Toyota vyvíjí nové ventilové ústrojí motoru

Jan Fiala, 16. června 2007, 07:43 Google+

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že se jí podařilo vyvinout Valvematic*, což je variabilní ústrojí zdvihu ventilů vytvořené kombinací VVT-i (inteligentního proměnného časování ventilů),

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacího ventilu, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.

Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vysoké účinnosti, nižší spotřeby paliva a dynamického výkonu.

V případě nového 2,0 litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic – jenž posouvá vývoj  zážehového motoru o krok dále – účinnost o 5% až 10% (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10% a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0l.

Pro TMC je globální ochrana životního prostředí a iniciativy vedoucí k diverzifikaci energií záležitostí prvořadého významu v rámci firemní společenské odpovědnosti.  Jako součást svého úsilí o snížení emisí CO2 pomocí vyšší účinnosti motorů a nižší spotřeby paliva a také  o dosažení čistších výfukových emisí plánuje TMC do roku 2010 zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.


*Odvozeno od “ventilového rozvodu (valve train)” a “-matic”

Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Corporation

Vytisknout

Diskuze: Toyota vyvíjí nové ventilové ústrojí motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota má v Belgii nové centrum pro díly

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud