Toyota vyvíjí nové ventilové ústrojí motoru

Jan Fiala, 16. června 2007, 07:43 Google+

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že se jí podařilo vyvinout Valvematic*, což je variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů),

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacího ventilu, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.

Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vysoké účinnosti, nižší spotřeby paliva a dynamického výkonu.

V případě nového 2,0 litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic – jenž posouvá vývoj  zážehového motoru o krok dále – účinnost o 5% až 10% (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10% a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0l.

Pro TMC je globální ochrana životního prostředí a iniciativy vedoucí k diverzifikaci energií záležitostí prvořadého významu v rámci firemní společenské odpovědnosti.  Jako součást svého úsilí o snížení emisí CO2 pomocí vyšší účinnosti motorů a nižší spotřeby paliva a také  o dosažení čistších výfukových emisí plánuje TMC do roku 2010 zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.


*Odvozeno od “ventilového rozvodu (valve train)” a “-matic”

Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Corporation

Vytisknout

Diskuze: Toyota vyvíjí nové ventilové ústrojí motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota má v Belgii nové centrum pro díly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud