příslušenství. Emotivní a extrovertní „R-design je zcela nová řada příslušenství, jejímž cílem je dodat našim automobilům extrovertní vzhled a více emocí. Zákazníci mají díky tomuto příslušenství možnost ještě více okořenit již tak výraznou osobitost těchto modelů,“ říká Steve Mattin, vrchní viceprezident a ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars. Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.