jež nepřetržitě řídí časování při otvírání/zavírání sacího ventilu, s novým mechanismem, který nepřetržitě reguluje zdvih sacího ventilu.
Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrticí klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání. To zajišťuje optimální výkon v závislosti na provozním stavu motoru, a tím pádem umožňuje vozidlům dosahovat vysoké účinnosti, nižší spotřeby paliva a dynamického výkonu.
V případě nového 2,0 litrového motoru vyvíjeného Toyotou zvyšuje Valvematic – jenž posouvá vývoj zážehového motoru o krok dále – účinnost o 5% až 10% (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10% a zlepšuje rovněž akcelerační odezvu. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0l.
Pro TMC je globální ochrana životního prostředí a iniciativy vedoucí k diverzifikaci energií záležitostí prvořadého významu v rámci firemní společenské odpovědnosti. Jako součást svého úsilí o snížení emisí CO2 pomocí vyšší účinnosti motorů a nižší spotřeby paliva a také o dosažení čistších výfukových emisí plánuje TMC do roku 2010 zcela obměnit svou řadu zážehových motorů a převodovek.
*Odvozeno od “ventilového rozvodu (valve train)” a “-matic”
Zdroj: Tisková zpráva Toyota Motor Corporation